Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:46

Ik zie het echt steeds vaker. Een bokker stelt een normale vraag, maakt zich zorgen of voelt zich niet goed en wordt dan door een aantal bokkers gewoon zonder pardon keihard de grond in getrapt. Met als resultaat dat de TS nog niks opschiet en zich alleen maar nog beroerder voelt. Hier kun je op temmen, dat doe ik ook in zo'n geval, maar er wordt maar heel zelden door moderators wat aan gedaan. Soms een klein waarschuwinkje, waarna mensen meteen weer doorgaan met af lopen zeiken en de TS maar niks meer laat horen in het topic uit angst voor nog meer gezeur. Op persoonlijke aanvallen staat toch een OW? Is iemand bijvoorbeeld ongelooflijk dom noemen, zeggen dat hij zich aanstelt en maar ergens anders moet zeuren, of iemand zelfs geestelijk niet in orde noemen en naar het GGZ verwijzen geen persoonlijke aanval? Lijkt mij wel.. Normaal reageren is überhaupt de laatste tijd steeds moeilijker imo, het gaat steeds verder achteruit, lijkt wel alsof iedereen z'n opgekropte agressie hier kwijt wil..

Ben ik de enige, of zijn er meer het met me eens en kan er eens serieuzer naar gekeken worden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:49

Vind ik ook soms lijkt bokt een weg om frustratie die je zelf bezit kwijt te kunnen. En dat gaat van afzeiken tot scheldpb's. Mensen die dat doen heb ik medelijden. Ik hoop dat ze niet zoiets doen in de echte wereld, want soms is een grote mond makkelijk achter de computer.

Maar karma is een boomerang
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-11-08 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:51

Ik ben het helemaal met je eens. Zelfs als je een hele andere gedachtegang of mening hebt dan TS(of een ander) wil dat nog niet zeggen dat het gelijk nodig is iemand aan te vallen, op welke manier dan ook.

Het zou fijn zijn als hier strenger tegen op getreden zou worden.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:53

daar ben ik het ook wel mee eens.
Er worden soms ook reacties gegeven die weinig meer met de vraag van TS te maken hebben.
Als je bijv een vraag hebt over een jury oordeel,krijg je bij wijze van spreken gelijk naar je hoofd dat je eerst maar is fatsoenlijk moet leren rijden,lesnemen en elke dag hard moet trainen.
terwijl hier totaal geen aanleiding voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:55

Idd glenda, dat ook nog. Lijkt soms wel een middelbare school klas.. en meestal zijn het nog de bokkers die die tijd al gehad hebben die die opmerkingen maken. Nagelbijten / Gniffelen

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:00

ja,waarschijnlijk is het allemaal eigen onzekerheid.
Maar het is zo lekker makkelijk te verbloemen vanachter je pc!
En ik snap ook de lol er niet van om iemand af te kraken of te kwetsen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:02

prff.. jaa
Ben gewoon bang om een topic te openen, omdat je onderhand wéét dat er een aantal bokkers tussen zit die komen verzieken..!!! Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:04

Idd Nancy, jou topic was dan ook even de druppel dat ik dit topic open.. Jij bent ook een levend bewijs van dat het bokkers weerhoud van reageren/ topics openen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:06

het kan ook zijn dat die bokkers misschien wel een punt hebben.......... of is dat uitgesloten?

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:07

al zou dat zo zijn.....wat vaak in zulke gevallen dus niet zo is...kan je het altijd nog op een andere manier zeggen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:08

@KiWiKo: kan wel zijn, maar dan kan je het ooki anders brengen..
en via pc kan wel harder overkomen als normaal, maar ga mij niet zeggen dat je ongelooflijk dom en zeur maar elders onjuist op kan vatten.. das gewoon bot.. en das niet nodig.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:09

KiWiKo schreef:
het kan ook zijn dat die bokkers misschien wel een punt hebben.......... of is dat uitgesloten?

Nee natuurlijk niet, maar over die gevallen heb ik het ook niet. En iemand persoonlijk aanvallen mag gewoon niet, klaar. Iemand die een topic opent doet dat neem ik aan niet zomaar. Tenminste dat is iets waar je vanuit moet kunnen gaan. En als iemand zich duidelijk aanstelt kun je daar ook normaal en voorzichtig wat 'van zeggen' en niet meteen met rare dingen gaan strooien. Of niks zeggen en gewoon temmen...........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:09

KiWiKo schreef:

Maar dan is het nog altijd de toon die de muziek maakt, je kunt een punt maken en fatsoenlijk reageren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:10

glenda schreef:
al zou dat zo zijn.....wat vaak in zulke gevallen dus niet zo is...kan je het altijd nog op een andere manier zeggen

het gekke is dat het juist wel in veel gevallen zo is, maar een TS er of omheen praat, of weet ik veel wat voor een smoezen uit het grote smoezenboek optrommelt..... alles behalve toegeven dat er misschien wel een kern van waarheid inzit Lachen

en op een gegeven manier weet iemand ook niet echt meer hoe het nou verder nog met fluwelen handschoentjes te vertellen, en dan komt het recht voor zijn raap taalgebruik tevoorschijn......

imo ligt dit probleem zowel bij de zender als de ontvanger.............

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:15

er zit natuurlijk een verschil tussen iets op een normale manier zeggen en fluwelen handschoentjes he!
en het lijkt me dat als je als TS over een probleem begint je het 9 van de 10x ook onderkent

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:18

nou dat is dus niet altijd zo Haha! Haha! Haha! want vaak ziet een TS alleen haar kant van het probleem, de andere kant is misschien het werkelijke probleem......... maar dat wil je nou net niet altijd onder ogen zien Lachen

en als iemand voor de 6de keer een "jaaaaaaamaaaaarrrrr" krijgt, dan kan ik me wel voorstellen dat het 7de uitleg iets minder lief geformuleerd wordt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:19

'Ja maar' is ook eigenlijk 'nee'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:20

Daar heb ik het dus niet over Kiwiko, ik heb het over Bokkers met een serieus probleem die meteen de grond in getrapt worden. En de TS kan het probleem wel niet zien, maar de mensen die reageren hebben hetzelfde. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:20

Ik zie idd ook vaak dat TS begint met ''ruzie'' maken of botte opmerkingen plaatsen als het hem/haar het commentaar niet zint Tong uitsteken
maargoed aanval blijft aanval en ik ben het met Juul eens dat ze daar wel eens wat serieuzer naar mogen kijken Lachen

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:22

en als TS haar probleem niet toegeeft met 100x ja maar..zou ik gewoon niet meer op in gaan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:23

Juul schreef:
Daar heb ik het dus niet over Kiwiko, ik heb het over Bokkers met een serieus probleem die meteen de grond in getrapt worden. En de TS kan het probleem wel niet zien, maar de mensen die reageren hebben hetzelfde. Knipoog

ik denk dat je het over een individueel geval hebt, en zeker niet over bokkers Lachen

en dat maakt deze discussie eigenlijk zinloos Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:23

Precies dat is zo glenda, maar dat kunnen de meesten niet want iedereen wilt z'n gelijk, en de persoon in kwestie veranderen. Maar dat kan toch niet, dus let it go...

Apple wat vind jij dr van?

Kiwiko ik heb het zeker niet over 1 geval..... Waarom zou dat zo zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:25

nah weet ik niet Haha! zomaar een gevoel Lachen ik maak het namelijk niet heel veel mee, en ik zit toch regelmatig in best heftige discussies Lachen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:26

Ik merk het ook vaak op hoor... Een hele normale vraag die misschien voor 'ervaren paardenmensen' heel voor de hand liggend is. Maar voor de TS blijkbaar niet.. En vaak wordt er dan al gelijk vrij sarcastisch of de grond instampend gereageerd.
Daarnaast is het natuurlijk ook vaak genoeg zo dat de TS al in haar topic begint met beschuldigingen op bepaalde dingen, maar das natuurlijk weer een ander verhaal Vork

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:26

ik heb altijd zo iets van, commentaar ; Oké.
Maar sommige woorden kunnen meer pijn doen dan slaan/schoppen! Ach gut