What's up met p.un.tjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:25

vanLotje schreef:
ja maar zelfs dan.....waarom mogen jullie niet weten dat ik bij de hema heb gesolliciteerd?
Misschien denk ik ook wel gewoon veel te simpel hoor :D

of zelfs recr.uitment.bureau

echt he :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:45

vanLotje schreef:
ja maar zelfs dan.....waarom mogen jullie niet weten dat ik bij de hema heb gesolliciteerd?

Het gaat er niet om dat wij dat niet mogen weten maar als de hema googled op Lotje hema en jou berichten vind kan die al je berichten gaan na spitten.
En dan komen ze misschien wel tegen dat Lotje haar man vreemd gaat en Lotje haar dochter verslaafd is en jat.
Je wilt normaal gesproken niet dat een potentiele nieuwe werkgever dat soort dingen weet omdat je daardoor gegarandeerd niet meer wordt aangenomen in deze tijd.

vanLotje

Re: What's up met p.un.tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:57

Oooh op die fiets!
dus evt nieuwe werkgever afschermen van internet.

Maar ik zet mijn verslaafde dochter toch niet op internet? En ik mag hopen dat mijn vreemdgaande man nog wel het i.q heeft om ook dat niet online te kwakken?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:06

Er zijn wel mensen die heel open op Bokt praten over hun problemen, vreemdgaan en verslaving is iets wat wel besproken wordt op LZP.
Maar het kan ook zijn dat je een burn-out hebt gehad of rugklachten hebt gehad waarvan je niet wilt dat de werkgever dit weet, maar waarover je (misschien wel 6 jaar geleden) een topic hebt geopend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:23

Dan moet je wel net de user name van deze persoon weten. Er zijn nogal wat lotjes...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:26

en ik maar denken dat ik uniek was.
(heet ook geen lotje, stiekum)

Ik blijf het raar vinden. Als mijn aankomend werkgever mij wil googelen moet ie dat lekker doen. Ik zet niets online waarvan ik niet wil dat het de wereld overgaat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:36

vanLotje schreef:
vanLotje schreef:

of zelfs recr.uitment.bureau

echt he :')

Omdat er meerdere hema's zijn ;) Als je bij een grote keten zit: A la. Maar als dat niet zo is wordt het al wat moeilijker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:21

vanLotje schreef:
en ik maar denken dat ik uniek was.
(heet ook geen lotje, stiekum)

Ik blijf het raar vinden. Als mijn aankomend werkgever mij wil googelen moet ie dat lekker doen. Ik zet niets online waarvan ik niet wil dat het de wereld overgaat.

Dit :). Die puntjes slaan nergens op. Als je niet gevonden wilt worden, dan niet posten op fora.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:48

In het "ik zoek een baan" topic begrijp ik het wel. Daar had al eens iemand van het U.WV :P ertussen gezeten. Ja zulk bezoek wil je niet in je topic waar je gewoon over je sollicitaties en je frustraties wilt kletsen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:51

waarom niet dan? Mag een uwv medewerker niet weten dat ik gefrustreerd ben?
Nope...voor mij geen puntjes hoor. Google je rot, zou 'k zeggen, and have fun! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:55

Ik vind het machtig irritant. Ik heb wel eens gezien dat er in elke zin wel een woord stond met van die puntjes. Dat je nou een bedrijfsnaam met puntjes schrijft om niet gevonden te worden, dat snap ik. Maar gewone woorden of de naam van je paard? Vind ik erg vreemd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:57

Het is maar waar je je druk om maakt.... Als ik me daar aan zou irriteren zou ik de post overslaan :')
Lekker laten leven. Die mensen gaan er heus niet ineens mee kappen omdat er een topic over is :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:02

Fiffill schreef:
Zet dan gewoon niet de naam van je paard neer, toch veel makkelijker?

Het irritante is dat andere mensen dat wel doen _-:(
Oooooit in een ver Boktverleden was ik nog een anonieme Bokker, tot mensen die me kenden in een topic gewoon mijn naam en de namen van mijn paarden gingen typen, of bijv. uit startlijsten enzo, daar ging mijn anonimiteit _O-
Nou ben ik niet zo'n interessant persoon en het zal me aan mijn derriere oxyderen wat mensen van me vinden als ze dat doen op basis van posts, maar ik vind het wel weer een beetje banketstaaf als ik bijv. in het namentopic typ dat ik Pietje echt een afschuwelijke naam vind, terwijl ik Pietje zelf wel heel aardig vindt en de band graag goed houd tussen ons.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:04

Daarom dus, als je helemaal geen naam noemt dan weten bokkers toch niet hoe je paard heet :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:07

vanLotje schreef:
waarom niet dan? Mag een uwv medewerker niet weten dat ik gefrustreerd ben?
Nope...voor mij geen puntjes hoor. Google je rot, zou 'k zeggen, and have fun! :)

Nou... er valt of staat tegenwoordig al heel wat met berichten op internet.
De baas van mijn vriend hoeft ook niet te zien als wij een biertje teveel hebben gehad, kan ie al gezeur mee krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:08

Zelfde concoursen rijden, mensen die je irl kent en die je herkennen uit je verhaal, mensen uit je HKtopic die je meet die zich verspreken,.. moeilijk hoor, om echt anoniem te blijven op internet! Eigenlijk kun je dan bijna niks posten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:09

Nee, maar als je in een post met je (volledige) naam genoemd wordt en je wilt dat niet kun je natuurlijk altijd nog op die post temmen en vragen of de mods je naam willen verwijderen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:17

Dat is zo, maar ik lees niet altijd alle topics terug, en sommige topics gaan zo hard, je naam is dan al 40 gequote voor je door hebt dat je erop staat.
Ik heb het in elk geval gelaten voor wat het is en ik denk dat 40% van de bokkers me echt bij naam en toenaam kennen. Soms zou het wel eens fijn zijn een frisse start te maken maar een nieuw account mag niet jammer genoeg.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:24

Ze kunnen ook alle namen uit al je eigen posts halen als je dat vraagt. Hebben ze bij mij ook ooit gedaan, en *** van gemaakt. Dat kan alleen niet uit andermans posts denk ik, omdat er veel dezelfde namen zijn :D

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:35

Ik vind het echt irritant... En als er echt iemand op jouw naam gaat zoeken dan hoef je maar 1x ergens enige blijk van samenhang te hebben gegeven tussen jou en je gebruikersnaam en ta-daa daar is alle informatie die je ooit hebt gepost.

Beetje common sense toch, wat je wel en niet op het internet zet? De naam van je paard zou toch geen geheim moeten zijn?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 00:03

Nee hoeft niet, maar waarom zou iedereen dat moeten weten?
Ik had er wel een gegronde reden voor om het weg te laten halen al zeg ik het zelf.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 00:40

Poiuytrewq schreef:
Nee hoeft niet, maar waarom zou iedereen dat moeten weten?
Ik had er wel een gegronde reden voor om het weg te laten halen al zeg ik het zelf.

nouja iedereen, iedereen... Het is wel een klein beetje de achterliggende gedachte van bokt, had ik de indruk. Lekker over paarden kletsen. als je niet wilt wat je paard terug te vinden is, ga er dan ook geen topics aan wijden en noem m desnoods online "Bertha475".

Kijk, dat je het er achteraf om wat voor reden dan ook af wilt hebben oké. Maar dat is naar mijn idee weer een ander verhaal.

Maar dat je wél over je paard of wat dan ook praat op dit forum en dan alsnog de naam censureerd.... met puntjes... tja, ik vind het een beetje nutteloos. je hoeft ook niet verplicht een naam te noemen. /3 < zou ook handig zijn. Leest ook wat makkelijker. Of gewoon "Paard". haha.

En die puntjes zijn mijns inziens gewoon een beetje naïef gedacht en daarbij ook nog een irritatiepunt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:24

Hahahaha bertha :D. Ja ik ben het verder met je eens, hoor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:26

Heb er weer 1:

Citaat:
Mijn a.chter.buur.vrouw .....

Kom op! Denk je echt mensen gaan googlelen op "achterbuurvrouw username" ?

Zou het fijn vinden te lezen hoe het team hierin staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:55

Ik ook, Stef :). Die puntjes zijn meer dan vervelend.

Sowieso werken die puntjes niet, tussen aanhalingstekens ben je nog steeds te googlen. Dus houd maar snel op met deze nutteloze trend die toch niet werkt.