Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 20:37

Naar aanleiding van mijn vorige topic: hoe verwijder ik mijn Boktaccount? Weet ik nu dat dat niet kan.
Ik vraag me nu af waarom dat niet kan. De redenatie dat topics niet meer lopen, lijkt me niet relevant, aangezien ik in topics heb gepost waarin zonder bericht posts werden verwijderd.
Hoe weet je nu als so-called megagroot paardenforum hoeveel (actieve) leden er nu in werkelijkheid zijn? Kortom: is Bokt wel zo groot als het zegt te zijn? (Hoeveel winkeldochters zijn er?)
Tellen alle schaduwaccounts ook mee nadat ze zijn geband? Worden gebande accounts wel verwijderd?

kimmie88

Re: Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:38

Dat vraag ik mij ook al tijden af. Hoop er dmv dit topic meer/duidelijker antwoord op te krijgen

MargrietvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:39

scherpe vragen... Ben benieuwd!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:53

Ik denk dat het juist voor de statestieken belangrijk is dat alle info voor handen is en dat accounts dus juist daardoor niet verwijderd worden. Als je dan accounts gaat verwijderen kloppen je gegevens niet meer. Daarbij ben je zelf accoord gegaan met de voorwaarden en is dit er onderdeel van.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:10

Dat is allemaal wel zo, maar wanneer je bijvoorbeeld zegt dat je 100.000 leden hebt, en na onderzoek blijkt dat bijvoorbeeld de helft al meer dan een jaar niet actief is. Tja, wat zeggen die cijfertjes dan?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:15

Alet74 schreef:
Dat is allemaal wel zo, maar wanneer je bijvoorbeeld zegt dat je 100.000 leden hebt, en na onderzoek blijkt dat bijvoorbeeld de helft al meer dan een jaar niet actief is. Tja, wat zeggen die cijfertjes dan?

en wat dan nog? zijn die cijfertjes dan zo belangrijk? en waarvoor dan?
vind het belachelijk, op alle sites kan je je account verwijderen behalve op bokt :+

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:15

hmm vreemd, ik ken toch echt een bokaccount dat compleet verwijderd is, inclusief alle posts, alleen aan quotes kun je de posts van diegene nog teruglezen. Een boktaccount kan dus wél verwijderd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:19

freespirit schreef:
hmm vreemd, ik ken toch echt een bokaccount dat compleet verwijderd is, inclusief alle posts, alleen aan quotes kun je de posts van diegene nog teruglezen. Een boktaccount kan dus wél verwijderd worden.

Heb je het over diegene die een topic heeft geopend waarin hij/zij dreigde bokt aan te klagen als zijn/haar acoount en berichten niet helemaal verwijderd zouden worden?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:22

_Chanel_ schreef:
freespirit schreef:

Heb je het over diegene die een topic heeft geopend waarin hij/zij dreigde bokt aan te klagen als zijn/haar acoount en berichten niet helemaal verwijderd zouden worden?

weet ik niet :?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:35

Maar, ging jij niet weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:11

Pashon schreef:
vind het belachelijk, op alle sites kan je je account verwijderen behalve op bokt :+

Ken geen een forum eigenlijk waar je je eigen account verwijderen kan, op zich kan het wel op bokt alleen kunnen jij en ik dat niet zelf.

Dat de discussies niet meer lopen of gaten vallen vind ik persoonlijk onzin, je kan dr ook voor kiezen de berichten te laten staan, en het account tot gast te maken.
Weet dat als je het echt hoog opspeelt, of je niets te doen heb nog wel naar een rechter kan stappen,
maar dan moet je wel een lange adem hebben want je bent immers ooit met de regels accoord gegaan.
Maar weet uit ervaring dat je met de ´wet van de privacy´ nog wel eens een richting in kan gaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:13

Omdat als je een account zou verwijderen er allemaal gaten vallen in topics. Nu zou je miss "deleted user" oid neer kunnen zetten in plaat van de boktnaam maar ik denk dat dit ook voor heel veel onduidelijkheid zorgt in discussietopics.
En volgens mij staat het aangegeven dat je account niet te verwijderen is, als je er een aanmaakt? Dit weet ik niet zeker hoor, maar mocht dit zo zijn dan moet je er imo maar beter over nadenken. Sowieso met internet, niks erop zetten wat je niet op de voorpagina van de krant wilt zien. Je hebt 't zelf in de hand, om de schuld bij Bokt te leggen vind ik nogal overdreven.

Volgens mij zijn hier ook al 21334 topics over geweest, TS mocht je weg willen van Bokt zou ik gewoon je gegevens weghalen en niet meer terugkomen. Lijkt mij de simpelste oplossing.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-10-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:15

Maar je kan je overal bij verwijderden ook bij andere forums dus waar chiqa die wijsheid nou weer vandaan haalt snap ik niet vind het gewoon belachelijk dat je jezelf niet kan verwijderen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:17

Ik ken geen fora waar je je account kunt verwijderen. Wel profielsites, maar dat is iets heel anders.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:18

Dit heeft te maken met het bokt-ego.
Ze willen gewoon zo GROOT mogelijk zijn, maar of het actieve gebruikers zijn.....dat doet er ff niet toe ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:19

manie schreef:
Ze willen gewoon zo GROOT mogelijk zijn, maar of het actieve gebruikers zijn.....dat doet er ff niet toe ;)

Goh denk je nou echt dat dit de echte reden is? Ik denk zelf van niet. ;)

Ik vraag me trouwens af wat mensen die zo negatief zijn over Bokt hier nog te zoeken hebben.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-10-10 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Fiffill schreef:
Ik ken geen fora waar je je account kunt verwijderen. Wel profielsites, maar dat is iets heel anders.

ik ken ze wel. Heb jaren op het staffordforum gezeten en mij een tijd terug gewoon verwijderd zo ook bij andere fora's/

Anoniem

Fiffill schreef:
manie schreef:

Goh denk je nou echt dat dit de echte reden is? Ik denk zelf van niet. ;)

ik denk het wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:21

Ik heb op een aantal fora gezeten maar bij geen enkele kon ik mijn account verwijderen. :n
Ik denk dat ze er een reden voor hebben (of ik dat een goede vind weet ik niet ;) ) maar bovenstaande lijkt me vrij onzinnig. En dan nog, internet blijft internet dus je moet gewoon niks plaatsen wat je niet online wilt hebben. En je profiel gewoon leeghalen en niet meer terugkomen lijkt me ook al een goede optie... ik zie het probleem niet zo.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-10-10 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:21

Fiffill schreef:
Omdat als je een account zou verwijderen er allemaal gaten vallen in topics.

Dat is helemaal niet waar, zoals ik al eerder zei kan je als beheerder van een forum (PHPbb) dr voor kiezen een account te verwijderen en de berichten te laten staan of ze te verwijderen.

Je eigen account verwijderen is simpelweg niet mogelijk dat bepaald de beheerder. Dus Chanel je kletst
je heb geen idee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:23

Maar Chiqa, ik denk dat veel mensen die hun account willen verwijderen ook liever de berichten kwijt zijn ;) ? En blijft de gebruikersnaam dan nog bij die berichten staan?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:32

Wat is het probleem met het verwijderen van al je gegevens?
Topics die langer dan 2 weken niet meer lopen, daarin wordt je geacht niet meer te reageren.
Zeer regelmatig zie je het zelfde soort vragen terug die dan gewoon geopend blijven.
Dan is het toch geen enkel punt om 'gaten' te laten vallen?

Buiten dat ik vindt dat LZP en MW helemaal niet thuis hoort op een paardenforum, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen op een bepaald moment spijt krijgen van topics/reacties etc.

Of hoeveel mensen worden niet 'gestalkt' via bokt....waarom mag je in zulke gevallen niet de keuze hebben je post te verwijderen.

Met andere woorden wat is er tegen het verwijderen van je account, buiten het ontstaan van gaten in (steen) oude topics???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:08

manie schreef:
Of hoeveel mensen worden niet 'gestalkt' via bokt....waarom mag je in zulke gevallen niet de keuze hebben je post te verwijderen.

Als jij echt bepaalde persoonlijke gegevens weg wilt hebben gaat dat wel lukken hoor, zelf ook ervaring mee en werd keurig verwijderd, zelfs het hele topic (Van toch wel een x aantal pagina's lang) met een beetje goede onderbouwing moet dat wel lukken, natuurlijk niet voor elk wissewasje.

En aan de andere kant, je bent akkoord gegaan met de regels op bokt dus zal je ook niet achteraf moeten zeuren.

Fiffill schreef:
Maar Chiqa, ik denk dat veel mensen die hun account willen verwijderen ook liever de berichten kwijt zijn ;) ? En blijft de gebruikersnaam dan nog bij die berichten staan?

Ja dat is dan jammer, daar zijn ze mee accoord gegaan, ze hadden dr ook voor kunnen kiezen geen lid te worden en alleen te lezen.
Of zie het als een wijze les, wil jij dat he niet in de krant komt zet het dan ook niet op internet.

Vroeger was het zo dat zodra een account werd weggehaald er een gast account kwam zonder naam, maar tegenwoordig zie je nog wel de usernaam staan in dat gast account.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:19

Ik meen geleerd te hebben dat je account verwijderd moet worden als je dat wilt.
Wettelijk geregeld of zo iets kleins, wet bescherming persoonsgegevens noem je dat.

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/persoonsgegevens

Citaat:
Verwerking van persoonsgegevens
Verwerking wil zeggen "elke handeling of elk geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens." De wet geeft als voorbeelden het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van persoonsgegevens.

De regels bij verwerking van persoonsgegevens
De betrokkene moet voor elke verwerking van persoonsgegevens zijn toestemming hebben gegeven. Ook heeft hij het recht de informatie die over hem is opgeslagen, te corrigeren of te laten verwijderen. Organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten uitleggen hoe zij dat doen.

(ook te vinden op de site van de rijksoverheid etc., het staat hier alleen compacter opgeschreven).
Laatst bijgewerkt door Pentax op 03-10-10 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:23

Altijd handig voor de mods om dat te lezen. Nu worden er mensen gedwongen om hun account te behouden al willen ze dat helemaal niet meer.