Wel/Niet sluiten van topics op ED omdat het op de Markt zou moeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 16:53

Maaike_Indy schreef:
Ook ik vond het jammer dat het horse boarding topic werd gesloten. Ergens kan je het natuurlijk als een advertentie opvatten maar er zit geen commercieel doel achter. Op de markt zijn dergelijke oproepjes, want ik zie het meer als een oproepje dan een advertentie, veel minder zichtbaar. Er worden immers ook oproepjes geplaatst wanneer mensen op zoek zijn naar stalling of een pyjama broek in een bepaalde maat/kleur etc. Dan wordt het de "kracht van Bokt" genoemd.

Een aantal maanden terug was er ook een topic van een bokker die oppas zocht in Zuid Frankrijk https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=103&t=2125087 wat toch maar liefst 6 pagina's groot is en in de basis niets verschilt met het topic waar er naar uitbreiding van het horseboarding team gezocht wordt. Niets ten nadele van die TS en haar topic overigens, ik hoop dat ze mensen gevonden heeft.

Precies. Het gaat erom dat je nadenkt of het iets toevoegt en dat doet een topic waarbij je kunt denken aan de "kracht van Bokt" (zoals het topic over leuke teamgenoten zoeken voor horseboarding, serieus, als een paardenforum daar niet geschikt voor is???).

Het andere topic is zo'n voorbeeld van dubbele maten waarbij ik het echt veel te makkelijk vind om te zeggen dat men dan maar moet temmen. Het is gewoon onmogelijk dat zo'n topic door mods gemist wordt en anders gaat er iets heel anders mis. Maar een soortgelijk topic kwam ook vorige week omhoog hoor, dat was vorig jaar geopend, goed bevallen en voor dit jaar werd er weer een oproep gedaan. Niet te missen, maar is dus wel okee. Of nu niet meer want nu ligt de aandacht erop. Zou jammer zijn.

Wat mij betreft gaat het om: voegt het iets toe en valt er te discussiëren in het topic. Dus mogen er vragen gesteld worden, mogen er kritische noten gekraakt worden, is er een gesprek. En niet commercieel vind ik inderdaad zeker een voorwaarde.

Wat ik ook jammer vind is als er niet eens wordt meegedacht: joh, als je het aanpast op die en die manier dan kan het naar PP. Nee, enkel: het moet weg want regeltje. Gemiste kans vind ik. Buiten dat het volgens mij heel prima op ED had kunnen blijven staan, maar dat is inderdaad niet strikt volgens de huidige (achterhaalde?) regels, zoals zoveel topics.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 17:12

De grens tussen hobby en bedrijf is in de paardenwereld soms uiterst dun. In de meeste gevallen wordt er weinig verdient en/ of zijn paardenliefhebbers ontzettend blij met het bestaan van het bedrijf.

Bij grote partijen zou ik wel mijn vraagtekens hebben.

Ik zie trouwens niet in hoe een kleine sport als horseboarden commercieel gezien kan worden. En dat er tegelijkertijd door de nieuwsredactie promotie-artikelen worden geplaatst over een commercieel medisch bedrijf.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wel/Niet sluiten van topics op ED omdat het op de Markt zou moeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 17:15

Dank voor jullie input en aanvullingen, dat nemen we zeker mee in ons overleg

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:27

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:32

Ik heb ooit eens getemd op een topic waarin iemand voor eigen bedrijf een clinic aanprees incl data en prijs en dat was volgens bokt geen advertentie en mocht blijven staan.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 15:13

janderegelaa schreef:
Feitelijk zijn de stukjes van Equitom zoals deze: [VN] Equitom opereert een paard aan het strottenhoofd ook gewoon een reclame voor Equitom en horen niet op de nieuwspagina thuis.

Zo zie ik persoonlijk ook altijd de topics als

Ik ga mijn paard verkopen en wat voor prijs kan ik er voor vragen

Of

Ik bied stalling aan wat zouden jullie ervoor willen betalen

Ook als al een verkapte advertentie aan.
Dus ja het is moeilijk om een grens te trekken denk ik

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 16:24

anca schreef:
janderegelaa schreef:
Feitelijk zijn de stukjes van Equitom zoals deze: [VN] Equitom opereert een paard aan het strottenhoofd ook gewoon een reclame voor Equitom en horen niet op de nieuwspagina thuis.

Zo zie ik persoonlijk ook altijd de topics als

Ik ga mijn paard verkopen en wat voor prijs kan ik er voor vragen

Of

Ik bied stalling aan wat zouden jullie ervoor willen betalen

Ook als al een verkapte advertentie aan.
Dus ja het is moeilijk om een grens te trekken denk ik

Het is inderdaad wat grijs gebied maar ik kan het me van privépersonen nog wel voorstellen. Als je voor het eerst stalling aan gaat bieden of een paard gaat verkopen kan ik me voorstellen dat Bokt een heel fijn klankbord kan zijn. Je weet zeker dat er wel een aantal Bokkers zijn die je met beide benen op de grond weten te zetten :') Bijkomend voordeel is natuurlijk dat je doelgroep ook op bokt zit en er via je topic wellicht een match komt. Maar persoonlijk zou ik jammer vinden wanneer dat soort topics niet meer zouden kunnen.

Equitom is een commercieel bedrijf. Ik vind die stukjes ook echt wel "Advertorials".

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

Hoi allemaal :wave:

Zoals eerder aangegeven in dit topic, is dit iets waar we als team overleg over hebben gehad. We begrijpen jullie punt(en) en willen daar dan ook graag gehoor aan geven. Dat heeft ons tot de volgende beslissing gebracht:

Vanaf vandaag zullen we starten met een periode van 3 maanden waarin we topics en berichten over niet-commerciële diensten zullen toestaan. Na deze 3 maanden zullen we evalueren en besluiten of we dit permanent zullen doorvoeren. We vinden het altijd mooi om te zien hoe iedereen op Bokt voor elkaar klaar staat, altijd bereid is om elkaar te helpen en een echte community vormt. Het is in onze ogen dan ook in het belang van Bokt om onze regels op dit gebied enigszins te versoepelen :j Het aanbieden van producten en commerciële diensten hoort nog altijd niet thuis op het forum, daarvoor hebben we de Bokt Markt.

Mochten jullie hier vragen over hebben, stel ze dan gerust! :D