Peetstap schreef:bokt als naslagwerk ? / een paard gerichte zoekmachine ?
voorbeeld:
Zocht maandag j.l. op googgie: paard echinaforce
Kwam direct op bokt , waarvan er reactie's tussen waren van 2004 die voor mij heel bruikbaar waren.
Toppie hoor, zo'n database met informatie.
Kan de wiki dit niet opvangen? Als er echt interessante posts zijn dat deze (met toestemming uiteraard) bij de wiki-pagina over dat onderwerp gevoegd worden.
Meestal als ik iets opzoek heb ik iets van "wel leuk, maar meerwaarde?" en open ik alsnog een eigen topic als het belangrijk is.
Voor mij is zelf anoniem maken trouwens ook prima, zet ik mij daar wel eens een dagje (of meer

Ik denk ook echt niet dat mensen mijn topics gaan missen, zeker niet die van jaren terug met foto's of trainingsproblemen of zelfs van voor ik eigen paarden had. Wat doet het er nog allemaal toe? Een probleem wat ik toen had is vast leuk om te lezen maar is 9/10 niet omwille van de reacties opgelost, of misschien wel maar sta ik daar nu niet meer achter of weet ik het. En hey, elk paard is anders dus ik zie liever dat iedereen over zijn/haar paard den specifiek topic heeft met specifieke (eventuele) oplossingen dan dat ze info halen uit een topic van 10 jaar geleden.
En ivm dat eeuwige speurwerk over het verleden van paarden: hoeveel paarden denk je dat er met onjuiste info worden verkocht waarvan niks op bokt staat? En dat gaat alleen maar meer zijn, mensen worden slimmer. Dus daar heb je dan ook niks meer aan. Plus wat een enorm probleem is voor de ene hoeft dat voor een ander niet te zijn, en wie weet is het probleem al lang en breed opgelost maar neen, dat paard kopen we niet want 10 jaar geleden heeft die eens 3 dagen z'n oren platgelegd bij het uit de weide halen.....
(En ik besef dat het ook om grotere dingen gaat, maar alles is relatief hoor, keuringen zijn er met een reden).