Link opent in dezelfde pagina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link opent in dezelfde pagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:38

Ik kon niets vinden met de zoekfunctie, excuses als dit topic al bestaat of is geweest.

Ik vind het namelijk ontzettend irritant dat een link die ik via bokt open op dezelfde pagina wordt geladen. Misschien dat er voor andere mensen juist heel veel voorwaarden aan zitten hoor, maar ik zou het veel liever zien dat een linkje in een nieuwe internetpagina wordt geopend en dat ik mijn boktpagina gewoon houd zoals hij is ;)

Kirrr

Re: Link opent in dezelfde pagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:40

hier is nog maar net een topic over geweest.
Trouwens, rechtermuisknop klikken en dan kan je kiezen hoe de link opent ;-)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:40

Rechtermuisknop--> openen in nieuw venster/tabblad

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:42

Tuurlijk dat snap ik dat je het op die manier makkelijk kan omzeilen ;) Maar ik zit op wel meer fora (beheer er zelf ook een) en weet dat het iets is wat ontzettend makkelijk op te lossen is. En juist omdat ik op meerdere fora zit waar een linkje wel gewoon in een nieuw venster opent denk ik er gewoon niet aan om het op die manier te doen.

Ik ga nog even op zoek naar dat topic want daar staat misschien een verklaring, ik kan hem zelf niet bedenken namelijk ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:42

Ah. Jij denkt dat je dat wilt. Er zijn echter hele knappe mensen die hebben besloten dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt, en die hebben uiteraard gelijk.

(Zie bijvoorbeeld [FZ] Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster )

Als 'oplossing' kun je een link aanklikken met je middelste muisknop, of met de shift ingedrukt, dan wordt de link in een nieuw tab/venster geopend. Ook kun je Firefox met een beetje zo aanpassen dat 'ie links aanpast zodat ze automatisch worden geopend in een nieuw venster.

Het mooiste zou uiteraard een setting in je profiel zijn (dan kan iedereen kiezen), maar om redenen die mij niet helemaal duidelijk zijn gaat dat niet gebeuren.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:44

__Marije__ schreef:
Tuurlijk dat snap ik dat je het op die manier makkelijk kan omzeilen ;) Maar ik zit op wel meer fora (beheer er zelf ook een) en weet dat het iets is wat ontzettend makkelijk op te lossen is. En juist omdat ik op meerdere fora zit waar een linkje wel gewoon in een nieuw venster opent denk ik er gewoon niet aan om het op die manier te doen.

Ik ga nog even op zoek naar dat topic want daar staat misschien een verklaring, ik kan hem zelf niet bedenken namelijk ;)

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan?
beheer zelf ook een forum en ik erger me er ook dood aan :=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:45

Shadow0 schreef:
Ah. Jij denkt dat je dat wilt. Er zijn echter hele knappe mensen die hebben besloten dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt, en die hebben uiteraard gelijk.
.

Wat is dit nou weer voor reactie :?

Ik erger me ook aan het feit dat een link in dezelfde pagina opent,daarom gebruik ik standaard de rechtermuisknop. Kleine moeite.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:48

Shadow0 schreef:

(Zie bijvoorbeeld [FZ] Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster )

Als 'oplossing' kun je een link aanklikken met je middelste muisknop, of met de shift ingedrukt, dan wordt de link in een nieuw tab/venster geopend. Ook kun je Firefox met een beetje zo aanpassen dat 'ie links aanpast zodat ze automatisch worden geopend in een nieuw venster.

Het mooiste zou uiteraard een setting in je profiel zijn (dan kan iedereen kiezen), maar om redenen die mij niet helemaal duidelijk zijn gaat dat niet gebeuren.

Haha nou ik weet héél zeker dat ik dat wil ;) Maar bedankt voor de link!

Nouja dan moet ik me er maar bij neer leggen, t blijft onwijs irritant. Op bokt worden externe linkjes vooral gebruikt voor filmpjes, foto's of een linkje om 'even' naar te kijken voordat je verder leest in het topic.

@Marielle231, je moet het echt in de code van je website aanpassen, mijn vriend is gelukkig heel handig met websites en heeft dat toen voor het Haflingerforum geregeld. Het is niet een klikje in je beheerderspaneel dus zo gemakkelijk is het (helaas) ook weer niet, maar iemand die een website in elkaar zet kan het gemakkelijk aanpassen zegmaar ;)

@Tivoli, Het is ook wel een kleine moeite, maar bijna iedere website die ik gebruik linkt gewoon in een nieuwe pagina, dus dan denk je er gewoon niet aan als je even een linkje op bokt opent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:49

Tivoli schreef:

Dat was cynisme :) Ik vind het een beroerd uitgangspunt, maar dat is wat er achter zit. Ook al willen heel wat gebruikers graag dat externe links in een nieuw venster geopend worden, er wordt keer op keer aangehaald dat gebruikers dat niet moeten willen. Ik vind het een vreemde manier van redeneren.

Citaat:
Ik erger me ook aan het feit dat een link in dezelfde pagina opent,daarom gebruik ik standaard de rechtermuisknop. Kleine moeite.

Och, een setting toevoegen is ook een kleine moeite.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:52

Shadow0 schreef:
Tivoli schreef:

Dat was cynisme :) Ik vind het een beroerd uitgangspunt, maar dat is wat er achter zit. Ook al willen heel wat gebruikers graag dat externe links in een nieuw venster geopend worden, er wordt keer op keer aangehaald dat gebruikers dat niet moeten willen. Ik vind het een vreemde manier van redeneren.

Citaat:

Och, een setting toevoegen is ook een kleine moeite.

Helemaal met je eens.. Iemand kan wel een regeltje bedenken, maar op het moment dat meerendeel van de gebruikers dat regeltje onzin vindt moet je je toch eens achter de oren gaan krabben.. Maargoed ik weet niet of het daadwerkelijk meerendeel van de gebruikers is hoor ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:53

Voor mensen die durven te prutsen en Firefox gebruiken is er overigens wel een manier, zie Shadow0 @ [FZ] Opent alles in nieuw venster?

Ik gebruik het al jaren, scheelt zoveel ergernis.

_Marije_: ik weet idd niet of het het meerendeel is. Ik weet wel dat deze vraag met enige regelmaat terugkomt en dat er dus toch wel een redelijke gebruikersgroep is die het wil.

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:54

Ik klik aaaaltijd op een link met cntrl ingedrukt. Dan opent hij in een nieuwe tab. Maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als het automatisch zou gebeuren. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:56

Ja ik probeer er aan te denken om mn scroll-wieltje te gebruiken..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 09:59

Toch ben ik heel benieuwd wat er gebeurt als er hier een poll geopend zou worden. Op een ander forum is de stand unaniem: openen in een ander scherm.. Toch grappig ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:25

Lijkt mij ook interessant :j