GamblersCup schreef:Wat heeft advent daarmee te maken?
...och, ik ben meer van 'laat het elke dag maar kerstmis - of liever nog: pinksteren! - zijn'.
Voor de meeste mensen is dit vast abracadabra...
Maar advent als reinigingsperiode: niets mis mee.
Citaat:
Écht pesten is natuurlijk een dikke no-go!
Roerend mee eens.
Al zal de discussie tijger in mij direct de vraag stellen: als iemand vind dat er 'echt' pesten is, is er dan ook namaak pesten...?
En waar ligt die grens? Om niet te zeggen: wie mag die grens trekken...?
Citaat:
Maar het meeste wat hier aangehaald wordt is gewoon eerlijke, directe taal. Niks mis mee. Ook het topic dat als voorbeeld genoemd wordt.... echt? "Waar is nou het vuur?" wordt echt door mensen als pesten gezien? Sorry hoor, maar het was een eerlijke opmerking op een enorm overdreven, dus misleidende topictitel.
Ehm - dit is dus namaakpesten...? Begrijp ik het goed?
Ik heb het topic heel even open gehad. Leuke foto's, vriendelijke mensen.
De vraag naar het vuur vond ik vooral flauw.
En er werd rustig op gereageerd. Dat men het jammer vond, en er werd uitgelegd dat de IJslander in kwestie in korte tijd enorm was opgeknapt en dat iedereen daar heel enthousiast van werd.
Dus bij deze: ik vond de topictitel niet direct misleidend - en 'enorm overdreven': is dat namaak pesten...?
Ik vind 'vuur' een uitstekend woord om de pit van deze IJslandse pony aan te duiden
en een uitstekend woord om het enthousiasme aan te duiden.
(Uiteraard kan 'vuur' nog minstens 100 andere dingen betekenen. Van Geyhsers tot...)
Ik stond zelf misschien ook even op een verkeerd been - maar er was verder niets mis mee, niet overdreven, niet misleidend.
Citaat:
Pesten is wat anders. Jammer dat tegenwoordig het gros van de bokkers zo snel op hun pik getrapt is, huilebalken en het tere zieltje uithangen is helemaal in op bokt tegenwoordig. Terwijl het echte leven gewoon zo direct is.(...)
En houd toch eens op met dit gezever!
1) Zeg nou eens gewoon wat jij pesten vind en houd op met smoesjes van het kaliber 'het is maar een grapje'.
(Het echte pesten in mijn definitie maakt veelvuldig gebruik van dit soort smoezen.)
2) Juist waar je wel communiceert, maar niet elkaars stem, intonatie, gezicht, lichaamstaal kunt zien kan een nuchtere opmerking een hele andere dynamiek krijgen. Dus 'ook het echte leven is direct' moge waar zijn in Nederland - fora zijn per definitie nog veel directer.