Bedankt voor de reacties.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Bedankt voor de reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:33

Waarom word dat toch altijd verwijderd?

Stel je opent een topic met een vraag erin, je krijg daar een stuk of 5, 6 reacties op, dan bedank ik de gene die mij een antwoord hebben gegeven altijd, dat is wel zo netjes toch?
Heel vaak worden die reacties verwijderd, waarom eigenlijk?
Oke dat onliners worden verwijderd snap ik, maar ik vind dit eigenlijk wel een beetje ver gaan. Lachen

Groetjes Kirsten.

Pasamba

Re: Bedankt voor de reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:37

Ja ik vind wel dat je gelijk hebt daarin.
Oke, het is misschien wel een onliner, en het voegt niet echt iets toe, maar even een bedankberichtje vind ik wel netjes als je ergens om gevraagd hebt.

Heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ze verwijderd werden maar als het bij anderen wel gebeurd vind ik dat niet echt netjes inderdaad.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:39

tja hoe krom is bokt he Tong uitsteken Clown
als je je hier niet aan bepaalde normen en waarde's houd dan word je gestraft
maar als je je aan een belangrijke norm en waarde houd dan word je ook gestraft

ja het gras is altijd "groener" aan de overkant Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:41

Op bokt moet je zowieso heel erg uitkijken wat je zegt, want je hebt zo een OW. Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:44

Als ik een topic door lees over *onderwerp* dat mij interesseert zit ik eigenlijk niet te wachten op om de 5 a 10 berichten een bericht van bedankt voor je reactie... Vrij nutteloos. Het kapt een discussie af (als die gaande is), het geeft verder weinig inhoud/info aan het topic en dus de discussie.
Als ik een (uitgebreid) antwoord geeft op een vraag, heb ik 10 x liever dat iemand uitgebreid ingaat op mijn antwoord. Hetzij "Zo had ik het nog niet bekeken, dat kan ik uitproberen" hetzij "Ik kan mij er niet in vinden, want.." hetzij "kun je dat uitleggen, want ..." dan enkel de reactie: bedankt voor je reactie. Je kunt toch wel wat uitgebreider op zo'n reactie ingaan als je écht dankbaar bent voor die reactie Lachen

Zulke reacties worden trouwens ook wel eens gebruikt voor het omhoog schoppen of omhoog gooien van de teller. Dus nogmaals, als je echt dankbaar bent voor de reacties, kun je vast wel wat uitgebreider reageren dan dat ene zinnetje Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:46

dat is niet zo moeilijk hoor Knipoog
bedenk er gewoon nog twee zinnen achteraan waarin duidelijk is dat je dus die mensen bedankt voor hun bijdrage en het daardoor dus zo'n lange zin word dat oneliner niet meer van toepassing is.
zo kun je de bokt regels een beetje omzeilen Tong uitsteken
( doe ik zelf trouwens nooit hoor)

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:52

Daar heb je wel weer gelijk in Sammie.
Ligt er maar net aan vind ik na hoeveel reacties je een bedankje plaatst, als je bv een dagdeel offline bent geweest en je komt terug en je hebt een hele pagina vol goede tips ofzo dan vind ik het logisch dat je even een bedankje plaatst.
Wel moet je er vervolgens wat meer bij vertellen inderdaad, waar je het wel of niet mee eens bent bv.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:57

Maar dat vind ik dus weer jammer, waarom kan je niet even makkelijk en snel bedanken?
Oke ik snap best dat het vervelend is naar elke reactie te bedanken, maar naar enkele reacties bedanken vind ik wel kunnen, en ik erger me daar ook niet aan. Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:59

Maar als je dat graag wilt dan kun je d'r toch ook wel wat meer van maken? Ik vind dat er een goed punt in Sammie's tekst zit!

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:05

Dan bedank je die personen toch gewoon via pb?
Ik denk dat dat even veel handelingen is als een bericht plaatsen.

De tweede optie is dat zodra je merkt dat de discussie tot een eind is gekomen je via één post iedereen bedankt voor zijn/haar input.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:13

Serieus, wordt dat verwijderd?? Ik kijk nu even mn ogen uit, ik vind het meer dan fatsoenlijk sommige doen niet eens de moeite om hun topic te onderhouden!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:20

Ja maar dat je niet eens gewoon even een bedankje kan doen, dat snap ik niet.
Je moet eerst wat er bij vezinnen, maar ik vind dat niet heel praktisch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:22

Nooit geweten, en ook nooit bij stil gestaan.....Maar goed weet ik dat ook weer.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:23

Ik weet niet op welk topic jij doelt Kirsten, maar ik zag laatst een topic voorbij komen waarbij de ts na elke reactie iedereen ging bedanken. Je kunt ook rustig afwachten totdat je een aantal reacties hebt waar je iets mee kan en dan uitgebreider bedanken op desnoods nog op iets inhaken.

Ik vind dat een bedank berichtje wel moet kunnen en volgens mij kan dit ook prima. In al mijn geopende topics heb ik dat ook altijd gedaan en het is bij mij nog nooit verwijderd hoor. Lachen

Hoezo moet je erg uitkijken met wat je zegt omdat je zo snel een OW hebt? De regels zijn er natuurlijk ook niet voor niets en het lijkt mij toch niet zo heel moeilijk om je daar gewoon aan te houden, toch?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:26

Ik kreeg vandaag dus een PM dat mijn reactie was verwijderd, ik ga absoluut geen naam van mods noemen. Lachen
Maar dit is mij al een keer eerder overkomen, dus ik vroeg me af waarom dat niet mag...
Ik kan me heel goed indenken dat het vervelend is als je naar elke reactie gaat bedanken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:27

Sammie heeft gelijk. Als andere mensen moeite doen en een goede inhoudelijke reactie geven, dan lijkt het mij toch wel het minste dat jezelf ook wat moeite ervoor wilt doen en een inhoudelijke reactie terug geeft. Een simpel bedankje is gewoon een oneliner (die vaak ook nog eens gebruikt wordt om het topic omhoog te schoppen) en klinkt misschien wel heel beleefd, maar het geeft niks anders aan dan dat jezelf geen moeite voor een inhoudelijke reactie wilt doen.

Ellepel, als je in die twee zinnen er inhoudelijk op ingaat, dan is dat juist de bedoeling.

Wat die OW's betreft, ik zie niet helemaal wat die met dit onderwerp te maken hebben Verward

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:29

Oke dan weet ik dat ook weer...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:46

Kir_Ples schreef:
Op bokt moet je zowieso heel erg uitkijken wat je zegt, want je hebt zo een OW. Lachen

Valt ook wel weer mee. Clown

Als ik een topic doorlees en er staat na bijna elk berichtje '' bedankt voor je reactie! '' wordt het onnodig een lang topic. Stuk onoverzichtelijker.

En krijg soms het idee dt mensen het doen om het berichtenaantal omhoog te krikken. Schijnheilig

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:16

Ik vind het echt perfect dat zulke reacties worden verdwijderd. Erger me echt aan de topics waarin de helft van topic wordt gevuld door de TS'er die na elke reactie 'bedankt' plaatst.

Laat dat maar weg of doe het idd via PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:18

Ik vind bokt behoorlijk betuttelend worden.
HAW is zo streng geworden, dat gaat nergens meer over. Alles wordt verwijderd.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:22

[***] schreef:
Ik vind bokt behoorlijk betuttelend worden.
HAW is zo streng geworden, dat gaat nergens meer over. Alles wordt verwijderd.

Ik vraag me wel af of je wel precies weet wat betuttelen inhoudt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:24

Ja, dat je wordt verteld hoe je wel en niet moet reageren.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:26

Het gaat veel verder dan alleen zeggen hoe je moet reageren Knipoog
Qua betuttelen valt het echt mee hier Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:44

Vind jij.
Als ik reageer op iets wat ik niet vind kunnen, zoals het mishandelen van een 2 jarige shet met een slecht passend halster, zweep en dat vervolgens vrijheidsdresuur noemen word mijn post verwijderd omdat het geen opbouwende kritiek is. Alsof je alleen maar positief mag reageren.
Maar aan de andere kant, een compliment geven omdat je het een leuk paard vindt of dat je degene vriendelijk vindt rijden wordt ook verwijderd, want dat is geen commentaar.
Als je een paard ziet wat verwant is aan je eigen qua afstamming en dat leuk in het topic meldt wordt het ook verwijderd want nouja, ik lees de redenen niet eens meer.

Het boktbeleid op dat gebied is helemaal doorgeslagen. Dat er mods zijn die zich voor zulke flauwekul lenen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:17

Als er in een topic 1 of 2 keer bedankt staat vind ik dat prima, maar idd niet om de 5 berichten.