Wanneer is Permanent geband permanent?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Wanneer is Permanent geband permanent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:03

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.

Ik ben weleens permanent geband, dat betekende dat ik een jaar niet op bokt mocht en daarna een verzoek mocht indienen waarom ik terug zou mogen komen.
Maar nu weet ik dat om maar even bekende bokkers als Runningkawa en Kiwiko permanent geband zijn, maar zijn zij het dan levenslang? Ik bedoel is er ook nog zoiets van na 2 jaar of 5 jaar?

Ik ben benieuwd :j

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:10

Naar mijn idee willen de dames zelf niet eens terug op bokt.

Maar om je vraag te beantwoorden: Zolang het bestaande beheer- en modteam blijft bestaan, denk ik dat zij idd levenslang geband zijn.
Laatst bijgewerkt door Bellona_K op 20-07-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:14

Sommige bans zijn permanent, sommigen zijn niet permanent, maar dat is dan aan het bemiddelaars-team om een uitspraak te doen of iemand terug mag komen, niet aan het beheer of de moderators.
Bans die echt permanent zijn zijn onder andere de BOT's die gegeven zijn naar aanleiding van EA-verkopen die niet goed verliepen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:15

Bellona_K schreef:
Naar mijn idee willen de dames zelf niet terug op bokt :D

Maar om je vraag te beantwoorden: Zolang het bestaande beheer- en modteam blijft bestaan, denk ik dat zij idd levenslang geband zijn.

Ik denk dat bokt hun meer mist,dan zij bokt..... ;)

manic

Re: Wanneer is Permanent geband permanent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:49

Is dat van die EA verkopen niet een beetje overtrokken? Tuurlijk moeten dingen netjes afgehandeld worden, maar soms lopen dingen nu eenmaal anders.

Zo heb ik onlangs een dekje via marktplaats gekocht. Toen ik de naam van de verkoper Googlede kwam ik erachter dat zij hier geband was wegens problemen met een EA transactie. Toen ik haar erover vroeg bleek dat er met 1 persoon inderdaad iets niet goed gegaan was, omdat er naaste familie in het ziekenhuis lag. Niet goed natuurlijk, maar begrijpelijk.

Vervolgens dus een sticky om naa ervaringen met PersoonX te vragen en ja, als je die persoon toch al niet mocht is het makkelijk om nog even een trap na te geven.

Zo iemand is dan dus wel voor het leven getekend, want dit soort dingen zijn uiteraard allemaal terug te vinden op bokt. Ik vind het onredelijk om iemand voor altijd te bannen om een frontriempje dat niet helemaal goed is of een dekje met een veegje...

Ik heb dus van voorgenoemde persoon keurig en snel mijn dekje ontvangen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:52

Of een voorbeeld van iemand die geband is over een vage EA transactie, maar dan toch een SA aanmaak om iets te vragen over een gevaarlijke situatie waar haar paard compleet kapot aan gegaan is. Zo iemand wordt gewoon keihard geband, want ja SA mag niet hè?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:53

manic schreef:
Is dat van die EA verkopen niet een beetje overtrokken? Tuurlijk moeten dingen netjes afgehandeld worden, maar soms lopen dingen nu eenmaal anders.

Zo heb ik onlangs een dekje via marktplaats gekocht. Toen ik de naam van de verkoper Googlede kwam ik erachter dat zij hier geband was wegens problemen met een EA transactie. Toen ik haar erover vroeg bleek dat er met 1 persoon inderdaad iets niet goed gegaan was, omdat er naaste familie in het ziekenhuis lag. Niet goed natuurlijk, maar begrijpelijk.

Vervolgens dus een sticky om naa ervaringen met PersoonX te vragen en ja, als je die persoon toch al niet mocht is het makkelijk om nog even een trap na te geven.

Zo iemand is dan dus wel voor het leven getekend, want dit soort dingen zijn uiteraard allemaal terug te vinden op bokt. Ik vind het onredelijk om iemand voor altijd te bannen om een frontriempje dat niet helemaal goed is of een dekje met een veegje...

Ik heb dus van voorgenoemde persoon keurig en snel mijn dekje ontvangen.

Nouja ik vind het eigenlijk ook beetje onhandig in de zin van: Dan ben je en je geld kwijt en via bokt kun je ook geen contact meer zoeken (vaak weet je alleen de boktnaam) omdat diegene niet meer kan inloggen :=

Ik denk dat het handiger is dat ze dan geen advertenties meer (of iig in het hele EA geen toppics meer kunnen plaatsen OF bekijken)
Dus ook niet naar mensen die wat zoeken via PB kunnen aanbieden.

Edit: Hé! dat ga ik even bij forumzaken posten ,mischien een goed idee!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:00

Dat is inderdaad ook nog eens onhandig. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je even niet in kan loggen... En dan kan het eindelijk weer en dan ben je geband. Lekker handig als je het nog op een nette manier op had willen lossen...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:06

Ik heb al een toppic geopend :) lees maar of je het ermee eens bent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 06:42

Permanente bans zijn zoals Neonlight al aangeeft voornamelijk voor spammers, schaduwaccounts en mensen die EA-problemen op hun naam hebben staan. Overigens gebruikt bokt in de meeste gevallen de term 'Ban voor Onbepaalde Tijd' omdat de meeste mensen na een jaar inderdaad een verzoek tot terugkeer bij ons (de bezwaarcommissie) mogen doen.

Voordat iemand geband wordt voor het niet nakomen van EA-transacties moet er echt wel wat gebeuren. Natuurlijk kan er eens wat mis gaan maar meestal hangen gedupeerden niet meteen op dag 1 aan de bel. Vervolgens wordt er bemiddeld door de EA-mods, ook hier gaat weer wat tijd overheen om de boel alsnog netjes af te handelen. Loopt het dan nog niet dan krijgt iemand een laatste waarschuwing voor diegene wordt geband.

Het is dus echt niet 'zomaar'.