Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 08:25

Ik vraag het toch even.
Uitgelicht is bedoeld als visitekaartje voor Bokt en laat in een oogopslag zien wat Bokt is.

Is dit dan wat wij als goede voorbeeld willen geven? Zonder cap rijden? En dan ook nog twee topics. Begrijp me goed, de foto's zijn mooi maar is een goed voorbeeld/veiligheid niet veel belangrijker?

benangelique

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:28

Ik ben het met je eens. Veiligheid voorop en dat hoort bokt mee te geven

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:32

Als het de knhs was geweest had ik gezegd ja, maar dit is bokt mensen komen hier voor hun plezier en een babbeltje. Denk niet dat het aan bokt is om de mensen op te voeden. Er zitten ook foto's van fotografen tussen en die bepalen niet of hun model een cap op zet. Moeten wij hun het recht om uitgelicht worden dan ontnemen? De foto's verschijnen uiteindelijk toch wel op de website.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:36

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:50

Jeemig zeg... omdat er in uitgelicht iemand zonder cap op de foto staat. Nou...boehoeeeee, niks beters te doen?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:57

Ja inderdaad, moet er nu over álles gezeurd worden? Het wordt al in verschrikkelijk veel topics aangehaald, tot in den treure toe, dus denk dat die boodschap meer dan duidelijk is.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:05

Icrack schreef:
Jeemig zeg... omdat er in uitgelicht iemand zonder cap op de foto staat. Nou...boehoeeeee, niks beters te doen?

Je reageert nu erg kinderachtig. TS vraagt het alleen en uit haar verbazing.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:08

Ik deel de verbazing van TO en ben ook van mening dat een forum met zo'n groot bereik als bokt wel degelijk ook een voorbeeldfunctie heeft en daar verantwoordelijkheid voor moet nemen.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:10

TS ben het opzich wel met je eens.
Er zijn nog zoveel mensen die rijden zonder cap, terwijl het zoveel gevaarlijker kan zijn als je valt zonder cap.
Is het dan "verstandig" om dat te promoten?

Wel een goed vraagstuk :j

Edit: Zoals Tammy ook al zei: op fotoshoots met jurken enz dan snap ik het zeker! Maar bakfoto's vind ik zelf ook niet meer kunnen.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 21-02-15 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:10

viel mij ook op, bij topics met een aparte soort foto's (zandvlakte, shows, jurken etc) waarbij een cap afbreuk doet aan de foto wordt het geloof ik niet aangerekend. Maar ik dacht dat er bij bak rijfoto's wel gekozen werd voor topics waar met cap gereden wordt. Ik zelf zie ook liever rijfoto's met cap eerlijk gezegd.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:12

Eens, dit vind ik nou precies een punt voor Bokt om het goede voorbeeld uit te dragen, mede gelet op de jonge doelgroepen.

(op onderdelen vind ik het bokt-beleid soms bijna 'Roomser dan de Paus' maar op dit punt zou ik het juist wel kunnen waarderen)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:26

Heb de foto's wel gezien maar het viel mij pas op toen ik dit topic zag. :+
Persoonlijk maakt het mij niet uit. :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:35

Ben t eigenlijk wel met ts eens, wat is er nou zo moeilijk aan een cap op je hoofd zetten :o

Soms zelfs als je dat als fotograaf zegt tegen de ruiter, krijg je nog een grote mond toe.

Bokt heeft absoluut een voorbeeld functie, en vind dat cap loos ook niet bij uitgelicht hoort.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:38

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:38

Ik ben jet hier niet mee eens sommige mensen doen het voor de mooi bij een fotoshoot zou een beetje stom zijn als ze dan niet in uitgelicht mogen komen sommige mensen vinden het niet nodig met cap te rijden en dat accepteer ik

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:39

Ik ben het met je eens. Er zitten veel jonge meiden op Bokt. Als er rijfoto's zonder cap in uitgelicht staan kan dat opgevat worden als 'zie je wel, er rijden er zoveel zonder cap'.
Ik heb flink discussie over cap dragen gehad met mijn dochter toen ze jonger was. Als ik niet in de buurt was stapte ze zonder op haar paard. Nu is ze 22 en verstandiger. Ik weet dus uit ervaring hoe makkelijk die meiden te beinvloeden zijn, en cap dragen kan echt een behoorlijk issue worden op een bepaalde leeftijd. Dit soort foto's op de voorpagina helpt dan echt niet mee.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:40

En wat is dan t verschil met shoots?
Dan moet je ook zeggen of alles met cap in uitgelicht of met shoots mag t zonder dus de rest ook

Ik ben zelf instructeur en jury en ja ik zit ook zonder cap op m'n paarden (buiten t jonge spul)
En lesklanten moeten hem van mij wel op omdat het mijn verantwoording is

Bokt hoeft toch geen voorbeeld te zijn voor andere ruiters? Het is ieders eigen keus
En vind het altijd weer hetzelfde cap commentaar zo tenenkrommend
Dat andere de cap op doen wilt nog niet zeggen dat ik het moet doen

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:40

Leprycorn schreef:
TS ben het opzich wel met je eens.
Er zijn nog zoveel mensen die rijden zonder cap, terwijl het zoveel gevaarlijker kan zijn als je valt zonder cap.
Is het dan "verstandig" om dat te promoten?

Wel een goed vraagstuk :j

Edit: Zoals Tammy ook al zei: op fotoshoots met jurken enz dan snap ik het zeker! Maar bakfoto's vind ik zelf ook niet meer kunnen.

Ten eerste maakt het mij niet uit. Ieder moet voor zichzelf weten of het verstandiger is om een cap op te doen of niet. Als ik ergens kom waar het verplicht is zet ik hem op maar rijd net zo vaak zonder.

Waarvoor zou een cap afbreuk doen aan een foto????? Kunnen ze hem niet wegpoetsen?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:48

Door de ontwikkeling van de hersenen zijn jongeren minder in staat om verstandige beslissingen te nemen dan volwassenen (hoewel er natuurlijk ook zat volwassenen zijn die nooit verstandig worden :+ ). Deze negatieve beinvloeding op een forum waarop veel jeugd zit moet je niet willen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:51

Meestal ben ik van leven en laten leven, maar ik vind dat bokt zeker een voorbeeld functie heeft hierin.

Bokt heeft veel (jonge) gebruikers die door andere gebruikers aangesproken worden over capgebruik, dan gaat het niet helpen als caploos op de voorpagina te zien is.
Als ik op een van de twee verder klik, dat is toch ook de bedoeling van uitgelicht, zie ik dat er ook nog gesprongen wordt zonder cap. In dat geval zou ik het helemaal niet op uitgelicht zetten.

Wat mensen doen moeten ze zelf weten, maar bokt kan zeker een rol spelen in de beeldvorming die mensen hebben. Als daar alleen maar mensen met cap op staan is het op een gegeven moment de norm geworden (en dat zou het ook moeten zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:53

Ik ben het met TS eens :j Uitgelicht is het visitekaartje, en daar mag je best het goede voorbeeld geven. En ja, ik weet dat er bij 'gelijkwaardige' foto's dan voor de foto's met cap gekozen word, maar dat mag wat mij betreft dus best wat strenger.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:12

Als 'Uitgelicht' daarop strenger wordt, dan moet dat voor iedereen gelden. Niet enkel mensen die in de bak rijden, maar ook die mensen met hun jurk aan.

Ik had er eigenlijk nog niet op gelet. Het boeit me dus ook niet zoveel :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:13

Ik vind het gezeur en onzin. Het is aan ieder zijn eigen keuze en verantwoordelijkheid.
Ja het is stom, maar jouw probleem? Nee.

Bokt zijn probleem? Nee.
En over jonge kinderen en jeugd gesproken. Die doen toch wel wat ze zelf willen, hebben ze bokt niet voor nodig. Het is aan de ouders om er zorg voor te dragen. Bokt heeft geen opvoedende functie!

Straks gaat er nog bepaald worden welk bit er in mag op de foto
of dat er niet zonder zadel op gezeten mag worden

t wordt steeds gekker 8)7

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:14

wat een bullshit dit.
Of er iemand op de foto wel of geen cap draagt gaat in het echte leven geen verschil maken hoor. :') ...

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:18

TS ik ben het met je eens :j