Ongepaste banners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Ongepaste banners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:49

Ik ben net een topic aan het lezen wat over een relatie gaat. Nu zie ik tot mijn grote verbazing de volgende banner staan:
Afbeelding

Ik weet dat hier al eens eerder een topic over is geweest (een meisje probeerde van haar anorexia af te komen en er staat een advertentie over afvallen), maar dit gaat denk ik echt een beetje te ver. We hebben ook nog erg jonge bokkers op dit forum en het lijkt me niet gepast dat dit soort advertenties onder hun aandacht gebracht moet worden.
Misschien is het mogelijk een soort 18+ filter in te bouwen zodat dit soort advertenties niet hier worden vertoond.
Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden. Veel succes voor diegene die het moet regelen.

HippoLogic

Re: Ongepaste banners

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:58

Sinds dit topic ben ik erop gaan letten en inderdaad er zitten erge banners tussen (is me nooit eerder opgevallen). Ik vraag me af waar de grens ligt, wat wel en niet kan qua banner. Maar naaktfoto's lijkt me een zeker een nono.

De "bokt.nl" actie banner van GLUE-U vind ik twijfelachtig omdat het om een geneesmiddelachtig iets gaat. Afgaand op de banner lijkt het net alsof het spul door bokt geadviseerd wordt.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:07

Met de meeste banners heb ik totaal geen problemen, maar zo zit ik in een HK topic en we hebben het wel eens over relaties e.d. en ik keek net ook eens onderaan en daar stonden ook verschillende sex-sites. Ik vind dat voor bokt gewoon een dikke vette nono (zoals jij het zo mooi zegt Haha!)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:15

er stond ook een keer een banner van naakstrandjes.nl ofzo Nagelbijten / Gniffelen niet echt geschikt op zo'n forum..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:17

Inderdaad een beetje vreemd ja, daar zit toch niemand op te wachten? Kijk een banner van VitalHorse.nl die ik nu zie staan vind ik juist wel fijn; makkelijk doorlinken als je iets zoekt. Maar naaktstrandjes.nl hoeft van mij niet hoor. Nagelbijten / Gniffelen

tienus63

Gewoon even melden bij een mod, ik meen dat ze geblokt kunnen worden.

Maar hoe kan je in vredesnaam een afbeelding van een dergelijke advertentie kopiëren.
Ik kan hooguit de link van het topic aan een mod sturen en vermelden om wat voor soort advertentie het gaat.

Iinge_

het is mij eigenlijk nooit opgevallen Nagelbijten / Gniffelen maar dit kan idd echt niet

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:18

Juist! Ik heb het topic overigens ook getemd zodat het onder de aandacht van de mods komt.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:18

Ik heb een print screen gemaakt (zo'n knopje op je toetsenbord, en dan naar PAINT gaan en plakken en dan het stukje er uit knippen, opnieuw opslaan, uploaden enz.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:19

He bah :/ In principe zijn dit soort advertenties tegen de voorwaarden van Google, maar af en toe slipt er toch één door. Wat je dan het beste kan doen is ons waarschuwen (bij deze gebeurt, bedankt!) en op de 'ads door google' link klikken om daar aan te geven dat het om een ongepaste advertentie gaat.

Als het goed is verdwijnen de advertenties dan snel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:23

@ Eline,
Is het ook nog handig om een bepaalde mod te bestoken met dergelijke advertentie meldingen of maakt dat niet uit?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:24

Ja, je kan het het beste gelijk naar mij doorsturen.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 06:20

Eline schreef:
He bah :/ In principe zijn dit soort advertenties tegen de voorwaarden van Google, maar af en toe slipt er toch één door. Wat je dan het beste kan doen is ons waarschuwen (bij deze gebeurt, bedankt!) en op de 'ads door google' link klikken om daar aan te geven dat het om een ongepaste advertentie gaat.

Als het goed is verdwijnen de advertenties dan snel.

Af en toe? Ik zie ze echt vaak staan!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:32

_Skess_ schreef:
er stond ook een keer een banner van naakstrandjes.nl ofzo Nagelbijten / Gniffelen niet echt geschikt op zo'n forum..

inderdaad, had ik toen ook een topic over geopend Ja (al een tijd terug)

vind het ook ongepast, zulke banners

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:27

Is mij nooit opgevallen, maar ik vind dit ook niet bij een paardenforum horen.
Begrijp dan ook niet hoe dat hier kan komen te staan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:04

Gaat automatisch. Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 11:44

HippoLogic schreef:
Gaat automatisch. Lachen

Dat weet ik maar dat wil niet zeggen dat het niet onder de aandacht gebracht mag worden en dat er wat aan gedaan moet worden. Want deze advertenties vind ik gewoon ongepast.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:25

In het vakje waar de banners staan kun je "ads door Google" aanklikken. Als je daar doorklikt kun je ergens aangeven dat de banner/ad ongepast is. Verder kun je het bij de moderators aangeven als je ze tegenkomt. Printscreen maken kan handig zijn, de banners varanderen regelmatig.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:27

Hier ik heb ze dus ook. Lachen

Afbeelding

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:00

Naast de speelgoed reclame...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:09

Ik vind het ook ongepast hoor.Was me al vaker opgevallen maar ik lette er niet zo op.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:28

De advertenties die niet door de beugel kunnen zijn gerapporteerd en worden als het goed is binennkort geblokkeert.

Wat betreft de relatieplanet.nl advertentie, vinden jullie die ook niet kunnen? In principe is dat 'gewoon' een datingsite, met op het eerste gezicht geen 18+ materiaal.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:35

Nee datinsites vind ik wel gewoon kunnen. Maar je ziet nogal snel sex gerelateerde sites, zoals die webcams. Dat vind ik echt een beetje raar. Net als die van dat anorexia en dan eronder een banner van afvallen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:16

Eline schreef:
De advertenties die niet door de beugel kunnen zijn gerapporteerd en worden als het goed is binennkort geblokkeert.

Wat betreft de relatieplanet.nl advertentie, vinden jullie die ook niet kunnen? In principe is dat 'gewoon' een datingsite, met op het eerste gezicht geen 18+ materiaal.

Het hangt ook weer van het topic af, waar een advertentie voor een normale datingsite staat.
Er loopt bijvoorbeeld een topic over een jong meisje met een kerel van in de 50, en als daar een advertentie voor een datingsite staat, krijgt dat toch een dubbele lading.

Maar een advertentie voor een plastische operatie of halleluja medicijnen bij een topic waar ernstige ziektes e.d. worden besproken is ook raar.
Terwijl er op zich niets mis is met dergelijke advertenties.

Anorexia voorbeeld en afslankpillen is al door Elmira genoemd.

Het hangt dus van de context af.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:20

Datingsites heb ik ook niet zoveel problemen mee, maar wat tienus63 ook zegt, het hang volledig van de context af.
Is er niet een mogelijkheid om bepaalde advertenties bij bepaalde woorden te blokkeren. Even een voorbeeld:
woord in een post: afvallen
advertentie: slankmakers pillen
ander woord in post: anorexia
advetentie wordt geblokkeerd door de aanwezigheid van het woord anorexia.

Of dat er een bepaalde rang wordt toegekend aan bepaalde advertenties. Op het moment dat afslanken en anorexia in 1 post staan, krijgen de advertenties van gezond leven en klinieken de voorang op de advertenties van afslankpillen.