Verplaatsen van EA paarden te koop naar commercieel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Verplaatsen van EA paarden te koop naar commercieel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 14:37

Met spijt in je hard besluit je dat je een aantal van je lievelingen moet gaan verkopen, omdat het door je lichamelijke klachten en financieel niet langer haalbaar is om alles aan te houden.

Je plaatst naar lang wikken en wegen je paard op Bokt bij 'te koop', omdat zo één van je sportpaarden (waar je door de lichamelijke klachten niet meer op kon rijden) ook goed terecht is gekomen, net als de shethengst.

Binnen no time wordt je bericht verplaatst naar EA Commercieel, omdat je meer dan twee paarden te koop aan hebt geboden per jaar; en daar staat ie dan; tussen de handelstallen, ruitersportzaken, Outlets, webshops, etc etc etc. en de hoop dat je je paard via Bokt verkoopt aan de doelgroep die je voor ogen had (Bokkers die een kammeraadje zoeken die bij een particulier opgegroeid is) is zo goed als vervlogen, want via Commercieel krijg ik nooit geen reacties.

Door de rommelige indeling (oftewel; er is geen indeling) kijkt er geen hond naar, ik ook niet, want het is een onoverzichtelijke zooi (mijn mening).

Ik ben benieuwd wie er hier wel goeie ervaringen heeft met EA Commercieel en wie dezelfde mening/ gevoelens hierover hebben dan ik.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:50

Ik snap het precieze doel van EA Commercieel ook niet helemaal, en kijk er ook nooit eigenlijk.
Ben het met je eens dat je daar nauwelijks reactie's krijgt, want je moet pagina's lang tussen webshops, stallingen enz zoeken naar een tekoop staand paard. Kan EA niet onderverdeeld worden onder paarden (alle dus, ook 'handelstallen') en een aparte (commercieel dus) voor alleen webshops, stallingen, ruitershops enz?

MiSz_SaNdY

Re: Verplaatsen van EA paarden te koop naar commercieel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:56

kunnen ze het niet veranderen naar meer dan 5 paarden per jaar verkopen?
want meeste mensen hebben al snel 2 paarden en die gaan dan meestal samen of na elkaar weg bv een rijpaard en een maatje is dan een shetlander
ik kijk ook nooit bij commercieel

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:41

hier precies hetzelde probleem hoor, heb er nu ook 2 te koop, en hup het moet op commercieel, heeel erg vervelend inderdaad. en totaal overbodig naar mijn mening, helaas heeft bokt behoorlijk kromme regels tegenwoordig, en behoorlijk tegenstrijdig af en toe..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 11:05

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:08

Ik ben het hier 100% mee eens hoor! Het is gewoon belachelijk hoe momenteel het hele EA systeem geregeld is, ook voor paarden die je moet verkopen voor iemand anders.

Als je 2 paarden verkoopt per jaar, hoeft dat echt niet meteen bedrijfsmatig te zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:35

vind het ook.
heb dan een manege en verkoop eigenlijk nooit een paard maar als het dan toch moet, moet het ook op commercieel en naar mijn idee verkoop je daar veel minder snel.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:45

Sterker nog, mijn advertentie (merrie te lease) werd verplaatst naar EA-Commercieel terwijl ik 100% zeker weet, dat ik dit jaar nog geen paard verkocht heb, en ook geen advertenties voor geplaatst heb.. Ik weet dat ik de advertentie terug had kunnen laten zetten, maar dat vond ik zonde van mijn energie en de merrie is ondertussen vrijwel zeker verleast(maar ik heb alleen reacties gekregen toen de advertentie bij Paarden te koop stond).

Vorig jaar hetzelfde, toen had ik mijn enige veulen te koop staan, en geen ander paard verkocht dat jaar en binnen een dag was mijn advertentie verplaatst naar EA-Commercieel. Die advertentie heb ik wel terug laten plaatsen naar EA-Paarden te koop, aangezien je daar inderdaad meer reacties krijgt.

Lijkt mij ook een goed plan om alle paarden en pony's bij elkaar te zetten, ook van handelsstallen, fokkers enzo. Dat lijkt me een stuk overzichtelijker.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:42

Het valt mij ook al op, en ik vind het erg vervelend!
Maak er dan een apart forum voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:48

Dan kent bokt de nieuwe regels van de DB niet! :+ :+

Men moet minimaal 2 paarden hebben, dus als je paard weggaat, gaat ook het maatje weg is 1 + 1 = 2... }>

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:53

Helemaal met de rest eens!!!

Het is ook zo onhandig. Wanneer je op zoek bent naar een paard/pony, moet je gewoon onder 'te koop' kunnen kijken en niet op meerdere posities moeten zoeken!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:56

Maar er zou toch (al zo'n drie jaar O:) ) een nieuwe EA komen?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:57

Ik zou zeggen dat ze de paarden te koop onderdelen in 2 rubrieken. 1 rubriek voor de particulieren (zoals het nu ook is) en dan ook een rubriekje voor de mensen die anders naar commercieel worden gegooid.

Ik ben het er zeker mee eens dat paarden te koop niet onder commercieel thuis hoor.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:29

Ben het ook helemaal met je eens hoor... EA-commercieel is heel rommelig en om je paard daar te verkopen is niet makkelijk en kijken veeeeel minder mensen naar dan gewoon bij EA-paarden te koop.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:32

Ik net zo idd.. En ik had ze niet eens tegelijk te koop (net als jij). En idd geen reacties als ie eenmaal op commercieel staat..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:13

Het EA gedeelte van Bokt is een erg druk bezocht forum-onderdeel, zowel voor particulieren, handelaren, kleine fokkerijen e.d.
We hebben een inschatting gemaakt door te kijken hoeveel paarden een 'normale particulier' per jaar verkoopt. Daaruit hebben we opgemaakt dat dit neerkwam op 1 paard per jaar.
Omdat er veel particulieren met een commerciële insteek actief zijn op EA, is het besluit genomen om de regel in te stellen dat het topic op EA-Commercieel geopend moet worden wanneer er twee of meer paarden worden aangeboden. Het gevolg hiervan is dat het voorkomt dat ook echte particulieren moeten adverteren op Commercieel omdat zij in dit jaar al een paard te koop hebben aangeboden. Het wordt begrijpelijk gevonden dat echte particulieren hier hinder van ondervinden, maar we hebben (helaas) deze grens moeten trekken.

Er komt inderdaad een nieuw EA, maar wanneer dit precies allemaal gaat gebeuren, kan niemand nog zeggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:02

Waarom wordt die grens dan niet bij een wat groter aantal getrokken? Bovendien is het ook niet zoveel moeite als je bij twijfel even via PB vraagt hoe en wat, toch? Ik vind het prettig om mijn paarden te verkopen via Bokt; het is al heel vervelend dat het moet en dan weet ik dat ik via Bokt nog makkelijk contact kan houden en je kunt makkelijk wat vragen beantwoorden.

Ik heb al 1 reactie gehad 'leuk veulen'. :+

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:15

Ik vind het voor een koper van een paard ook niet handig. Als ik een paard wil kopen, gaat het mij om het paard, het maakt mij dan niet uit of 'ie bij een handelaar of een particulier vandaan komt. Als je echt interesse hebt kan je dan zelf navragen of het particulier of handel is.

Lante, even een tip(je), misschien is het handig om een link naar het topic in je onderschrift te zetten? Op die manier trek je misschien toch meer mensen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:17

Dank je, dat kan ik inderdaad wel even doen. :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:22

Mijn topic over ons eigen paard wat te koop staat is ook verplaatst naar commercieel, omdat wij een africhtingsstal hebben en dus commercieel met paarden bezig zijn (bleek na enige PB's de reden te zijn).

Dit was echter ons eigen paard, en stond totaal los van onze stal.

Moet eerlijk zeggen dat als ik een paard zou zoeken en op Bokt kijk, ik dan niet bij EA commercieel maar alleen naar EA paarden te koop zou kijken.

Als het dan tóch zo nodig onder het kopje "commercieel" moet, dan iig een apart plekje maken "EA commercieel-paarden te koop" ofzo.
Maar zoals gezegd, als ik een p[aard koop interesseert het me niet of ik die van een particulier koop of niet, dus ik snap sowieso niet zo goed waarom dat gesplitst moet worden. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:25