Natuurlijk krijg je zo nu en dan wel eens een nieuw IP die dit kan verklaren, maar dit is redelijk beperkt.
Iedere keer dat ik inlog zet ik het vinkje "Log mij automatisch in bij ieder bezoek".
Browser | IEMobile 11.0 |
OS | Windows Phone 8.1 |
Cookie | Block some (maar het probleem doet zich ook voor bij de instelling "Accept all") |
File storage | Allow sites to store files on my phone |
Data Sense | Disabled |
Website | Mobile version (maar het probleem doet zich ook voor bij de instelling "desktop version") |
Provider | Vodafone. Wellicht minder van toepassing, maar wie weet dat er zaken zoals NAT dit kunnen veroorzaken. |
Verbinding | Zowel 4G als een WiFi verbinding (overigens niet totaal willekeurig, maar over het algemeen 2 vaste netwerken) |
Het verwijderen van de history (cache e.d.) mag niet baaten, wat overigens heel logisch lijkt. Het probleem doet zich immers ook voor direct na een factory reset (als er dus geen cache is).
Aan deze zijde heb ik dus - volgens mij - alles geprobeerd en vraag ik mij af of er meer mensen met dit probleem zijn en of ze hier een oplossing voor hebben gevonden.
En wellicht dat er iets aan bokt zijde mogelijk is wat de sessie stickyness ten goede komt? Want ik zie nu dat de sessie bewaakt wordt d.m.v. het plaatsen van een cookie (f_sid) met daarin de sessie ID, of is er hiernaast een tweede machanisme?
Zou de sessie trouwens moeten blijven bestaan ook als je gebruik gaat maken van een ander (publiek) IP adres?
PS. En wie door dit zakelijke bericht denkt dat ik hier volledig gefrustreerd zit, maak je geen zorgen!

Ik hoop alleen dat ik eens door kan blijven bokken