Ik gok dat de distinctie in je voorbeelden is dat baby’s en vaccinaties tot in den treurde onderzocht terwijl COVID nog redelijk nieuw is. Bovendien werd er een bron gegeven die gewoon niet betrouwbaar was bij die ene statement, van wat ik zo van je begrijp. Ben het met je eens dat statements wel onderbouwd moeten worden desgevraagd. Zal niet specifiek op de voorbeelden ingaan want dat is niet de bedoeling gok ik.
Ik snap je punt wel, maar blijkbaar was bij de reacties waar niet om een bron gevraagd werd dus blijkbaar niet duidelijk fake news. Maar het is je goed recht en ook wel goed om bij alle statements een bron te vragen

@pmarena: ja je kan niet iedereen tevreden houden, eens. En het zou dan inderdaad ook een experiment zijn om te kijken welke reacties kunnen en welke niet (hey, is een klankbordgroep met een mooie diverse groep dan niet iets om dit te ‘beslissen’ en te bediscussiëren, net als we hier doen? Eventueel afgesloten van de rest van het forum, zodat specifieke Posts gewoon besproken kunnen worden?)
En als je geen berichten wil weghalen kan je de formulering als mod altijd aanpassen.
“Dit spul werkt sowieso goed!” Naar “ik merkte dat dit spul goed bij mijn paard werkte” of zo. Beetje afhankelijk van de context ofc.