Bokt app?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Re: Bokt app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:47

500 euro gaat hem idd niet worden. Als we rekenen met 75 euro per uur voor een developer dan kom je op minder dan 7 uur. Knappe jongen (of meisje natuurlijk :D) die een iPhone app voor een forum in elkaar zet in minder dan een dag tijd :) Alleen in het nadenken over hoe die App er dan uit zou moeten zien en hoe dat allemaal moet gaan werken ben je al een veelvoud kwijt. 50k is 4 manmaanden, in die tijd moet het denk ik wel lukken maar dan heb je 1 app, b.v. alleen voor de iPhone, dan zou je ook nog een Android app moeten hebben en dan wil je ook dat het fatsoenlijk met tablets werkt...

Wat dat betreft is mijn standpunt nog steeds dat ik veel liever investeer in een (veel) betere mobiele site, dat is iets waar we met het nieuwe EA ook beter naar gaan kijken. Grote voordeel is dat dit heel veel tijd en geld scheelt, veel toekomstbestendiger is en voor veel meer mensen nuttig.

Eline is idd in dienst van Bokt en krijgt in natura betaald in de vorm van het gratis mogen gebruiken van een geweldige paardensite :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:53

slimmerik schreef:
Bart zou dat denk ik best zelf kunnen maar heeft gewoon andere prioriteiten....

Muffins bakken? :D

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:03

BartVB schreef:
Wat dat betreft is mijn standpunt nog steeds dat ik veel liever investeer in een (veel) betere mobiele site, dat is iets waar we met het nieuwe EA ook beter naar gaan kijken. Grote voordeel is dat dit heel veel tijd en geld scheelt, veel toekomstbestendiger is en voor veel meer mensen nuttig.

Klinkt heel logisch :j Ben ik het wel mee eens, als ik zie wat de kosten zijn van het ontwikkelen van een app, dan schrik ik wel even. Dat neemt natuurlijk niet weg dat een Bokt app wel gaaf zou zijn :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:04

Maar wat heb je aan een mobiele site, als er een app zou zijn.. bij mij vreet het batterij, op internet gaan, een app wat minder.
Denk dat dat je ook moet gaan kijken naar de vraag op een gegeven moment. Zou dit in een toekomstige Boktenquête wel graag eens naar voren willen zien komen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:08

BartVB schreef:
Eline is idd in dienst van Bokt en krijgt in natura betaald in de vorm van het gratis mogen gebruiken van een geweldige paardensite :j

zie je wel heb ik toch niks verkeerds gezegd :')

en de dames hier maar steigeren :')

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:08

Andersom kan het natuurlijk ook, wat heb je aan een app als je een goede mobiele site hebt. Voor beiden heb je een internetverbinding nodig. Plus het ontwikkelen en onderhouden van een app is volgens mij een stuk duurder dan een mobiele site.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:10

Ouwe schreef:
Andersom kan het natuurlijk ook, wat heb je aan een app als je een goede mobiele site hebt. Voor beiden heb je een internetverbinding nodig. Plus het ontwikkelen en onderhouden van een app is volgens mij een stuk duurder dan een mobiele site.

Daar heb je een punt. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de app, met als redenen dat het handig is met berichten, het minder batterij vreet en sneller op te starten is.
Ik kan bijvoorbeeld geen radio online luisteren en bokken tegelijk op mijn telefoon.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:15

Roosch schreef:
Daar heb je een punt. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de app, met als redenen dat het handig is met berichten, het minder batterij vreet en sneller op te starten is.
Ik kan bijvoorbeeld geen radio online luisteren en bokken tegelijk op mijn telefoon.

Dat is waar, een mobiele site vreet wel meer van je telefoon dan een app. Als ik op mijn mobiel aan het bokken ben, probeer ik dat zoveel mogelijk via wifi te doen, al kan dat niet altijd natuurlijk. En met een app heb je, zoals Bart al aangeeft, wel weer twee varianten nodig, eentje voor android en eentje voor apple.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een app, ik denk alleen dat het (nog) niet haalbaar is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 02:17

We zijn overigens aan het kijken naar een tussenoplossing met een standaard app voor het forumdeel. Die App hebben we zelf niet ontwikkeld maar werkt met een hele hoop fora. Er draait een test maar een aantal functies werken nog niet naar behoren (meer info is wel te vinden op FZ via de zoekfunctie :D).

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:36

Roosch schreef:

Dan neem je toch een radio-app? Probleem opgelost :)* :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:49

CoronaLime schreef:
Muffins bakken? :D

Wanhopig aan het voorkomen dat ie muffins moet gaan bakken. :')

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 08:44

Roosch schreef:
Maar wat heb je aan een mobiele site, als er een app zou zijn.. bij mij vreet het batterij, op internet gaan, een app wat minder.
Denk dat dat je ook moet gaan kijken naar de vraag op een gegeven moment. Zou dit in een toekomstige Boktenquête wel graag eens naar voren willen zien komen.

Ik sluit mij bji Y;( Roosch aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:08

Wij ontwikkelen hier bij het bedrijf wel eens een iPhone app, en ik kan vertellen dat 3000 euro nagenoeg niet voorkomt.. daar mag je eerder nog een nulletje achter plakken :+ . Bovendien moet je als bedrijf betalen om je spul in de appstore te mogen verkopen.

Daarnaast blijft het niet bij 1 malig de kosten voor het ontwikkelen vna de app, de app moet bijgehouden worden. Daarnaast heeft elke telefoon zn eigen app in programmeertaal, androidapps werken niet op iPhone, iPhone niet op Blackberry etc. Allemaal niet uitwisselbaar wat het nog een duurdere grap maakt.

Een mobiele site werkt op alle telefoons met internet. Heeft dan ook mijn voorkeur :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:19

O, als die app er komt ooit, omdat bokkers dat willen. Zorg dan ook dat hij voor nokia geschikt is. :P Toch blijf ik het overbodig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:23

Nog een toevoeging; elke app heeft zn eigen design nodig. Of variaties op 1 design. Is met een mobiele website niet nodig. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:54

Jitske schreef:
Roosch schreef:

Dan neem je toch een radio-app? Probleem opgelost :)* :P

Die kan ik dus nergens vinden. :')

Hmm, zitten blijkbaar toch meer kosten aan verbonden dan ik dacht.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:56

Wat lijkt me dat een goed idee, een bokt app!

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:53

Mijn ouders maken apps, misschien kan ik wat regelen ;)

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 22:22

Luclu schreef:
Mijn ouders maken apps, misschien kan ik wat regelen ;)

Ik stem op luclu *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:29

Maar dan is het wel een hoop werk. Niet dat ik het niet wil ofzo, maar Bart moet bokt.nl , m.bokt.nl en dan die app nog bijhouden.
Dat is echt een enorme klus hoor!
Dan heeft Bart straks geen leven meer door alle verbeteringen die hij moet verbeteren.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 19:17

Biggers schreef:
Maar dan is het wel een hoop werk. Niet dat ik het niet wil ofzo, maar Bart moet bokt.nl , m.bokt.nl en dan die app nog bijhouden.
Dat is echt een enorme klus hoor!
Dan heeft Bart straks geen leven meer door alle verbeteringen die hij moet verbeteren.

Dan prgrammert hij daar toch een handig verbeterappie voor. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:24

En dan weer 30.000 euro kwijt. Duur grapje.
Handmatig is toch beter.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:58

En nog even:bokt=oldfashioned

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:15

Kost dat echt zoveel geld? hoe deed dat jochie dat laatst dan met 3 apps op zijn naam? :=

ik stem VOOR een bokt app :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:50

Je kunt bokt toch als bladwijzer doen? Dan staat ie gewoon op je beginscherm!