16+ & 18+ Knopje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

16+ & 18+ Knopje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:01

Steeds vaker kom ik verhalen tegen die zowel Anoniem zijn geplaatst danwel met een bestaand profiel. Deze verhalen gaan vaak over Seksueel misbruik, Soa testen, Seksueel actief gedrag, Seksuele verhoudingen met de partner van iemand anders etc. Deze verhalen zijn natuurlijk allemaal even erg, en deze mensen zoeken vaak steun of hulp heel begrijpelijk! :(:)

Maar nu héél bokt kan dat lezen inclusief kinderen die hier zitten, of ze nou 10, 11, 12, 13, 14 of 15 zijn ze kunnen het lezen.

Nu had ik een idee voor een 'knopje' van 16+ of 18+ dat verschijnt bij het openen van een topic van dit soort, zodat deze kinderen niet onwetend geshockt worden met dit soort verhalen. Of ze misschien wel op rare ideeën brengt.

Goed idee / Slecht idee?

Als zoiets al bestaat, of deze mensen kunnen gewoonweg niet klikken op dit soort topics spijt het mij ernom voor het openen! Ik kon niks vinden. ;)

Stephanie_86

Re: 16+ & 18+ Knopje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:05

ben ik t ook wel mee eens maar een kind van 12 is wijs genoeg om op t knopje van 18+ te klikken als ie echt nieuwschierig is dus ik zou niet weten hoe je dat moet aanpakken

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:08

sprozee schreef:
ben ik t ook wel mee eens maar een kind van 12 is wijs genoeg om op t knopje van 18+ te klikken als ie echt nieuwschierig is dus ik zou niet weten hoe je dat moet aanpakken

Ik bedoel het anders, je begrijpt het misschien verkeerd.

Stel hè ik wil een topic openen over een Soa die ik heb opgelopen tijden een one-night-stand oid, dan klik ik op 'nieuw onderwerp' en vervolgens krijg ik het onderwerp & bericht, hierin kan ik mijn verhaal kwijt. Dan bedoel ik dat onder 'bericht' of boven 'onderwerp' 2 hokjes staan om aan te vinken '16+' of '18+'.

Snappie? :9

Koopto666

Re: 16+ & 18+ Knopje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:10

en dan kan je het alleen lezen als je dat zelf ook dat ben.
en dat kan dan van je profiel worden gehaald. lijkt me?
goed idee.
al heb je wel mensen die sjoemelen met hun leeftijd

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:11

hmm, ik ben zelf 14 en ik begrijp dingen over seks en dergelijke net zo goed als een 16jarige hoor. ik zou dat dan ook een beetje raar vinden....

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:11

owwww ik snap t ja

dan ben ik t ook wel eens met t idee van koopto666

is dat niet heel veel werk?

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:12

mang schreef:
hmm, ik ben zelf 14 en ik begrijp dingen over seks en dergelijke net zo goed als een 16jarige hoor. ik zou dat dan ook een beetje raar vinden....

het gaat niet om het begrijpen.
je begrijpt films ook van 16+, maar je mag er toch niet naar toe.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:14

mang schreef:

je kan het wel begrijpen, maar of het nou zo goed is voor iemand van 14..

Ik vind het trouwens een erg goed idee TS! Er zijn idd soms topics waarvan ik denk, oeh, als de jongere meisjes dit op bokt lezen.... :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:15

Koopto666 schreef:
goed idee.

Ja bij aanmelding of registratie vullen de meeste mensen dit toch naar waarheid in, en zo kan dat dan gelinkt worden snappie?

Citaat:

Dan vind ik toch dat jij met dat soort dingen nog niet geconfronteerd mag worden, wettelijk zijn er ook dingen die seksueel gerelateerd zijn en 16+ of 18+ zijn. ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:17

MyHorseGirl schreef:
mang schreef:

je kan het wel begrijpen, maar of het nou zo goed is voor iemand van 14..

Ik vind het trouwens een erg goed idee TS! Er zijn idd soms topics waarvan ik denk, oeh, als de jongere meisjes dit op bokt lezen.... :=

Precies, het is natuurlijk heel erg voor die TS wat dat topic heeft geopend, soms zo gruwelijk dat het anoniem gebeurt. Dan denk ik bij mezelf ik wil jou heel graag helpen en vind het goed dat je met het verhaal naar buiten komt, maar oei als kleine kinderen dit lezen! ik heb eens een topic geopend over een verhaal in de Girlz! van een 11 jarig meisje, toen werd er gezegt 'Hopelijk is het een grap.' en 'Hopelijk is dit een schreeuw om aandacht'. Maar misschien is dat wel een kind dat via een soortgelijk forum zo'n ideeën opdoet, omdat diegene het niet eens s helemaal begrijpt. :(

Hier het desbetreffende topic waar ik het over heb.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1313621&hilit=mijn+mond
Laatst bijgewerkt door KimD op 22-07-10 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:18

ik vind het steeds een beter idee worden nu ik er langer over nadenk

hopen dat de beheerders en modjes er ook zo over denken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:19

Maar een meisje van onder de 16 kan ook te maken krijgen met seksueel misbruik..
Je kunt jonge(re) meisjes niet beschermen voor dergelijke dingen.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:19

KBTP schreef:
Koopto666 schreef:
goed idee.

Ja bij aanmelding of registratie vullen de meeste mensen dit toch naar waarheid in, en zo kan dat dan gelinkt worden snappie?

ik snap precies wat je bedoelt, en het idee is goed.
al is het heel makkelijk om je te registreren met een andere geboortedatum. nu kan je het zelfs nog wijzigen.
als ze het gaan veranderen zodat je het niet meer kan wijzigen, dan zullen mensen die het topic toch willen lezen, zich opnieuw registreren met een andere naam oid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:22

Broccoli schreef:
Maar een meisje van onder de 16 kan ook te maken krijgen met seksueel misbruik..
Je kunt jonge(re) meisjes niet beschermen voor dergelijke dingen.

Ze krijgt er mee te maken en als zo'n meisje of jongen natuurlijk graag hulp wil kan ze in overleg met een Mod een topic openen alsnog. ;) Maar als wij op bokt.nl zo'n 'knopje' hebben zijn wij een forum wat meisjes en jongens van een minderjarige leeftijd wel behoeden van seksuele ideeën opdoen. :) Dat vind ik een prettig idee.

Citaat:
k snap precies wat je bedoelt, en het idee is goed.
al is het heel makkelijk om je te registreren met een andere geboortedatum. nu kan je het zelfs nog wijzigen.
als ze het gaan veranderen zodat je het niet meer kan wijzigen, dan zullen mensen die het topic toch willen lezen, zich opnieuw registreren met een andere naam oid.

Dan moet dat inderdaad worden aangepast, en ik denk dat niemand zich extra een keer gaat registreren omdat ze dan een topic mislopen. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:23

Ik vind het ook wel een goed idee eigenlijk. Soms staan er behoorlijk heftige dingen op bokt. Ik kan me voorstellen dat sommige jonge meisjes daar van wakker zullen liggen als ze zoiets per ongeluk lezen..

..net zoals ik af en toe wakker kan liggen van die vreselijke dierenmishandelings-filmpjes en verhalen :=

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:23

Citaat:

je kan je volgens mij niet dubbel registreren op 1 email adres als ik t goed heb en dat is ook wel erg veel moeite denk ik om een topic te kunnen lezen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:24

KBPT schreef:
Precies, het is natuurlijk heel erg voor die TS wat dat topic heeft geopend, soms zo gruwelijk dat het anoniem gebeurt. Dan denk ik bij mezelf ik wil jou heel graag helpen en vind het goed dat je met het verhaal naar buiten komt, maar oei als kleine kinderen dit lezen! ik heb eens een topic geopend over een verhaal in de Girlz! van een 11 jarig meisje, toen werd er gezegt 'Hopelijk is het een grap.' en 'Hopelijk is dit een schreeuw om aandacht'. Maar misschien is dat wel een kind dat via een soortgelijk forum zo'n ideeën opdoet, omdat diegene het niet eens s helemaal begrijpt. :(

Ik had het gelezen ja. Komop zeg, echt onzin. Er worden trouwens ook best wel vaak gewoon bullsh*t dingen naar de Girlz gestuurd hoor.. vaak van die verhalen en vragen waarvan je denkt; oja sure. Dat gebeurd toch nooit.. Of; Mocht je willen.. Ik ben het gewoon met je eens dat je deze meisjes moet kunnen beschermen, ook op bokt. Ik bedoel, dat doen ouders toch ook? Die beschermen de kinderen waarschijnlijk ook tegen dingen die niet echt geschikt zijn (ahum :o) voor hun leeftijd.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 22-07-10 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:25

Ik zou dat echt een stomme regeling vinden. :=

Mijn geboortedatum klopt ook niet trouwens, dus dan heeft het al geen nut meer.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:26

sprozee schreef:
Citaat:

je kan je volgens mij niet dubbel registreren op 1 email adres als ik t goed heb en dat is ook wel erg veel moeite denk ik om een topic te kunnen lezen

k had t ook niet over hetzelfde email adres, er zijn mensen met meerdere emailadressen.
en op IP kan het ook niet lijkt me, want er zitten soms in een gezin meer dan 1 persoon op bokt.

en je moest eens weten waar mensen erg veel moeite voor willen doen.

dat berichtje van dat meisje van 11, is wel schokkend zeg

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:27

ja dat topic heb ik gelezen ja weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden

heeft iemand een idee wie je hier op aan moet spreken voor dat idee?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:27

Maar als je nooit in aanraking komt met het fenomeen seksueel misbruik zul je ook niet kunnen erkennen dat hetgeen bij jou gebeurt ook seksueel misbruik is (even een voorbeeldje).

Ik snap jouw standpunt ook hoor, zeker weten. Maar ik vraag me af of we meisjes/jongens wel zo moeten beschermen.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:28

MyHorseGirl schreef:
KBPT schreef:

Ik had het gelezen ja. Komop zeg, echt onzin. Er worden trouwens ook best wel vaak gewoon bullsh*t dingen naar de Girlz gestuurd hoor.. vaak van die verhalen en vragen waarvan je denkt; oja sure. Dat gebeurd toch nooit.. Of; Mocht je willen.. Ik ben het gewoon met je eens dat je deze meisjes moet kunnen beschermen, ook op bokt. Ik bedoel, dat doen ouders toch ook? Die beschermen de kinderen waarschijnlijk ook tegen dingen die niet echt geschikt zijn (ahum :o) voor hun leeftijd.

de Girlz ken k dan niet, maar in de Break Out stonden ook altijd dat soort vragen. met de meest nutteloze antwoorden erbij meestal.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:28

sprozee schreef:
ja dat topic heb ik gelezen ja weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden

heeft iemand een idee wie je hier op aan moet spreken voor dat idee?

Bart (BartVB @ bokt) of Eline (Eline @ bokt) :)

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:29

Broccoli schreef:
Maar als je nooit in aanraking komt met het fenomeen seksueel misbruik zul je ook niet kunnen erkennen dat hetgeen bij jou gebeurt ook seksueel misbruik is (even een voorbeeldje).

Ik snap jouw standpunt ook hoor, zeker weten. Maar ik vraag me af of we meisjes/jongens wel zo moeten beschermen.

ik ben er nog nooit mee in aaraking gekomen, maar ik zou het wel degelijk herkennen. bij mezelf en bij anderen.
wel goed dat je ook jongens noemt trouwens :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:30

Koopto666 schreef:
de Girlz ken k dan niet, maar in de Break Out stonden ook altijd dat soort vragen. met de meest nutteloze antwoorden erbij meestal.

De break-out! Ja dat kan ik me nog herinneren! Dat was gewoon een 'rooie oortjes' tijdschrift! Mijn broer had er nog een paar liggen dus ik dacht, laat ik nog even lezen.. Nou echt, wat daar in staat, bijna p*rno.