Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:20

Juut schreef:
pmarena schreef:
Wel suf trouwens dat mensen serieus boos worden dat er een krans van Bokt kwam.
Is toch alleen maar mooi :? Dat anderen ook iets moois willen doen.
Volgens mij voegt dat alleen maar iets toe en pakt dat toch niets van stalgenoten af....

Joh, op zo'n moment gaat emotie torenhoog, en alle kanten op. Ik kan me voorstellen dat het popie jopie kan voelen voor mensen die Bianca van kleine meid af aan hebben zien opgroeien. Nu jaren later voelt het voor hen wellicht ook anders.

En de tijden waren ook anders. De wereld is nu veel meer ingesteld op het digitale… een tiental jaar geleden was het nog raar als je mensen via het internet ontmoette en er een band mee op bouwde. Mijn ouders en mijn man die minder met social media bezig zijn kijken nu nog steeds een beetje bedenkelijk bij zulke dingen. :+

Eik

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 16:47

Er was ook een best jonge bokker met acute leukemie. Dat topic heb ik heel lang gevolgd. Af en toe schiet ze nog eens door mijn gedachte en hoop ik dat ze inmiddels een mooi leven heeft.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 17:40

Yellowfish toch?
Of had die een broertje met leukemie?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:56

Yellowfish idd. Iemand een idee hoe het met haar gaat?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 19:11

Renske_W schreef:
Lisanne is 31 augustus 2012 overleden.

Jeetje ik twijfel of ik dat nou heb mee gekregen, is daar een ooit een topic over geweest?

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:19

Noukie schreef:
Yellowfish idd. Iemand een idee hoe het met haar gaat?

Ja dat was haar naam inderdaad.
Ik vond haar zo dapper in haar berichten. De dingen die ze meemaakte vanwege de leukemie en er open over vertelde.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:36

Charaz schreef:
Renske_W schreef:
Lisanne is 31 augustus 2012 overleden.

Jeetje ik twijfel of ik dat nou heb mee gekregen, is daar een ooit een topic over geweest?

Volgens mij niet.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 23:41

Eh, over helmen gesproken... En dit is geen anti-cap bericht!

Ik ben zelf eens als tienertje over de kop geslagen met een paard, kwam head-shoulder zijwaarts terecht op het gras. Als ik een cap had gedragen, werd mij verteld, had ik gegarandeerd mijn nek gebroken en dan was ik er niet meer geweest, of was ik vanaf mijn nek verlamd geweest.
Nu alleen een flinke hersenschudding die een half jaar aan bleef houden. Kon niet eens normaal kranten lopen omdat om mijn as draaien me kotsmissellijk maakte.

Nogmaals, niet een anti-cap bericht (ik rijd tegenwoordig altijd met) maar ongelukken zitten altijd in een klein hoekje, ook als je je wel goed voorbereidt...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:57

Zo kan je altijd inderdaad van 2 kanten kijken. Paar jaar geleden een flinke val gemaakt. Ik had een bodyprotector om dus wat kneuzingen, bij mij was het juist zo dat als ik die niet om had het veel erger was geweest!. Dus je weet het gewoon nooit van te voren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:00

Je hoort ook wel eens zeggen, als hij zijn gordel niet aan had gehad had hij nog geleefd.
Ja dat kan wel eens, maar dat is meer uitzondering dan regel.

En dat zal met cap niet anders zijn

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:22

DuoPenotti schreef:
Je hoort ook wel eens zeggen, als hij zijn gordel niet aan had gehad had hij nog geleefd.
Ja dat kan wel eens, maar dat is meer uitzondering dan regel.

En dat zal met cap niet anders zijn

Ja een goede vriend van mij is vroeger van de zijkant geschept en doordat hij zijn gordel niet om had is hij op de passagiersstoel gevlogen en heeft het overleefd. Echter is de kans dat het je leven red om hem om te hebben veel groter dan omgekeerd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:03

Ik heb dit topic echt met een lach en een traan door gelezen. Zoveel herinneringen. Sommige nog vers maar ook vele die van heel diep komen, 'weggestopt'.

Ben geen bokker van het eerste uur, maar wel van bokts hoogtijden denk ik.
Bokt is zo een belangrijk onderdeel geweest in mijn leven! Denk er vaak aan terug en aan de bokkers, ook die niet meer onder ons. :(

Maar zo dankbaar voor die tijd. Geen idee hoevelen mij nog kennen maar ik vind het fijn om zoveel bokkers nog actief te zien.
Inmiddels zelf (bijna) 30 jaar en gelukkig een heel stukje wijzer. Wat heb ik me soms raar gedragen zeg, dat spijt me.. :o

En nog even op de OP reagerende, in mijn ogen is bokt jaren terug al veranderd. Zo vaak nog 'geprobeerd' maar het leek altijd trekken aan een dood paard. Vooral het huiskamer gedeelte. En dat vond ik altijd zo jammer! Maar ik denk dat dat gewoon iets is waar misschien niet meer naar 'gezocht' moet worden. De wereld is ook gewoon veranderd.
En met dat in gedachte, ga ik lekker weer wat vaker meelezen en praten <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:31

Herinneringen ophalen is altijd leuk. Mijn fijnste herinnering is en blijft het feit dat ik mijn allerbeste vriendin op Bokt ontmoet heb. We vieren volgend jaar ons 25 jarig jubileum.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:45

Tazzey schreef:
Herinneringen ophalen is altijd leuk. Mijn fijnste herinnering is en blijft het feit dat ik mijn allerbeste vriendin op Bokt ontmoet heb. We vieren volgend jaar ons 25 jarig jubileum.

Nu je het zegt. Dit najaar vieren mijn beste vriendin en ik ons 15-jarig jubileum haha. Wij hebben elkaar ook via bokt ontmoet :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:08

Zo leuk om te lezen dat er meerdere vriendschappen door bokt zijn ontstaan. :D

Mijn beste vriendin heb ik ook leren kennen via bokt. Dit jaar alweer 13 jaar. <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:30

Ayasha schreef:
En de tijden waren ook anders. De wereld is nu veel meer ingesteld op het digitale… een tiental jaar geleden was het nog raar als je mensen via het internet ontmoette en er een band mee op bouwde. Mijn ouders en mijn man die minder met social media bezig zijn kijken nu nog steeds een beetje bedenkelijk bij zulke dingen. :+

Ja en nee. :+ Ik ben vroeger onwijs veel op slaapfeestjes geweest van de twee rattenfora die er waren. En daar bleef dus echt alles door elkaar heen bij elkaar slapen. Van kinderen van 11 die door hun ouders -gebracht werden tot dames van 50+ (de gemiddelde leeftijd was zo rond de 18-20 denk ik). Maar dat was toen fora nog de enige social media waren. Was zo rond de 25 jaar geleden. De meesten hebben nog contact. :D

Maar inmiddels is er heel veel versplinterd, net als Bokt. De fora hadden een leegloop en zijn opgeheven. Alles zit op Facebook in tig verschillende groepen of heeft via WhatsApp contact. Wel zonde, was echt een gouden tijd.