Foto's bij nieuwsberichten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Foto's bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:48

Het valt mij de laatste tijd op, dat er bij veel nieuwsberichten foto's staan die helemaal niet van toepassing zijn.

Om nu even een voorbeeld te noemen.
De paarden die zijn overleden door een defecte drinkbak.
Staat een foto bij van een paard weerspiegeld in een waterplas.

Ik heb vorige week ook een topic gezien waarvan ik dacht, wat doet die foto daar nou bij?
dit was het topic over paarden transport. Over hoe gruwelijk dat is. En dan staat er een foto bij van een gezond paard en een filmpje van een net transport.

Ben ik de enigste die dit opvalt.
Ik irriteer me er niet eens zo zeer aan,maar ik denk de laatste kerel wel steeds : moet dit nou? wat heeft die foto voor toegevoegde waarde?

Ben gewoon even benieuwd of het de bedoeling is dat er bij zovele mogelijk nieuwsberichten foto's gezocht worden? :)

Cherry

Re: Foto's bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:20

Ik let niet zo hard op de foto's,ik vind het juist handig,op de één of andere manier vind ik dat het de tekst makkelijker laat lezen..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:33

Dat zijn allemaal foto's van Sjoert. Zal wel een vorm van promotie zijn ofzo :j.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:38

Quatra schreef:
Ik let niet zo hard op de foto's,ik vind het juist handig,op de één of andere manier vind ik dat het de tekst makkelijker laat lezen..

:j vind ik ook!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:32

Manon_ schreef:
Dat zijn allemaal foto's van Sjoert. Zal wel een vorm van promotie zijn ofzo :j.

>;)

Voor zover ik weet kun je nog altijd zelf foto's insturen voor bij nieuwsberichten hoor.. Aangezien sjoert bij de nieuwsredactie zit zal hij wel regelmatig melden dat hij een leuke foto voor erbij heeft..

Wat niet wegneemt dat de relevantie soms wel te wensen overlaat ja..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:49

Het valt mij ook wel eens op :j
Ik stoor er me verder niet zo veel aan, het gaat me om de tekst en niet om de foto :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:32

*ziet veel beesies avatars :)) *

Ik vind de foto's ook wel fijn. Het is gewoon leuk om er naar te kijken en het maakt de tekst idd meer leesbaar :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:23

imd schreef:
Manon_ schreef:

>;)

Voor zover ik weet kun je nog altijd zelf foto's insturen voor bij nieuwsberichten hoor.. Aangezien sjoert bij de nieuwsredactie zit zal hij wel regelmatig melden dat hij een leuke foto voor erbij heeft..

Wat niet wegneemt dat de relevantie soms wel te wensen overlaat ja..

En soms kan ik me eraan storen, maar niet in zulke mate dat ik wegklik o.i.d

Mijn vraag is ook meer omdat ik het me gewoon afvraag, dan dat ik mij er super aan stoor.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:35

Nee, ik stoor me er verder niet aan hoor. Op een of andere manier vind ik het makkelijker lezen dan zo'n hele lap tekst, en het staat wel leuk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:27

Sommige foto's zijn ter illustratie. Het paard in de waterplas is absoluut vaker gebruikt en symboliseert eigenlijk het overleden paard.

Sommige foto's zijn dus puur ter illustratie/symbolisatie, omdat het de VP en/of de (lange) tekst beter leesbaar maakt. Dertig regels of meer lezen met foto doe je toch sneller/beter dan zonder een foto.

Foto's gebruiken van Sjoert is natuurlijk niet puur voor promotie, Sjoert is onderdeel van de nieuwsredactie. Zijn foto's mogen door ons (vrij) gebruikt worden, dus als we ergens een foto bij willen plaatsen gebruiken we zijn database. Verder gebruiken we ook foto's van oudere topic's, de wiki of andere foto's (met bronvermelding). Ook krijgen we regelmatig foto's toegestuurd van Bokkers en/of andere fotografen. Deze gebruiken we dan dus ook met regelmaat. In de Charter staat volgens mij een lijst waaraan ingestuurde foto's voldoen, maar eigenlijk zijn de eisen heel simpel. Foto dient 'helder en duidelijk' te zijn en 350 x 400 pixels te zijn. Copyright mag, maar niet te groot of storend.

Niet elk artikel heeft een foto, ik denk dat de hoeveelheid artikelen zónder foto op dit moment nog altijd groter is dan mét foto. Al wil dat zeker per dag nog wel varieren. :j En dat een foto beter niet dan wel past bij een nieuwsartikel zal natuurlijk altijd wel gebeuren. Dat is denk ik ook wel een kwestie van smaak, net als dat sommige mensen niet al het nieuws interessant vinden zal niet iedereen de foto erbij interessant en/of relevant vinden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 22:38

Bedankt voor de duidelijkheid!
Wa sook absoluut niet als negatief commentaar bedoeld verder :)