McAfee virusscanner kan niet worden geladen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

McAfee virusscanner kan niet worden geladen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:26

Help!

Waarschijnlijk heb ik het W32/Zafi.b@MM virus opgelopen en nu laadt de McAfee Virusscan-toegangsscanner niet meer, hierdoor kan ik ook geen updates meer ophalen om het virus te verwijderen... Blond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:53

Hier is een removal tool van Symantec te downloaden:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.erkez.b@mm.removal.tool.html

of je kunt Stinger even downloaden vanaf: http://download.nai.com/products/mcafee ... tinger.exe
Het is een zelfstandige scanner die een hoop van de nieuwste virussen verwijderen kan van je pc. Zafi staat ook vermeld. Weet alleen niet of hij deze variant ook al vindt. Waarschijnlijk heeft zafi wat aanpassingen gedaan in je register, maar hij heeft ook je vitale bestanden van McAfee verwijderd als ik dat zo lees op de Symantec site over het virus. Wordt waarschijnlijk dus na het verwijderen van het virus, even een nieuwe installatie van de virusscanner doen.

Code
Searches the computer for the files or folders that belong to known security products, including Symantec products:
If the worm finds such a file, the worm will overwrite it with a copy of itself.
If the worm finds such a folder, the worm will overwrite all .exe files in that folder and in any subfolders with a copy of itself. As a result, the worm will overwrite .exe files in the following folders and in their subfolders:
C:\Program Files\Symantec
C:\Program Files\Norton AntiVirus

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:54

Thnx, Sypheron, ik ga kijken of ik het virus weg krijg.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 08:04

Het lukt niet om het virus te verwijderen omdat het al in quarantaine staat, Words werkt ook niet meer...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:17

Ook niet met de Symantec tool? Verward
Vaaaaaaag aangezien ik dan geen reden zie waarom je virusscanner niet zou werken... Probeer eens je virusscanner opnieuw te installeren dan?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:49

klopt, wat Ann heeft, heb ik ook, ikheb alleen Norton i.p.v. McAfee

formatteren en alles op nieuw installeren is de enige oplossing, maar ik moet eerst de map zien te vinden waar de mail in staat, want die moet ik wel zien te behouden.......

ook al is het virus verwijderd door een tool van Bitdefender.com het woedt toch nog steeds door, nu is de software van m'n scanner weer om zeep geholpen......

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:43

Na het verwijderen van het virus moet je ook zorgen dat je alles meteen update, waaronder ook een windows update te verstaan is. Anders kan je lang aan het verwijderen blijven inderdaad...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:16

het probleem is dus dat ie niets wil updaten omdat de essentiele .exe bestandjes van die programma's in quarantaine staan, dat virus is echt erg gemeen...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:17

Ja maar ik doel ook meer op de windowsupdate Lachen.
EN even een firewall installeren.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:29

die had ik, van Norton, dus die doet het ook niet meer, ik heb nu Zonelab en antivir zolang Norton het niet doet......
zit nu op mijn werk, daar is alles goed geregeld!

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:09

Virussen maken is zo 1998. Te kinderachtig.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 13:37

Bij mij lijkt alles weer te werken, heb geen idee wat ik heb gedaan Clown

Iets met Systeemherstel uitschakelen/weer inschakelen Verward