is dit nu de metaliteit......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

is dit nu de metaliteit......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:04

Ik zal wel een ban gaan krijgen maar dat interesseert me geen bal!

Na aanleiding van het volgende:
Ik zet een advertentie betreffende een bijna 3 jarige merrie die ik te koop heb op bokt goed ik begin zelf met de verkeerde tekst van 2.5 jarige merrie, gezien ik de merrie al 6 maanden te koop heb , heb ik daar niet bij nagedacht dat ze al bijna 3 jaar is (op 14 December)
Daar krijg ik toch een hoop vervelende pbs op tot dreigementen en scheld pbs aan toe, waarom???? Omdat wij de merrie een keer hebben getest om haar te berijden, sorry maar er zijn veel heel veel paarden die met 2.5 en 3 jaar worden ingereden op een zeer slechte en een goed manier!
Wij rijden en beleren paarden op een zeer vriendelijke manier met veel liefde en aandacht voor het paard zelf en op een zeer rustige dier vriendelijke manier.En hoef ik me daar ook zelf niet in te verdedigen, degene die daar over twijfelt is van harte uitgenodigd op onze stal! En wordt onze stal door diversen dierenartsen en klinieken aangeraden omdat wij goed en varantwoord met onze dieren omgaan!

Ik snap dan ook niet waarom de mensen van bokt dit zomaar toestaan, het gaat hier toch om gezelligheid en niet om elkaar af te lopen zeiken? Terwijl daar geen enkele reden voor is.

Wat vooral erg knap is van die mensen die pbs sturen……
Is dat men ons helemaal niet kent en onze paarden niet , men weet niet hoe wij met paarden omgaan en wij met alle liefde van de wereld met onze dieren omgaan!

Hoe kan je nou over iemand oordelen terwijl je die niet kent?? Goed ik ben kwaad geworden op een aantal die mij een pb sturen met scheld promenades erin en heb ik terug gescholden, maar ik geloof wel dat m’n goed recht was, ik weet je mag pbs niet openbaar maken maar als dat toch eens zou mogen kan ik er hier heel wat mee vullen!

Ik geloof dat ik niet de enige ben met dit probleem, en er veel mensen worden uitgemaakt voor alles en nog wat hier op bokt, is dit dan de Bokt mentaliteit?
Ik vindt het grof schandalig, mensen die alles voor hun paarden over hebben hier altijd met de grond gelijk gemaakt moeten worden en dat er niet wordt in gegrepen.
Het enige wat dan gezegd wordt is dat je niet moet reageren en je verstandig moet blijven, maar intussen wel over je heen moeten laten lopen! (want daar komt het op neer)
Zo ben ik dus niet als mij ( en mijn paarden) onrecht wordt aangedaan , bijt ik van me af.
Intussen zijn er een aantal mensen die op een ander forum ten onrechte vuiligheid over mij schrijven, ik ka je verzekeren degene die dat op z’n geweten heeft (en daar ben ik al achter) dit niet ongestraft laat gaat gaan , er wordt aangiften van laster tegen die persoon gedaan.

Tot slot ik ben blij dat ik toen der tijd een eigen forum heb opgezet en kan ik je verzekeren dat het daar wel gezellig en leuk er aan toe gaat, en als er toch personen zijn die een ander de grond in willen trappen worden deze accounts meteen verwijderd.

Het gaat toch maar om een ding mensen??

DE PURE PASSIE VOOR HET PAARD!!

Of zie ik dat nu zo zwart en wit??

Als laatste mij zal je hier niet meer zien op bokt en wens ik iedereen heel veel plezier met zijn paard of pony.

marleen_usar

Re: is dit nu de metaliteit......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:06

Mee eens, je moet heel erg uit kijken wat je in een topic zet voor je het weet wordt je van van alles beschuldigd.Belachelijk eigenlijk terwijl ze je vaak niet eens kennen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:10

Ik ben het helemaal met je eens Knipoog .
Als je ook maar iets verkeerd zegt of doet, zeikt meteen heel bokt je af en word je kapotgescholden via pb'tjes.
Ik heb ook een keer een topic geopend, 2x zelfs, die ik achteraf niet had moeten openen, op bokt dan.
10 pagina's vol met gezeik en toen is het topic pas gesloten. Ik vind ook dat bokt hier veel strenger tegen moet optreden Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:11

Ben ik ook wel met je eens. Het is een forum ja..verschillende meningen en discussies. Maar soms gaat het best ver of iemand wil persee gelijk krijgen en drukt maar door en walst over iedereen heen, iedereen in dat topic gelooft alleen diegene door haar/zijn woorden of sites. Zelf open ik weinig topics maar reageer wel gewoon met mijn beleefde mening. Veel mensen voelen zich hier op bokt erg anoniem en maken hier misbruik van. Gewoon negeren en dreigingen e.d. via pm melden!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:11

Wel ja, zoiets kan je natuurlijk verwachten op een forum waar bijna 100.000 mensen zitten Verward Er zitten altijd mensen tussen waarvoor het nooit genoeg is en altijd anders moet. Maar om nu echt aangifte te gaan doen tegen die mensen...?

Als je zelf een stal hebt en meer dan 1 tevreden klant, waarom trek je je dan iets aan van die paar mensen die jou voor gek verklaren?

Zolang je weet waar je mee bezig bent is dat toch ok?

Ik ben een voorstander van paard tot 4jaar op de wei te laten staan en dan beginnen met aan de hand meelopen, op de baan, longeren etc, maar als jij beslist dat je op 2.5jaar al eens wil gaan zitten is dat toch jouw zaak? Denk dat jij de gevolgen van veel te vroeg écht inrijden ook wel kent?

Veel succes nog met je keuze van bokt wel of niet te verlaten en nog veel succes met je stal Ja

groetjes,

een bokker die beide standpunten van het verhaal begrijpt Knipoog

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:13

hey meis
ze moeten jou ook altijd hebben he !!!!!!!
trek je er niks van aan jij weet dat je goed voor ze bent !!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:15

marialva schreef:
Ik snap dan ook niet waarom de mensen van bokt dit zomaar toestaan, het gaat hier toch om gezelligheid en niet om elkaar af te lopen zeiken? Terwijl daar geen enkele reden voor is.

Als ik het goed begrijp ben je het er niet mee eens dat wij niet op pb's handelen?

Het is in ieder geval niet toegestaan om op EA, bij TK of GZ advertenties om daar off-topic discussies op te starten en te voeren. Deze worden dan ook gewoon verwijderd. Dus dat staan we in ieder geval niet toe.

Wat er per pb gebeurd, daar kunnen wij inderdaad erg weinig mee. Dus dan adviseren we inderdaad vaak om er boven te staan / te negeren. Of de betrokken persoon als 'foei' in te stellen.

Sodeletuut schreef:
10 pagina's vol met gezeik en toen is het topic pas gesloten. Ik vind ook dat bokt hier veel strenger tegen moet optreden ;)

Topics kunnen kei en keihard gaan. 10 pagina's binnen enkele uren of zelfs 1 uur is geen probleem. En ja, soms duurt het dan inderdaad voor de betrokken mod van het forum het opmerkt. Daarom : TEM'en, pb'en, en zelf de wijste wezen, en er of niet op in te gaan, of op nette wijze waarmee je de argumenten weerlegt met feiten.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:15

chipieke schreef:
Wel ja, zoiets kan je natuurlijk verwachten op een forum waar bijna 100.000 mensen zitten Verward Er zitten altijd mensen tussen waarvoor het nooit genoeg is en altijd anders moet. Maar om nu echt aangifte te gaan doen tegen die mensen...?

Als je zelf een stal hebt en meer dan 1 tevreden klant, waarom trek je je dan iets aan van die paar mensen die jou voor gek verklaren?

Zolang je weet waar je mee bezig bent is dat toch ok?

Ik ben een voorstander van paard tot 4jaar op de wei te laten staan en dan beginnen met aan de hand meelopen, op de baan, longeren etc, maar als jij beslist dat je op 2.5jaar al eens wil gaan zitten is dat toch jouw zaak? Denk dat jij de gevolgen van veel te vroeg écht inrijden ook wel kent?

Veel succes nog met je keuze van bokt wel of niet te verlaten en nog veel succes met je stal Ja

groetjes,

een bokker die beide standpunten van het verhaal begrijpt Knipoog

Tja de ene kant niet doen..maar aan de andere kant; dreigingen op mail of op bokt-mail mogen worden aangegeven. Ik weet niet hoe erg ze namelijk zijn maar je zou eens moeten kijken in de buurt van prive- schending ofzoiets. Eerst naar de boktmoderators, doen die niks of is het echt heel erg dan maar wat aangeven..kan de politie vrees ik denk ik niet veel mee behalve een eventuele waarschuwing.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:17

Ik ben het hier ook wel mee eens.
Op internet is het nou eenmaal makkelijker om 'even' iets te typen en het op een forum te mikken.
In het echt is er toch een hogere drempel om dit soort dingen te roepen.

Ach, je kan er niks aan veranderen.
Als ik zoiets over me heenkrijg, bedenk ik gewoon dat diegene niets beters te doen heeft dan anderen aan de hand van een beeld via internet af te ze*ken.

Maar waarom weggaan?
Ik heb een aantal van je posts gezien en vaak leerde ik ervan! Haha!
Niet echt iedereen op Bokt is zo hoor! Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:18

Tja, je zegt er zelf op in te gaan....
Als je zelf beter weet,zou ik niet de moeite nemen om erop in te gaan. Rolleyes

Ook gebeurd het nog wel eens dat advies als aanvallend gezien wordt. imo kan het soms juist aardig bedoeld zijn.
Zo niet- ga er dan gewoon niet op in - dat is het niet waard

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:19

Als jij weet dat je goed bezig bent. Schijt aan de rest toch??
Ik weet dat het moeilijk is....ken het maar al te goed.
Maar hou de eer aan jezelf en lach ze gewoon uit.

8/10 keer zijn het meisje die net goed en wel een keer op een shetlander hebben gezeten. Daar laat je je toch niet door beinvloeden?? lach ze uit en gooi ze onder de foei, krijg je ook geen pb's meer!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:24

Op bokt moet je gewoon een dikke huid ontwikkelen. Ik merk zelf dat ik sommige bokkers niet eens meer serieus neem. Ik rij ook op mijn 3jarige, boehoe huilie huilie kom maar op. Ik heb aan 2 veeartsen gevraagd hoe dat zit met die rug, en beiden kennen mijn paard, en beiden zeiden dat als ik het rustig aan doe, en pas volgend jaar serieus aan het werk ga, het echt geen wereldramp is, bovendien knapte Abeltje er heerlijk van op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:25

Ik vind 't wel erg zwart wit om te zeggen dat "dit" tegenwoordig de mentaliteit op bokt is.
Alleen omdat je een (of een paar) minder goede/slechte ervaringen achter de rug hebt?

Vergeet je daarbij gewoon in 1 klap de bijna 100.000 leden die wel leuke en positieve berichtjes plaatsen?

Jammer, vrij negatieve instelling.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:28

meid,ik kan je volledig begrijpen .
Maar jij weet wat je met je paarden doet, jij kent je paarden dus jij zal vast en zeker weten wat goed voor ze is en wat niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:32

Allereerst: TS de manier waarop er blijkbaar op jou gereageerd is is natuurlijk verre van correct en het afzeiken evenmin. Wat ik wel kwijt wil is dat ik vaak zie in zgnd. 'afzeiktopics' dat de manier waarop de TS zelf reageerd en met de eerste vormen van kritiek omgaat voor een heel groot deel bepalend is voor de manier waarop het topic gaat verlopen en of het daadwerkelijk uitmond in afzeiken.
Bij een TS die op een rustige, constructieve manier reageerd op ongefundeerde kritiek heb ik maar zelden gezien dat een topic écht helemaal uit de hand liep.

Ik zeg niet dat jij onredelijk gereageerd hebt TS, want ik heb jouw topic niet gelezen, maar als ik lees dat jij o.a. hebt teruggescholden dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat jij zelf op een kalme manier hebt geprobeert de rel te bedwingen of conrstructief de discussie bent aangegaan en dat is natuurlijk jammer.

Wat betreft die mentaliteit: mijn ervaring met bokt (en die is nu al wat jaren oud) is dat iedereen hier, zonder uitzondering het beste met paarden voor heeft. Op een 2,5 jarige gaan zitten ben ik ook absoluut niet voor en een excuus als 'het gebeurt bij veel andere paarden ook' vind ik wat slap en kant noch wal raken. Maar neem maar aan dat de mensen het goed bedoelen, ookal zijn ze misschien wat hard/ongefundeert in hun kritiek en manier van posten.

Het is vervolgens aan jou als TS om daar al dan niet op een volwassen manier op in te gaan.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:35

Zoveel mensen, zoveel meningen! Gewoon lekker laten waaien en doen wat je zelf het beste vind. Knipoog

Ik heb trouwens toen ik 12 jaar geleden ben begonnen met rijden te horen gekregen...(niet gelijk allemaal boze mailtjes svp) Paardenvolk is kloten volk Bloos

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:37

Nou de boktmentaliteit is inderdaad hard.
Ik moet je zeggen, vind dat je volkomen gelijk heb en doe inderdaad maar gewoon aangifte als jij dit nog steeds nodig vindt!
Mensen moeten niet denken dat ze je kennen omdat ze je naam zien staan. Dat gebeurd hier inderdaad veels te veel, mensen sturen je pms en dan denk je echt jeejtje denk je dat je mij kent of wat?
En dat is ook zo stom aan bokt.. aan de ene kant heel leuk maar iedereen denk toch het altijd beter te weten.
Ik zou voorstellen om mensen die regelmatig scheld en dreigpm's krijgen eens steekproef gewijs al die namen naar een mod kunnen sturen en als die een paar namen vaker ziet voorkomen diegene er eens op aan spreken. Want boktteam ookal kan je er niks mee omdat ze door de ontvanger zelf veranderd kunnen worden,toch vind ik ook dat jullie hier een oplossing voor moeten bedenken want het maakt het er zeker niet leuker op.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:38

Daantjuh88 schreef:
Zoveel mensen, zoveel meningen! Gewoon lekker laten waaien en doen wat je zelf het beste vind. Knipoog

Ik heb trouwens toen ik 12 jaar geleden ben begonnen met rijden te horen gekregen...(niet gelijk allemaal boze mailtjes svp) Paardenvolk is stinkmodder volk Bloos

Dat zeker, dat hebben we denk ik allemaal wel eens gehoord Haha!
Kan leuk zijn maar er zijn er altijd bij die het verzieken en nee ik ga je geen scheldpm sturen, voel me totaal niet aangesproken haha Tong uitsteken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:51

heb idd je topic gezien en gelezen bij EA
en ik vond het wel een beetje hard gaan maar je moet maar denken dat de beste stuurlui aan wal staan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:02

Ik hoor idd dat er achter de schermen een ander bokt heerst en dat er vrij gemakkelijk op een zeer onsmakelijke manier gepbt wordt en idd dat is juist zo jammer want met pb's kan men op bokt zeer ongelimiteerd zich uiten. Kennelijk kan men hier niet tegen op treden.

Jammer dat je het zo ziet, ik zou mij niet laten kennen door een stelletje betweters.

Tegenwoordig zitten hele volksstammen op hun 2,5 jarigen en als ze 3 zijn doen ze al B of L proeven, kennelijk op de 3e verjaardag krijgt paard startkaart kado en zonder te oefenen lopen ze meteen een proef... Clown

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:19

Het zou wel fijn zijn als TS dan ook verteld hoe zij zelf reageerd als iemand haar netjes een PB stuurt om te zeggen wat haar mening is over "inrijdenverhaal"..

Dat iemand dan een PB terug krijgt met de meest vreselijke verwensingen en grove woorden. En ook nog eens aanvallen over het uiterlijk van de persoon zelf en dan ook nog eens de toestand/ziektes van het paard gaat verwijten aan de PBstuurder.

Dat vergeet TS even te melden..

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:23

nou ik mag geen pbs posten maar ik krijg net een pb van de groep vriendinnen zoals ze beweren dat ze het gdaan hebben om mij te pesten Verward Verward ik ken hun niet eens en als jullie dit lezen waarom wat heb ik jullie misdaan behalve terug te schelden? ik zou een excuus dan wel op zn plaats vinden?

id schrijven kan soms heel verkeerd over komen, maar ik ben van nature een aardige en lieve vrouw met veel hart voor medemens en dier en daar leef ik voor maar ga soms ook heel hard onderuit doordat je vertrouwen geschonden wordt maar laat ik het zo zeggen als je problemen hebt kan je altijd al is het midden in de nacht bij mij terecht, en help altijd iedereen Haha!
en vindt ik wel dat je mens en dier in zn waarde moet laten.
wat ook vaak het geval is dat als je 1 keer wat heb gehad dan blijven mensen er over door zeuren ondanks dat je in je recht staat! Knipoog

nog even terug te komen op mijn merrie die wordt 14 december 3 jaar dus nog 10 dagen Knipoog en wordt ze verder niet meer bereden maar zijn we met het grond werk bezig, dat heb ik al vele malen eerder gezegt Knipoog buiten dat allemaal is dat natuurlijk ook mn eigen zaak, en wil je een indruk van mij mn trainsters en mn stal hebben is iedereen hier van bij uitgenodigd Knipoog

ik snap de haat en neid niet ik vindt ieder paard of pony geweldig, en wat de eigenaar er ook mee doet (behalve mishandeling) laat die persoon in zn waarde, niets is vervelender dat iemand die uit pure passie van zijn of haar hobby de grond wordt ingeboord Knipoog opbouwende kritiek OK maar schrijven kan hard over komen, dat spreek ik nu uit eigen ervaring dus let op mat wat je neer zet Knipoog

Bokt is net als mijn Forum opgezet uit liefde voor het paard en zijn ruiter, laat mensen dan plezier hebben in hun hobby
er is al genoeg elende op de wereld toch?

ik zal wat rustiger aan doen op bokt want deze pesterij is mij niet in mn koude kleren gaan zitten Knipoog en zal voortaan ook opletten hoe ik terug antwoord op topics, want ik kan ook soms banketstaaf uit de bocht komen terwijl ik het absoluut niet zo bedoel Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:27

Nanne schreef:
Het zou wel fijn zijn als TS dan ook verteld hoe zij zelf reageerd als iemand haar netjes een PB stuurt om te zeggen wat haar mening is over "inrijdenverhaal"..

Dat iemand dan een PB terug krijgt met de meest vreselijke verwensingen en grove woorden. En ook nog eens aanvallen over het uiterlijk van de persoon zelf en dan ook nog eens de toestand/ziektes van het paard gaat verwijten aan de PBstuurder.

Dat vergeet TS even te melden..

sorry netjes ???? ik zal het hier niet neerzetten maar ik wordt duidelijk in de eerste pb van jullie verot gescholden en ik vermeld toch ook niet letterlijk wat jullie in jullie pbs hebben gezet en heb ik duidelijk toegeven dat ik ook heb gescholden, maar wat jullie mij mn gezin en paarden aan doen met jullie pbs is vele malen erger Knipoog dit is het laatste wat ik erover zeg en zand erover Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:31

Dames. Het lijkt me absoluut niet nodig om dit nou in het openbaar te gaan uitvechten en steggelen. Regel het onderling op fatsoenlijke wijze per pb. Maar ga niet openbaar de boel lopen bespreken en mogelijk verdraaien om zoveel mogelijk medestanders te krijgen. Ik weet niet wie er gelijk heeft, en dat ga ik ook nooit te weten komen.

Waar er twee 'vechten' hebben er twee schuld. Kijk niet alleen naar wat de ander verkeerd doet, maar kijk ook naar jezelf. Als jij van jezelf weet dat je hebt lopen terugschelden, dan lijkt het me niet realistisch om van de ander een excuus te verwachten omdat die dat bij jou uitgelokt zou hebben, en zelf vervolgens niet je excuus aan te bieden over jouw gescheld.

Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen posts. Als jij je uitgelokt, geschoffeerd of wat dan ook voelt. Dan heb je zélf de keuze om erop in te gaan. En je hebt de keuze om dat niet te doen. Als je er wel op ingaat, dan bepaal jij, en alleen jijzélf hoe je dat doet. Blijf je fatsoenlijk, of ga je ook tekeer 'omdat de ander dat uitgelokt heeft, dus het is rechtvaardig' ?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:32

Ja, zo gaat dat op bokt Ja
Je moet een paard hebben dat als een perfect dier loopt, hem pas op zijn 8e inrijden omdat hij dan is uitgegroeid, ed.

Boktwetboek Vork