Selectie wikifoto van de dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Selectie wikifoto van de dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 08:27

Het valt me al een tijd op dat bij wikifoto van de dag (onevenredig?) vaak foto’s staan van zaken waar we wellicht juist wat minder van zouden willen zien in de paardenwereld: rodeo, hulpteugels, gecombineerde bitten, Edward Gal..
Ben benieuwd welk algoritme hierachter zit, en of we dat misschien een beetje zouden willen tweaken om inspirerender zaken te laten zien :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Selectie wikifoto van de dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 08:37

Ik heb dit even achter de schermen onder de aandacht gebracht want ik weet het antwoord hier niet op.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:31

De foto's die op de voorpagina verschijnen zitten allemaal in de 'Topfoto' categorie:

https://www.bokt.nl/wiki/Categorie:Topfoto

Die foto's zijn allemaal handmatig in die categorie gezet, vooral op basis van de kwaliteit van de foto, niet op basis van het onderwerp.

Het is vrij eenvoudig om foto's toe te voegen aan die categorie of ze daaruit te verwijderen. Dat kan in principe iedere gebruiker doen :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 16:14

Dank voor het antwoord! Het lijkt niet helemaal op te gaan, want er komt regelmatig een wikifoto-van-de-dag met 'Hulpteugels' voorbij, en een aantal dagen geleden (toen ik de beginpost postte) 'Gecombineerd bit' (of 'Combinatiebit'), en die lijken niet bij deze topfoto's te staan?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 21:52

Vandaag weer ‘Hulpteugel’ (staat niet bij de foto’s in het linkje). Anyway, zal me er niet te druk om maken, maar het viel me op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:53

FCSA schreef:
Vandaag weer ‘Hulpteugel’ (staat niet bij de foto’s in het linkje). Anyway, zal me er niet te druk om maken, maar het viel me op.

Wat is het probleem dan? Als je het er niet over hebt verdwijnen die dingen niet opeens?