Hallo vanuit Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BuddysMom

Hallo vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 01:52

Mijn naam is Nancy en ik ben een moeder van een veertien-jarige dochter. Ik ben oorspronkelijk van Nederland maar woon al 12 jaar in Thief River Falls, Minnesota USA. Ik ben gehuwd met een hele lieve man die ik heb leren kennen in Nederland en we zijn eigenaren van een grote ranch met 30 Quarter Horses. Onze ranch bestaat uit twee binnenbakken, 50 stallen, twee zadel kamers, 5 kraam stallen en een cafetaria. Buiten de ranch ben ik fotograaf en heb deze baan nu al voor seven jaartjes. Ik doe veel werk voor mijn dochter die een model is en doe de foto's van onze paarden.

Mijn man en ik zijn trotse eigenaren van 30 paarden. Momenteel hebben we een hengst, " Stylish Award". Stylin is een zoon van Doc's Stylish Oak die meer dan $77,000 maakte. Zijn veulens maakte meer dan $ 4.1 millioen. We hadden dit jaar 4 veulens, eentje is al verkocht. Onze merries zijn tussen 3 en 24 jaar oud en sommigen hebben vaders zoals Roosters Rockgrinder, Doc A Tari, Cattin and SiOlena. Mijn favorietjes zijn mijn twee-jarige Tily, mijn eenjarige ruin Buddy en mijn veulen Ginger.

Afbeelding

Ikima

Re: Hallo vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:55

Hé leuk, ook iemand die in Amerika bokt bekijkt. Ik hoop dat je hier veel plezier mag beleven.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:58

wat leuk zeg ,ben benieuwd naar nog meer fotos, ziet er leuk uit die 4, wel een beetje koud haha

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 02:03

Ja, het is hier al aan het sneeuwen en vreselijk koud. Die foto was verleden jaar genomen in de midden van de winter.

Een vriendin van mij vertelde mij over Bokt en sinds ik Nederlandstalig ben en paarden heb besloot ik hier maar een kijkje te nemen.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:07

ok leuk hoor,hier is het ook al behoorlijk koud.
heb je ook een pension stal of echt alleen maar je eigen paarden?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:08

Nou hier sneeuwt het ook hoor, getver wat heb ik een hekel aan de winter.
Mis jij je familie niet, of kom je regelmatig naar deze kant van de werend?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:17

Hai. Welkom op bokt Ja
Bokt heeft een (kleine) maar wel aanwezige westernafdeling.
Ik rij zelf western met twee KWPNers. Die had ik al en die ga ik niet ruilen voor een quarterhorse. Ze zijn me te lief.

30 quarters: dat zijn er nogal wat. Stevige hoeveelheid stallen om te doen.

Bevalt het je in de states??

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:26

Welkom!
Zo te lezen woon je erg mooi! Leuk zo'n sfeerplaatje er bij, in sommige delen van Nederland is het nu ook zulk weer Haha!. Kom je nog wel eens naar ons landje?

Veel plezier hier op bokt!

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 02:32

We hebben 15 pension paarden maar de meeste paarden zijn buiten in de wei. Je zou denken dat ze binnen willen staan maar nee hoor...ze willen allemaal buiten. Tily, mijn tweejarige merrie die een slechte voet heeft komt af en toe binnen, maar dan zit ze te janken om weer naar buiten te gaan. We hadden Maggie, a 10 jarige buckskin binnen voor twee dagen omdat ze haar been had bezeert en jemig...ik denk dat ze een zooitje van haar stal maakte zodat ik haar buiten zou laten...hahaha
De paarden die binnen komen zijn de merrie's die zwanger zijn en dat is meestal rond februari en de paarden die een probleem hebben. Wij hebben oudere paarden die te koud worden en die moeten dan binnen blijven.

Ik mis mijn familie niet omdat ik niet echt een goeie relatie met hen had. Ik hou van mijn leven hier in de States en zou het niet willen ruilen. Hier is het goedkoop om paarden te kopen en te houden.

Hier is een foto van onze hengt in de winter met al de sneeuw!
Afbeelding

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:39

Hey, welkom op Bokt!

Leuk om iemand uit de States erbij te hebben.
En superfijn lijkt me dat, de paardjes zo lekker buiten. Lachen

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 02:56

Ja, zelfs als het bijtend koud is willen ze niet naar binnen. Zo zie je maar weer he...hahaha

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:59

Wat zal het een pret zijn bij jullie komend voorjaar, al die veulens die daar dan rondrennen en bezorgde moeders die hun kinderen in toom proberen te houden.

Jammer dat je geen goede band met je familie hebt maar zolang je daar genoeg vrienden hebt en je hebt het er naar je zin is het toch ook prima.

Het zal zeker goedkoper zijn daar, misschien kun je nog een paar gratis Mustangs uit de prairie vissen voordat iemand ze gaat afschieten. Zijn er bij jou in de omgeving ook wilde paarden?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 03:00

Ja, heerlijk voor de paarden hoor!
Kan me voorstellen dat dat mooie plaatjes geeft in de winter! Lachen

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 03:34

We hadden de laatste twee jaar maar vier veulens. De jaren ervoor hadden we tussen de 15 en 13 veulens. Heerlijk is dat hoor als het zomer is en je zit in de wei met al die kleintjes rond je. Die kleintjes zijn best wel goed beschaaft hoor. Ik vind het altijd zo leuk als ze met elkaar zitten te stoeien. Ik kan uren kijken naar hen en foto's nemen.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 04:48

lijkt me echt heerlijk, wil ik ook wel ,lekker grote boederij.
heb je geen last van de crises daarro? zal toch ook een beste impact op alles hebben

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 05:06

Moet zeggen dat ik niet zoveel last heb van crisis...hahaha Ja, alles wordt duurder en de paarden koop is maar niets. Sommige veulens gaan hier voor $75...Wij hebben wel best wat geld verloren over de paar jaren zeer zeker dat we maar vier veulens hadden in de laatste twee jaar. Onze hengst was zijn werk niet aan het doen. Soms is het wel lekker hoor om maar een paar veulentjes te hebben. Vijftien wordt best wel een beetje druk...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:37

Veel plezier hier op het forum Haha!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:40

Oh dat klinkt als een sprookje waarin jij woont. Welkom op Bokt en ik ben benieuwd naar je verhalen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:09

Wauw dat klinkt allemaal super zeg, en ook mooie foto's.
Welkom hier en veel plezier op Bokt!

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:23

IndianLady schreef:
Oh dat klinkt als een sprookje waarin jij woont. Welkom op Bokt en ik ben benieuwd naar je verhalen.

Oh, het is geen sprookje hoor. Wij hebben ook onze problemen. Met de benzine prijzen dat heel hoog waren verloren we best wel een paar duizend dollars. We doen onze eigen hooi en verloren best aan dat ook doordat we geen regen hadden. Daarbij komt nog dat we het voer moeten kopen, de schavings, veearts enz...Dus sprookje...nee. De omgeving is heel mooi en het ziet eruit als een sprookje in de winter.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:26

hoi super fijn dat je daar woont!! ik droom er ook van eigenlijk!!! ik zou er heel graag naar toe komen, en quarter horses zijn mijn droompaarden. Nu heb ik een hanoveraan, van gedrag trekt ze wel beetje op quarter!! nog veel succes met je stal!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:29

Welkom op bokt, pas het is verslavend Tong uitsteken
Een prachtig landschap en mooie paardjes vormen samen wel een super compleet plaatje waar men wel eens over droomt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 02:33

BuddysMom schreef:
IndianLady schreef:

Oh, het is geen sprookje hoor. Wij hebben ook onze problemen. Met de benzine prijzen dat heel hoog waren verloren we best wel een paar duizend dollars. We doen onze eigen hooi en verloren best aan dat ook doordat we geen regen hadden. Daarbij komt nog dat we het voer moeten kopen, de schavings, veearts enz...Dus sprookje...nee. De omgeving is heel mooi en het ziet eruit als een sprookje in de winter.

Jullie klagen over benzineprijzen? ROFL Moet je hier komen, dan kan je pas klagen. 2 Maanden terug was het nog €1,50 voor een litertje benzine, inmiddels is het gezakt naar €1,20 of zoiets. Haha! Scheelt wel een tientje per tank. Regen hebben we hier volop, daar wordt je ook niet vrolijk van. Zo heeft elk land wel wat.

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 02:52

Ja inderdaad, ieder land heeft wel wat. Maar meeste mensen denken dat wonen in Amerika is een sprookje, terwijl dat niet zo is. Gelukkig draait onze ranch goed door de twee binnenbakken. Mensen willen graag binnen rijden gedurende de winter. Zonder dat inkomen zou het niet mogelijk zijn. Het maakt niet uit waar je woont, alles is duur!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:27

Ik had het dan ook meer over de ranch en Minnesota. Het uitzicht en je omgeving zullen vast fantastisch zijn