Reclamebalk op 'Eigen berichten' pagina.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Reclamebalk op 'Eigen berichten' pagina.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:21

Hoi! :)

Ik heb sinds een paar minuten een zeer vervelende balk met reclame in mijn berichten staan. Is dit een foutje?

Printscreen, het staat dus redelijk bovenaan de pagina
Afbeelding

Nayomie

Re: Reclame balk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:24

Oh die heb ik niet. Welke browser gebruik je?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:25

Chrome :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:25

Het is geen foutje, het is een test met banners op die positie. Er draaien op dit moment 3 verschillende varianten die ieder aan 10% van de gebruikers wordt getoond. We gaan kijken of deze banners goed presteren en, als dat het geval is, welke het het beste doet. Als ze allemaal slecht bekeken/aangeklikt worden dan zijn ze over een paar dagen weer weg :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:26

Dus ik moet er een paar dagen tegenaan kijken? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:27

Ik vind deze in elk geval een heel stuk minder irritant dan die ene met plaatjes die laatst naast de eigen berichten stond :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:27

Nou ja, ik heb nu ad blocker er maar op gezet, geen advertenties meer; enkel een lege balk :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:32

@Destination; Bokt.nl is helemaal gratis voor bezoekers, maar kost een flinke hoop geld. Dat geld moet ergens vandaan komen en dat lossen we op met advertenties. In vergelijking met een hoop andere sites staan er al weinig advertenties op Bokt en houden we commerciele en 'eigen' content goed gescheiden. Bij het inzetten van die banners proberen we erg goed rekening te houden met de bezoekers.
Als mensen echter adblockers gebruiken dan valt die inkomstenstroom weg, niet heel sociaal als je het mij vraagt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:35

Ik heb het ook (heb ook chrome). Vind het echt irritant. Snap dat het inkomsten zijn bart, maar zie ze liever aan de onderkant of aan de bovenkant weggewerkt.. ben nu ook instaat om een adblocker erop te zetten :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:36

Ik vind tussen de berichten heel vervelend lezen ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:36

Ik zie het inderdaad ook liever ergens anders staan. Dit mag wel niet heel sociaal zijn, maar het stoort me als ik ineens een balk middenin een lijst zie staan. Imo gaat het dan steeds meer op een "goedkoop" forum lijken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:38

Ik zag hem ook net, dacht dat ik een virus te pakken had haha. Maar goed, ik vind het heel irritant staan en lezen, dus heb de ad block er meteen op gezet. Loop ik ook niet het risico er per ongeluk op de te klikken. Nu is het een raar leeg vlak.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:40

Misschien niet sociaal, maar in dit geval heb ik er wél begrip voor als mensen een AdBlocker erop zetten, de plek waar dit ding staat MIDDEN tussen je eigen berichten is namelijk héél erg irritant. Ik heb het onding dus ook, en zal mijn uiterste best doen er niet op te klikken en dan hoop ik maar dat de rest van de testpersonen dat ook doet en dat we er snel weer vanaf zijn.

Jammer dat Bokt wel steeds verder gevuld wordt met advertenties, maar er nog steeds geen kant en klare optie aangeboden wordt voor een betaald advertentie vrij Bokt. Hoewel ik lang niet alle advertenties storend vind, en sommige zelfs best leuk, wordt het met dit soort irriterend materiaal wél erg interessant om te betalen om het weg te krijgen. Jammer alleen dat je dan de rest ook meteen zou missen. Niet dat ik vaak iets klik hoor, denk dat het voor Bokt al vrij snel interessanter zou zijn om het mij te laten afkopen dan dat de advertentie-inkomsten van mijn kliks nu zijn. Maar heb werkelijk geen idee hoevaak een gemiddelde gebruiker op een advertentie klikt.

De plaats van deze nieuwe banner werkt trouwens per ongeluk klikken wel erg in de hand, maar neem aan dat de adverteerder (tussenpersoon) toch wel iets ingebouwd heeft qua voorzorg daartegen, zodat dat niet interesssant zou moeten zijn?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:41

Ja ik heb em ook!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:41

BartVB schreef:
@Destination; Bokt.nl is helemaal gratis voor bezoekers, maar kost een flinke hoop geld. Dat geld moet ergens vandaan komen en dat lossen we op met advertenties. In vergelijking met een hoop andere sites staan er al weinig advertenties op Bokt en houden we commerciele en 'eigen' content goed gescheiden. Bij het inzetten van die banners proberen we erg goed rekening te houden met de bezoekers.
Als mensen echter adblockers gebruiken dan valt die inkomstenstroom weg, niet heel sociaal als je het mij vraagt.

Je maakt mij echt niet wijs dat Bart niets verdiend, met deze prijzen.. Hij heeft het wel mooi voor elkaar. Allemaal paardendames die gratis voor hem modereren en ondertussen de verdiensten zelf in zijn zak steken. Bart is geen paardenman, hij heeft deze website niet voor de leuk, maar om er winst uit te halen. Zijn goed recht natuurlijk, maar deze banner is wel heel irritant.

http://www.bokt.nl/adverteren/
Laatst bijgewerkt door ElineS op 25-11-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:42

Oh ja, via telefoon kan ik er nog wel eens per ongeluk op klikken, dus heel asociaal ben ik niet :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:42

Nee geen last van hier :n

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:43

Heb er ook last van...

Celiien

Vind overigens de redenatie die je gebruikt erg krom Bart;
Citaat:
Als ze allemaal slecht bekeken/aangeklikt worden dan zijn ze over een paar dagen weer weg

Ja, als die tussen de berichten staat wordt er toch veel sneller 'per ongeluk' opgeklikt, dan aan de zijkant? ik denk namelijk dat het gros van de bokkers echt niets met die ads doet :+

Mirgeenjam

Ik heb m ook, echt een irritante plek als je het aan mij vraagt :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:46

Zo te zien hebben jullie vrijwel allemaal de variant die behoorlijk ver naar boven staat (na 4e topic). Die variant wordt nu wel een paar dagen getest, maar dat is puur om te kijken of dit veel verschil maakt met de andere varianten die verder naar beneden staan.

Per ongeluk klikken wordt idd gedetecteerd en wordt niet meegeteld.

@ElineS; als ik het niet leuk zou vinden om de hele dag bezig te zijn met Bokt.nl dan zou ik echt al lang iets anders doen :+

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:46

BartVB schreef:
Het is geen foutje, het is een test met banners op die positie. Er draaien op dit moment 3 verschillende varianten die ieder aan 10% van de gebruikers wordt getoond. We gaan kijken of deze banners goed presteren en, als dat het geval is, welke het het beste doet. Als ze allemaal slecht bekeken/aangeklikt worden dan zijn ze over een paar dagen weer weg :)

wordt er ook geexperimenteert met advertenties aan de rechterkant van het scherm?
Ben constant mijn eigen berichten (pb's) kwijt omdat daar een advertentie overheen zit.
Ook erg vervelend.

Liefst gewoon eronder of er boven.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:47

ElineS schreef:
Je maakt mij echt niet wijs dat Bart niets verdiend, met deze prijzen.. Hij heeft het wel mooi voor elkaar. Allemaal paardendames die gratis voor hem modereren en ondertussen de verdiensten zelf in zijn zak steken. Bart is geen paardenman, hij heeft deze website niet voor de leuk, maar om er winst uit te halen. Zijn goed recht natuurlijk, maar deze banner is wel heel irritant.

Dit vind ik wel een hele riskante uitspraak hoor.. Dit is toch gewoon zijn werk? Hij moet toch ook geld verdienen? Je doet nou net alsof ie achterover gezakt met zijn handen achter het hoofd op een bureaustoel zit de hele dag... Er gaat echt veel werk zitten in het goed laten draaien van zo'n forum hoor.. Echt wel iets meer dan alleen modereren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:48

@Ladypaard; Er hoort geen banner te staan aan de rechterkant van je scherm (als je ingelogd bent iig). Kan je een screenshot maken?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:48

BartVB schreef:
Zo te zien hebben jullie vrijwel allemaal de variant die behoorlijk ver naar boven staat (na 4e topic). Die variant wordt nu wel een paar dagen getest, maar dat is puur om te kijken of dit veel verschil maakt met de andere varianten die verder naar beneden staan.

Per ongeluk klikken wordt idd gedetecteerd en wordt niet meegeteld.

@ElineS; als ik het niet leuk zou vinden om de hele dag bezig te zijn met Bokt.nl dan zou ik echt al lang iets anders doen :+

Lol, ik zie nu pas dat je Bart zelf bent :D Nee, natuurlijk niet, je kan het wel leuk vinden, maar als je geen inkomsten had aan Bokt en alleen maar geld erin zou moeten stoppen, dan had Bokt geen lang leven beschoren. Maar goed, dat is logisch, dat je uit Bokt inkomsten haalt. Alleen deze plek, zo tussen je berichten gestopt, vind ik vreselijk. De andere advertenties had ik geen problemen mee en daar stond ook geen ad blocker op. Maar heb er nu meteen een ad block op gezet. Vind jij niet sociaal, maar ik vind de locatie van de advertentie niet sociaal naar de gebruikers toe.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 25-11-12 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt