Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVb schreef:Over Forumzaken (FZ) nog wel een kanttekening. De afgelopen weken zijn wij op FZ bijzonder tolerant geweest wat betreft de berichten die we hier toe hebben gelaten. De emoties zaten hoog, de situatie was lichtontvlambaar en een groot deel van de kritiek gaat over ons, het team achter Bokt.nl waardoor het soms moeilijk is om daarin te modereren. Vanaf nu gaan we dat wel weer doen: De discussie op Forumzaken verwelkomen wij van harte maar dan wel onder de voorwaarde dat het gaat om constructieve opmerkingen en opbouwende kritiek. Met name gaat het hier om de regel m.b.t. ongefundeerde kritiek..
Citaat:En of er op dit gebied aanpassingen in de regels nodig zijn: als een gebruiker de hele tijd kleine overtredingen maakt, moet dat bijvoorbeeld niet hetzelfde effect hebben als één keer een olifant in de porseleinkast uithangen?
Citaat:3 - Op forumzaken maar ook in het algemeen wordt te weinig door het team gecommuniceerd.
Tieneke schreef:Ik heb eigenlijk de laatste dagen weinig kritiek gelezen over slotjes, Eline, dus ik weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Ik denk trouwens dat de dingen die je in heel je post noemt, problemen zijn die er altijd al geweest zijn en niet per definitie nu pas aan het licht komen.
(...)
Verder mis ik ook de conclusie over hetgeen waar jullie 2 beheerders naartoe willen met dit forum. Hoe kan je nu ergens naartoe werken als je het doel eigenlijk niet precies weet?
Echwel schreef:[...]
Laat de mensen ook een beetje zelf reguleren en ga niet gelijk wissen en bij het handje houden, mensen zijn sterker dan je denkt en weerbaarder
Als het je niet bevalt wat er tegen je gezegd wordt ga je toch weg.
Doe je toch ook als je ergens op visite bent en de ret van de visite zegt dingen die je niet leuk vindt.
Tieneke schreef:Alane, met die kemphanen verwijderen... Denk dat je dan de kritiek krijgt dat mensen 'monddood' gemaakt worden.
BartVB schreef:.@HBVisser; ik vind dat zelf een lastige, een waarschuwing voor een strafbaar feit. Ik weet overigens niet of hier, strikt genomen, sprake is van een strafbaar feit? Die discussie is verder ook niet heel relevant hier. Belangrijker in dat geval is denk ik dat dit soort posts vooral geplaatst worden om reacties uit te lokken en dat op een niet perse positieve manier. Dat is denk ik een beter en algemener punt om aan te pakken maar wel nog vager dan 'strafbaar'. Wanneer lok je iets uit? En wanneer lok je iets uit op een vervelende manier?
BartVB schreef:@Alane; Is dat niet te bereiken door die 'kemphanen' aan te spreken op hun gedrag en eventueel een OW te geven? Als ze er dan voor kiezen om negatief bezig te blijven in dat topic dan is dat heel vervelend maar dan hebben ze waarschijnlijk al een (tijdelijk) ban te pakken.
BartVB schreef:Wat betreft het tekort aan modereren en de discussieleiders; helemaal geweldig zou zijn als gebruikers dit zelf zouden doen voor een groot deel.