Zoeken van meerdere woorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Zoeken van meerdere woorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 23:05

Ik vraag me af hoe je moet zoeken op meerdere woorden die in de volgorde ook moeten voorkomen zoals dubbele namen met spatie. Nu krijg je ook allerlei resultaten op het ene of andere woord.
Alvast bedankt! :)

PureSylk

Re: Zoeken van meerdere woorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:07

"Plaats een + voor woorden die moeten voorkomen en een - voor woorden die niet mogen voorkomen. Een lijst woorden waarvan slechts één woord moet voorkomen plaats je tussen haakjes met een | tussen de woorden. Het jokerteken * staat voor een willekeurig aantal onbekende tekens."

Voor beide woorden een plusje dus :j

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:24

Ik heb deze vraag al twee keer eerder gesteld maar er nog geen antwoord op gekregen. Ik zat er al over te denken of ik hem nog een keer duidelijk zal stellen. Ja lastig hè?
Ik wil graag zoeken op "zonder zadel" of "zonder hoofdstel" maar krijg dan allerlei advertenties van o.a. hoofdstel zonder neusriem e.d..

[FZ] Zoekfunctie en in het Ronde Tafel Topic:
Motje11 schreef:
- De zoekfunctie op bokt vind ik nogal onhandig. Het meest mis ik de mogelijkheid om op twee woorden achter elkaar te zoeken. Ik wil bijvoorbeeld zoeken op "zonder hoofdstel" of "zonder zadel". Dan krijg ik allerlei berichten waar de woorden zonder en/of hoofdstel in voorkomen, vaak "hoofdstel zonder neusriem" e.d.
Ik zoek nu ook wel eens via Google op bokt (page:bokt.nl) maar dan staat het weer niet op chronologische volgorde.

Met die + en - werkt dus niet, want we willen ze in de juiste volgorde en niet "hoofdstel zonder".
Amaralab, misschien heb jij wel iets aan de Google functie. Dan zet je de woorden tussen aanhalingstekens zoals altijd op Google, en daar achter page:bokt.nl
Dan zoekt Google op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Motje11 op 06-04-11 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:38

Hmm, misschien tussen aanhalingstekens "de woorden die achter elkaar moeten"? Gokje hoor, werkt op google zo in ieder geval :P

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:15

Puresylk, dat werkt dus niet. Ik zie dat altijd wel staan natuurlijk maar helaas het is niet voldoende.

Ja jij snapt het helemaal Motje11, bedankt voor de tip om via Google op Bokt te zoeken!

Marlinda, ik ga het eens proberen. Edit: werkt niet!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:20

Nadeel van via Google op Bokt zoeken is dat de onderwerpen niet op chronologische volgorde staan. Berichten van 10 jaar Bokt komen dus allemaal door elkaar te staan.

Dit moeten de Bokt-programmeurs toch wel kunnen instellen in de zoekfunctie? "Google kan het ook...!" :P :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:40

@ TS: ik heb dit topic ook onder aandacht van een mod gebracht (gevraagd of er een techneut naar kan kijken) en 14-4 bericht gehad dat ze zou kijken of er iemand is die er meer over weet. Even afwachten dus...

Ik blijf dit tegenkomen. Soms wil ik weer even een oud bericht opzoeken dat ik me herinner, maar het is zo moeilijk terugvinden zonder deze functie. Ik hoop echt dat ze deze optie mogelijk maken in de zoekfunctie. Is het nog gelukt via Google?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:02

Wanneer je zoekt op woorden in topictitel en niet op woorden in bericht dan werkt het om de woorden "tussen haakjes" te zetten. Wanneer je dan ook nog de optie: 'toon alleen onderwerpen' aanzet dan krijg je een keurige rij onderwerpen met daarin jouw zoekwoorden op volgorde.

Voor het zoeken naar woorden in berichten heb ik nooit een echte oplossing gevonden om twee woorden achter elkaar te vinden. Volgens mij kan dat dus ook niet.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:59

Zoeken naar 'phrases' dus een aantal woorden die je perse achter elkaar wilt hebben in de berichttekst is op dit moment helaas niet mogelijk. Technisch kan het wel maar het is redelijk wat werk om dat aan de praat te krijgen op een nette manier. Staat ergens op de todo lijst maar met een niet heel erg hoge prioriteit...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:26

Bedankt allebei voor de uitleg. Jammer dat het niet kan maar dat weten we nu tenminste.
Is het niet mogelijk dat de Bokt-zoekmachine gebruik maakt van Google? (of dat we via Google zoeken maar dan wel chronologisch?)

Zoeken tussen aanhalingstekens in de topictitel ga ik eens proberen.

Ik hoop dat ie nu wel een paar plaatsjes is gestegen op de todo lijst :D , ik zou het wel handig vinden! Bedankt.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:39

Hij staat dus op de lijst van Bart, tot die tijd voor het overzicht, een slotje :)