[IDEE]VindIkLeuk Button

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

[IDEE]VindIkLeuk Button

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:50

Hoihoi!!

Over het algemeen, komt er ook nog een facebookpagina voor Bokt?? Dan kunnen we het boktnieuws ook via Facebook volgen :D

Enne, ik had een wild idee :')
Is het leuk om een "VindIkLeuk" button te plaatsen bij de berichten?? Als je het dan volledig met iemand eens bent, dan doe je gewoon op VindIkLeuk klikken en dan hoef je niet een extra bericht in het topic te posten.
Was maar een wilde ingeving :')

Xx!

eenitraM

Re: [IDEE]VindIkLeuk Button

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:51

Vind ik leuk :))

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:52

vind het een heel goed idee! Behalve negatieve dingen (tem) ook de positieve dingen aan kunnen geven.

Ook makkelijk voor BNB voor de modjes lijkt me. Hoeven ze nog maar te kijken op welk topic de meeste mensen "vindikleuk"aangeklikt hebben, om de grappige / leuke topics eruit te halen!

Goed plan.... BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:53

Nee... waarom niet? omdat dit geen facebook is :+ vind-ik-leuk voegt werkelijk niks toe aan het forum, mensen worden enkel lakser om even simpel een leuk berichtje achter te laten en bij discussie topics is het al helemaal vreemd :')

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:56

Facebookpagina bestaat volgens mij al!

Het idee van een forum is juist dat je met elkaar in gesprek gaat en uitgebreidere reacties kan geven. Het idee van Facebook is dat je korte updates kan plaatsen, waar niet persé een reactie op hoeft.. daarom is een 'vind-ik-leuk' button zo handig.

Persoonlijk zie ik er niet de meerwaarde van om deze 2 dingen te gaan mixen. Ze zijn juist los van elkaar zo sterk :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:56

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:03

Er is inderdaad al een facebookpagina van Bokt: https://www.facebook.com/BoktNL - maar daar staan op dit moment alleen de 'grote' updates over de site. Zou je het BoktNieuws ook via FB willen volgen?

De 'vind ik leuk' knop is al vaker ter sprake gekomen, het is een leuk idee maar op dit moment niet mogelijk in de software. Op dit moment richten we ons qua techniek volledig op 1 project: een nieuw EA. Daarna gaan we weer verder kijken naar andere verbeteringen. Voor nu staat het idee dus even in de koelkast.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 12:09

Jaa, de FB pagina vindikleuk! haha :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:11

Hier zijn al heel veel topics over geweest.
Als je een 'vind ik leuk-button' hier plaatst worden er veel minder reacties gegeven op een topic en dat is toch niet leuk? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:35

Nee, dat vind-ik-leuk idee voegt niets toe :n
Wel leuk bedacht :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:31

Vind het een hele goede! Met name in discussietopics, die zullen er een stuk korter op worden.
Bovendien mag je in HAW topics niet de tips van anderen te herhalen...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:35

Nee, vind ik niks. Dan gaat iedereen maar daarop klikken en heb je straks een topic met 3 reacties en 7586 likes. Voegt imo net zo weinig, zo niet veel minder toe als een one liner.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:36

Ik vind het wel een goeie oplossing, bij HAW kun je bijna niets meer zeggen zonder dat je in herhaling valt.
En alleen maar die wauw, wat mooi, wat goed etc berichten zijn ook zo saai dan heb ik liever een like button. :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:05

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:20

Ik vind het goed bedacht maar van mij hoeft het niet. Ik vind het op Facebook al ontzettend tja-wat-moet-ik-ermee en er wordt op FB van alles aangeklikt waarvan ik denk Tja, denk je wel na voor je ergens op klikt :?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:19

Urielle schreef:
Ik vind het goed bedacht maar van mij hoeft het niet. Ik vind het op Facebook al ontzettend tja-wat-moet-ik-ermee en er wordt op FB van alles aangeklikt waarvan ik denk Tja, denk je wel na voor je ergens op klikt :?

Daar geef ik je volledig gelijk is. 'Leuk' (of in het Engelse 'Like) is zo'n nietszeggend begrip. Paraplu-term.

Een bericht waarin iemand verhaalt over een dode bokker/andere persoon/dier, is niet 'leuk', maar mensen 'liken' het wel.

Een 'Like' knop zal misschien handig zijn in fotofora, maar in discussiefora juist niet. Daar bloed de hele discussie van dood.

De punten aangehaald in 'plusjes en minnetjes' vind ik scherp (daar had men het over thumps up/thumps down, maar dat systeem invoeren op een forum is waarschijnlijk niet zo'n goed plan). 'Likes' zijn meningen, ze vormen geen goede weergave over de betrouwbaarheid van de gegeven informatie. En in een forumsetting kunnen likes leiden tot het liken van mensen die je mag, ongeacht de inhoud van het bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:21

Nee vind het helemaal niks. facebook is facebook en bokt bokt. het is juist leuk om reacties te krijgen, lezen en schrijven. One liners zijn verboden en een knopje met 'leuk' slaat daarom ook helemaal nergens op!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 17:25

Het hoeft ook niet perse een Like button te zijn ;) In de discussiefora kun je bv "Eens" of "Oneens" aanklikken. Want ik lees toch wel vaak berichten van mensen die alleen maar Amen zeggen op een andere post, of de post quoten en er een smiley bij zetten. Dit zijn in mijn ogen nutteloze posts, en kun je dus eigenlijk beter vervangen door zo'n button.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:54

Neuuhh van mij hoeft het ook niet :n

Dat is echt iets voor facebook..
Als hyves nog zo populair was, vroegen ze om een respect knop :+

Ik vind het wel goed zo..

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:58

Nee, ik ben echt tegen. Daar hebben we facebook voor ;)