droes topics op bokt ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

droes topics op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:16

Quote van een moderatort : Droes topics mogen niet op bokt, omdat ze een te hoog paniek-zaai gehalte hebben. Daarom hier een slotje. Je kan in de wiki heel veel nuttige info vinden.

Misschien is het beter het "medisch" gedeelte te schrappen op bokt, belachelijk vind ik dit ! Bokt is er in de loop der jaren niet op vooruit gegaan Boos! nog even en jullie kunnen het penny.nl noemen, met allerlei zaken die er niets toe doen !

edit* deze toevoeging, hier zal ook wel een slotje op komen omdat dit niet mag Gestoord dieptriest iig.

Dav

Re: droes topics op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:31

moet er wel om lachen hoor Bloos
Sommige mensen denken echt dat iedere dwarse scheet op z'n minst een ongeneeselijke maagzweer moet zijn en dat 1dik been gelijk naar de allerbeste kliniek toe moet voor op z'n minst foto's en scan.
Om nog maar te zwijgen van iedere x de homiopaat,masseur,hypnotiseer etc etc erbij te moeten halen als het paard 1 dag z'n humeur niet heeft,en dat is niet paniek zaaien! ROFL

En dan mag zo'n topic niet,ach ja....
soms kan je beter op de raad van'n da afgaan als van zoveel anderen achter'n beeldscherm.
Gezond verstand is ook'n goeie hulpmiddel of iemand die je paard kan zien en er zelf ook verstand van heeft.

Internet,zo handig,zo afhankelijk soms.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:33

hoezo mag een droes topic niet ? waar hebben we het over ?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:39

Betreft niet mijn paarden, zag een topic om medisch waarbij het MISSCHIEN om droes ging...en daar gaat gelijk een slotje op ! Dat vind ik redelijk radicaal van het bokt-team !

Erger me al langer aan het betuttelende beleid van de laatste jaren, vaak door meiden die ook net 2 jaar een verzorgpaard hebben en de de helft van mijn leeftijd hebben. Ik heb dan ook al 30 jaar eigen paarden, dus stoor me daar gigantisch aan !

[MD] abces in luchtzak dit topic bedoel ik.

en dan er nog even bijzeggen dat de meeste paarden die dit hebben overlijden- echt een hart onder de riem voor de TS Boos! lekker tactvol !

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:56

Er is een reden waarom we geen onbevestigde droes-meldingen plaatsen. In de praktijk bleek er verschrikkelijk paniekerig op gereageerd te worden, waarbij mensen tot die 50km van besmettingsbron af woonden allerlei voorzorgmaatregelen begonnen te nemen, iedereen op Bokt elkaar aan het aansteken was en allerlei stallen zonder reden als droes-haarden werden gemeld. Dit is dus ook geen regel van de laatste tijd, maar geldt al jaren op Bokt.

Om die gigantische en onnodige onrust te voorkomen is al jaren geleden besloten dat door de mods van MD bevestigde droesmeldingen in het daarvoor bestemde topic gemeld worden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:58

Maar dit was geen droesmelding Verward

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:29

Als ik het goed heb is hetzelfde weleens aan de hand geweest met topics over Rhino... klopt dat?
Aan de ene kant goed dat bokt paniek wil voorkomen, maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje eigen verantwoording of je je in paniek laat maken door een melding op een forum of niet.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:44

Ik snap het wel dat het niet mag vanwege de overdreven reacties van mensen die daar in de omgeving wonen etc.
Als mensen nou gewoon zouden reageren.

Ik schiet niet in de stress van een droes geval.
Toevallig hadden ze bij de fokker van mijn paarden meerdere jaren achter elkaar droes op stal.
4 van de 5 paarden die ik heb gehad hebben daardoor droes moeten uitzieken, en 1 zelfs ook rhino.
Deze paarden hebben er niks aan overgehouden.

In de 3 jaren dat ze daar droes op stal hebben gehad is er 1 paard aan overleden (van de 50)
Het is wel een nadeel dat het je hele stal door gaat en je dus wel een aantal weken ellende kan hebben.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:52

Ik vind het ook wel jammer.
In de paardenwereld komen dat soort ziekten helaas voor. Dat hoort er toch gewoon bij?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:44

Ik vind het ook een klein beetje jammer dat het niet is toegstaan. Ik denk dat er best veel ervaringen en tips uitgedeeld kunnen worden. En dat beschouw ik toch als nuttig wat ik altijd juist op een forum graag terug zie.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:33

Ik snap het wel. De paardenwereld is redelijk goed in het verspreiden van vage geruchten die binnen korte tijd tot massahysterie kunnen leiden. Vaker wel dan niet blijkt het achteraf een storm in een glas water. Zou je het van te voren willen bevestigen dan zou Bokt contact moeten opnemen met de stalhouders of behandelend veeartsen, en dat is niet de taak van de mod's.

Bovendien bestaat het overgrote deel van de post's die er op een dergelijk topic komen uit misleidende informatie. Zo is droes in de helft van de gevallen een virus i.p.v. een bacterie, komen er keer op keer verhalen over hoe dodelijk de ziekte wel niet is en jut iedereen elkaar verder op.

Zowel in de wiki alsook bij medisch is er ook correcte info te vinden, geplaatst door of in overleg met het forum zelf. Bovendien, als dan écht wil discussiëren over het hoe en wat van de ziekte, dan kan dat ook zonder vermelding van lokaties. Ik neem aan dat een topic b.v. over hoe lang het herstel heeft geduurd, of hoe er behandeld is wel zou zijn toegestaan, opnieuw mits hier geen namen of plaatsen in genoemd worden.

En ja, de goeden zullen altijd lijden onder de slechten, maar dat is niet alleen op Bokt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:59

Ik vind het belachelijk, dit is geen droesmelding maar een vraag naar ervaringen. De post van de betreffende mod vind ik dan ook nog eens tactloos!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:29

Belachelijk... Droes is ook een medisch iets, dus ik vind het behoorlijk kansloos als er geen droes topics gemaakt mogen worden... Er mogen toch wel vragen en ervaring naar droes gevraagt worden? Ik vind het geen verschil als er iets over droes of over kreupelheid word gevraagt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:14

Kir_Ples schreef:
Ik vind het geen verschil als er iets over droes of over kreupelheid word gevraagt.

Als mijn paard kreupel is, betekent het niet dat de paarden in de omgeving ook kreupel zijn omdat mijn paard kreupel is. Met droes moet je erg uitkijken ivm besmettingsgevaar. Ben het dus niet met bovenstaande eens.

Ben het er overigens wel mee eens dat iemand gewoon een topic moet kunnen openen als diegene zich zorgen maakt of niet weet wat de symptomen kunnen betekenen e.d.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:17

Caira schreef:
Ik vind het belachelijk, dit is geen droesmelding maar een vraag naar ervaringen. De post van de betreffende mod vind ik dan ook nog eens tactloos!

Inderdaad, het is zelfs dezelfde mod die droes oppert en vervolgens zegt dat droestopics niet toegestaan zijn Gestoord
Ik denk dat er heel wat mensen met nuttige ervaringen en tips komen op een dergelijk topic. Dat kan dan toch ook in de gaten worden gehouden door desbetreffende mod? Zodra er stalnamen gaan vallen, is het vroeg genoeg om in te grijpen....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:17

Ik ga eens even overleggen.
Heb je de betreffende mod ook een pm gestuurd? Dat is meestal effectiever dan een topic op FZ te openen.

De reden waarom het niet toegestaan is om zomaar droesmeldingen te doen op Bokt is dat er nogal makkelijk geruchten neergezet worden die niet waar blijken te zijn waardoor de betreffende stal dan weer een slechte naam krijgt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:20

Elessar schreef:
Kir_Ples schreef:
Ik vind het geen verschil als er iets over droes of over kreupelheid word gevraagt.

Als mijn paard kreupel is, betekent het niet dat de paarden in de omgeving ook kreupel zijn omdat mijn paard kreupel is. Met droes moet je erg uitkijken ivm besmettingsgevaar. Ben het dus niet met bovenstaande eens.

Ben het er overigens wel mee eens dat iemand gewoon een topic moet kunnen openen als diegene zich zorgen maakt of niet weet wat de symptomen kunnen betekenen e.d.

Ja maar dan als nog blijft het gewoon een vraag... Wat maakt het nou uit of je wat over droes of over kreupelheid vraagt?
Ik vind het gewoon weg kinderachtig dat je daar op bokt niks over mag vragen...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:21

Katja schreef:
De reden waarom het niet toegestaan is om zomaar droesmeldingen te doen op Bokt is dat er nogal makkelijk geruchten neergezet worden die niet waar blijken te zijn waardoor de betreffende stal dan weer een slechte naam krijgt.

Maar het is geen droesmelding en er wordt geen stal genoemd, het is een vraag naar ervaringen...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:22

Daarom zeg ik ook dat ik het even ga overleggen. Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:24

Misschien omdat kreupelheid niet besmettelijk is en droes wel, Kirsten. Knipoog
Het heeft heus wel zijn redenen waarom dat soort topics op slot gaan. Sterker nog, Katja heeft dat zojuist nog eens verduidelijkt.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:32

Mijn paard staat op dezelfde manege als het paard uit het topic
Abces in luchtzak
Dit is niet besmettelijk. We hebben hier 2 paarden mee staan en die staan gewoon tussen de rest. Dus ik kan het wel weten dat dit topic absoluut geen onrust veroorzaakt.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:34

Beide paarden zijn naar de kliniek (geweest) en staan tussen de rest van de paarden daar. Verzwakte paarden dus.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:40

Elessar schreef:
Misschien omdat kreupelheid niet besmettelijk is en droes wel, Kirsten. Knipoog
Het heeft heus wel zijn redenen waarom dat soort topics op slot gaan. Sterker nog, Katja heeft dat zojuist nog eens verduidelijkt.

Ja ook ik weet dat droes besmetterlijk is... Maar dan vind ik het als nog raar dat je daar geen ervaringen over mag vragen... Ik bedoel maar is altijd handig om te weten. Knipoog
Fijn dat je het gaat overleggen Katja. Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:37

het paard staat op een kliniek !

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:38

Katja schreef:
Daarom zeg ik ook dat ik het even ga overleggen. Knipoog

waar ga je over overleggen ? of dit topic op slot moet ? of dat andere topic weer open ?

vind trouwens dat die mod. ook best een OW heeft verdiend wegens onnodig kwetsende opmerkingen !
Laatst bijgewerkt door Mist op 23-11-08 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt