Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Ailill schreef:_Penotti schreef:Die mensen weten zelf dondersgoed waar ze mee bezig zijn.Je zou maar mod zijn....dat binnen de lijntjes kleuren maar keihard vuile sneren maken maar dan verpakt in mooie woorden zie ik veel.
Maar dan denk ik weer niet bij wie jij bedoeld Ailill vermoed ik.
Mindim schreef:Echter is het tegengas ongeveer even groot en dan heft dat elkaar weer op. In het midden staan kan schijnbaar niet meer. Nuance is niet mogelijk.
Ailill schreef:_Penotti schreef:Nee, ik zie dat niet uit alle hoeken zo. En ik ben echt wel zo fair om ook naar mijn eigen deel/visie te kijken en ik probeer het grote plaatje in het vizier te houden.Maar dat is toch uit alle hoeken zo Ailill?
Ik vind ook dat sommige uitspraken echt te ver gaan en geef tegengas.
Maar dat zijn waarschijnlijk uitspraken waar jij achter zal staan.
Overigens ben ik nu (tijdelijk) uit die topics gegaan, ben de vieze sneren daar wel beu. En ik vind dat er niets aan gedaan word.
daarom zeg ik al, je zou maar mod zijn
Maar als er, nogmaals: Telkens weer mensen komen stoken en uitspraken plaatsen waarvan ze weten dat er veel reactie's op komen (en die er vervolgens ook komen), dan vind ik het de verantwoordelijkheid van Bokt om hier (hard!!!) op te handhaven. En dan heb ik het niet over welk stuk fruit het lekkerst is of welke schoenen fijner lopen. Nee, over pijnlijke en delicate onderwerpen, waar veel emotie achter zit.
Citaat:Sommige bevolkingsgroepen zijn van nature meer met oplichtingsprakijken bezig, dus is het logisch dat je daar, mocht je oplichters zoeken, meer naar kijkt. Het punt is alleen, en daar gaat het dan fout, als je er van uitgaat dat iedereen die tot die bevolkingsgroep behoort tot een oplichter bestempeld want dat is dus nooit zo.
pien_2010 schreef:knip
Dus ik vind de tip om eens iemand vanuit Bokt met het meldpunt discriminatie te laten praten wel een goede. Misschien iets voor Ods? Juist omdat het zo moeilijk is dit onderwerp om o te modereren.
pien_2010 schreef:Penotti ik ben een tegenstander gebleken (is je misschien ontgaan) van verwijderen want ik heb graag zoveel mogelijk boven tafel.
Dat neemt niet weg dat het in deze tijd wellicht een goed idee is om hier vanuit beheer eens met meldpunt discriminatie over in gesprek te gaan, juist omdat het zo lastig is. Het een sluit het andere toch niet uit?
Karl66 schreef:Joh, ik ben al een jaar of acht mod-af en voor Shadow0 is het nog langer geleden. In de loop van de tijd is het modereren veranderd, dat heeft er verder niks mee te maken dat wij gestopt zijn. Wij modereerden toen ook gewoon volgens de regels en in samenspraak met de andere mods.
Karl66 schreef:ik heb het over de mensen die aan de ene kant zeggen dat ze geen racistisch opmerkingen maken, maar aan de andere kant bang zijn dat ze bepaalde dingen op Bokt niet meer mogen zeggen. Maar als ze niet racistisch zijn, dan kan je ze dus gewoon blijven zeggen.
.
Karl66 schreef:Er zullen altijd berichten zijn, waarover je het oneens kan zijn of ze racistisch zijn. Maar voor een aantal berichten gaat dat echt niet op. Op het moment dat je een hele bevolkingsgroep aan een negatieve eigenschap koppelt, dan is dat gewoon een voorbeeld uit het schoolboekje van racisme. Ik snap werkelijk niet dat mensen dat soort berichten blijven goedpraten. Die voorbeelden, die Askja in het begin van dit topic aanhaalt, daar zit toch geen woord Spaans bij? Dat zijn gewoon racistische uitspraken.
_Penotti schreef:Citaat:Sommige bevolkingsgroepen zijn van nature meer met oplichtingsprakijken bezig, dus is het logisch dat je daar, mocht je oplichters zoeken, meer naar kijkt. Het punt is alleen, en daar gaat het dan fout, als je er van uitgaat dat iedereen die tot die bevolkingsgroep behoort tot een oplichter bestempeld want dat is dus nooit zo.
Dat vind ik toch heel anders dan alleen die zin van jou: Sommige bevolkingsgroepen zijn van nature meer met oplichtingsprakijken bezig
En wie die bevolkingsgroepen dan zijn kan ik er niet aan uit opmaken.
Zelfs niet welk soort oplichtingspraktijken.
Dus hier kan Jan ook bedoeld worden.
Ik denk dat het daarom ook niet verwijderd is en persoonlijk vind ik dat dus terecht.
Amandavd schreef:Wie ben jij om te bepalen of iets wel of niet racisme is?
Amandavd schreef:Jullie gehoopte antwoord? Hou daar eens mee op. Je hebt geen idee wie die jullie is en gooit er klakkeloos mee om je eigen standpunt te verdedigen? Of discussieer fatsoenlijk of stop ermee. Maar constant roepen jullie dit, jullie dat is zo kinderachtig.
Ook roepen dat mensen op moeten houden met discussieren want ze krijgen hun zin toch niet slaat nergens op.
De reden dat ik het vraag is omdat jij in je vorige post maar even bepaalt wat wel of geen racisme is maar dat kan jij inderdaad net zo evenmin als de rest.
Amandavd schreef:En toch bepaal jij wat wel of geen racisme is door te zeggen in je vorige post:
Daar gaat het al de hele discussie over, wat jij en enkele andere als racisme zien is dat vaak helemaal niet.
Dat kun jij niet bepalen en dus is het geen argument. Voor de rest dragen jouw posts inhoudelijk net zo weinig bij als de posts die jij bestempelt als riedel draaien, naar halve quotes te verwijzen. Je doet nu datgeen waar je de rest van 'beschuldigt', doorzeiken, doordrammen, draaien, nutteloze kreten roepen als jullie dit, jullie dat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers