Malware melding op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Malware melding op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 12:29

Ik klik net op een link in een onderschrift en krijg onderstaande melding:
Afbeelding

Ik dacht heel even dat het misschien met een reclame banner te maken had, en heb het nog diverse malen meer geprobeert, maar ik blijf dezelfde melding krijgen. Het gaat om dit topic:
[EJL-ITP] Op 1 dag na net geen tien jaar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:33

Quootje uit een soortgelijk topic:

Rije schreef:
Je krijgt deze waarschuwing te zien omdat er op de pagina die je wil bezoeken een plaatje of foto staat van een site die Google als 'gevaarlijk' of 'besmet' bestempeld heeft. 9 van de 10 keer dat we deze melding tegenkomen gaat het om een avatar. Gevaar loop je niet: van een avatar of plaatje op Bokt kan je geen malware of virussen oplopen. Je kunt de waarschuwing dus gewoon wegklikken en verder surfen.

Je kan eventueel wel een gratis programmaatje downloaden om je pc 's te scannen op malware. Bijvoorbeeld Ad Aware.

Dorus

Re: Malware melding op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 13:03

Wegklikken en verder surfen doe ik niet, die waarschuwing komt niet voor niets. Ik heb al genoeg heisa met mijn laptop en te weinig kennis van die zaken om het zelf te onderzoeken en op te lossen dus ik ga geen onnodige risico's lopen.

Ik meld dit omdat ik er vanuit ga dat Bart ook niet op dit soort dingen zit te wachten en dat als hij weet waar wat speelt hij er iets aan kan doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:00

Het gaat inderdaad om een avatar en die is verder gewoon veilig, desalniettemin zal ik de gebruiker even vragen of ze de foto even ergens anders zou willen uploaden om dit soort meldingen in de toekomst te voorkomen.
Google Chrome is trouwens de enige die dit soort meldingen geeft in Firefox en Internet Explorer is het geen probleem.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:42

Ik krijg deze meldingen vaak wanneer ik een profiel wil bekijken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 22:47

Dit was voor mij de eerste keer dat ik hem kreeg op bokt.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:57

Raponsje schreef:
Ik krijg deze meldingen vaak wanneer ik een profiel wil bekijken.

Ja, ik ook! Ik was van plan een topic te openen, maar dat was dus al gebeurd :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:42

Als je deze melding hebt is het 99% kans dat het komt door een afbeelding in het profiel of een avatar, de gebruiker in kwestie of een moderator even op de hoogte brengen is dan altijd goed.
Vaak komt het omdat een afbeelding is geüpload of gehost door een website die Chrome als onveilig beschouwd het is zo op te lossen door de afbeelding even ergens ander te uploaden.