[Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

[Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:14

Sinterklaas nadert, en we raken langzaam in paniek, want er moeten natuurlijk weer de nodige surprises gemaakt worden!

Weet je niet wat je moet maken? Heb je inspiratie nodig? Zoek je knutseltips?
In dit topic kun je al je surprisevragen stellen! :D

Afbeelding

RelarDevi

Re: [Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:06

Ik had een fantastisch idee voor een surprise (een kistje omwikkeld met kettingen met daaraan een cijferslot, oplossing te vinden door middel van de gedicht). Helaas heb ik iemand getrokken die geen groot plezier beleeft aan zulke dingen, dus nu tast ik weer in duister. Ik ben geen creatief type dus ik vind het heel moeilijk om iets anders te verzinnen. Iemand die een ander creatief idee heeft?

Jaja het is ongelofelijk vroeg maar nu heb ik wel alle tijd om iets te maken, dus iets moeilijker mag ook.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:09

MoonChloe schreef:
Ik had een fantastisch idee voor een surprise (een kistje omwikkeld met kettingen met daaraan een cijferslot, oplossing te vinden door middel van de gedicht). Helaas heb ik iemand getrokken die geen groot plezier beleeft aan zulke dingen, dus nu tast ik weer in duister. Ik ben geen creatief type dus ik vind het heel moeilijk om iets anders te verzinnen. Iemand die een ander creatief idee heeft?

Jaja het is ongelofelijk vroeg maar nu heb ik wel alle tijd om iets te maken, dus iets moeilijker mag ook.

Misschien kan je vertellen wat zijn/haar hobby's zijn, waar hij/zij van houdt, lievelingeten, grappige feitjes, etc! Dat maakt het wat makkelijker om iets te bedenken ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:16

Ik zoek eigenlijk naar ideeën over hoe je het kadootje op een grappige manier inpakt, dat het niet zo gemakkelijk te pakken is. De buitenkant kan ik makkelijk iets voor verzinnen. Verder ook leuk als er meerdere creatieve inpak ideeën zijn die neutraal zijn, zodat iedereen het ook kan gebruiken als inspiratie.
Beetje het idee van; kadootje invriezen in een enorm ijsblok, wat ook niet echt een optie is omdat het feestje op 2 uur afstand is.

En ik kan moeilijk zeggen wat zijn/haar hobby's, lievelingseten enz zijn i.v.m. mogelijke meelezers.

Ik heb zelf ook wel gegoogled, ik vond het volgende: http://www.gratis-tips.nl/hobby-vrije-t ... uitpakken/
Er zitten wel leuke dingen bij, maar toch net niet helemaal.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:37

Oke, dat is inderdaad lastig. Iets dat moeilijk open te maken is... Ik ga voor je nadenken!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:06

Bij ons heeft iemand in dr familie een keer een soort grote gelatine taart gemaakt. Maar dan nog stevigere / harder
Moest echt in gegraaid worden om het cadeautje er uit te halen, zoek je zoiets?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:03

Wat ik al voorbij heb zien komen zijn een enorme houten dobbelsteen, een bak met gel en gestort in cement.
Ik moet ook nog wat bedenken voor mijn zwager.. ;(

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:21

san4nie schreef:
Wat ik al voorbij heb zien komen zijn een enorme houten dobbelsteen, een bak met gel en gestort in cement.

Waar houd hij wel en niet van?
Wat voor cadeautje komt er bij, hoe wil je het graag inpakken?
Dus moet het bij het cadeautje passen?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:40

Maaaarije schreef:
san4nie schreef:

Waar houd hij wel en niet van?
Wat voor cadeautje komt er bij, hoe wil je het graag inpakken?
Dus moet het bij het cadeautje passen?

Hij houdt van fietsen, ze willen binnenkort een huis laten bouwen en vraagt om een hark en schep. Verder weet ik het nog niet zo goed.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:59

Ik heb jullie hulp nodig :D

Ik zit in een vriendengroepje waarmee we ook sinterklaas vieren. :D

Ik heb als lootje getrokken, een vriendin van mij. Zij houd erg veel van gevulde speculaas en nu wilde ik zoiets maken en daar de cadeautjes in doen. Maar ik ben niet zo creatief en ik weet echt niet hoe en met wat voor materialen ik zoiets moet maken. Weten jullie wat? :D

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:01

Oh wat een handig topic! Ik moet ook nog een suprise verzinnen, voor mijn moeder is het dit jaar. Zelfs over het cadeau ben ik nog niet uit dus ik heb nog wat werk te doen :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:43

@san4nie, gewoon fietsen of mountenbiken?

@Klarinda, waarom maak je niet zelf een hele grote gevulde speculaas? Zijn vast wel recepten te vinden. En dan gewoon alles keer een aantal keer doen zodat hij groot word. En dan kan je evt open snijden, stukje uithollen en daar een cadeautje in doen. Of een bordje er onder en daar de cadeautjes in.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:44

Gelatine gebruiken als marsepein, daar kadootjes in stoppen.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:34

de ideeën zijn er hier al maaaaarr.... Weet iemand Waar ik crepepapier kan halen in de kleuren bruin en wit??

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:19

Wie kan me helpen? Ik heb een vriendin getrokken, ze doet aan boogschieten en speelt gitaar en wil plectrums hebben iemand een idee wat ik kan maken?

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:20

sauffi schreef:
de ideeën zijn er hier al maaaaarr.... Weet iemand Waar ik crepepapier kan halen in de kleuren bruin en wit??

Hier verkopen ze die bij de boekenwinkel, is dan niet alleen boeken maar ook andere dingen. Het heet Dieleman.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:51

Okee dankjewel ik ga vanmiddag even kijken!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:03

Maaaarije schreef:

@Klarinda, waarom maak je niet zelf een hele grote gevulde speculaas? Zijn vast wel recepten te vinden. En dan gewoon alles keer een aantal keer doen zodat hij groot word. En dan kan je evt open snijden, stukje uithollen en daar een cadeautje in doen. Of een bordje er onder en daar de cadeautjes in.

Dit is wel een tof idee, alleen als ik dus zo'n gevulde speculaas maak, dan kan ik alleen platte cadeautjes kopen en geven, anders past het er niet in :+
Hoe bedoel je een bordje er onder? Wat voor bordje?

Zijn er nog meer ideeën voor een gevulde speculaas surprise? Zij houd ook erg van de New Yorker (winkel) en de Primark, misschien kan ik die na maken. Iemand daar nog ideeën over?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:06

Heeft er iemand een leuk idee? Een vriendin van mij zit op voetbal maar dat vond ik dus weer ff iets te standaard :+
Een leuke manier van inpakken of gewoon iets wat heel leuk is om later nog op je kamer te zetten vind ik leuk :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:28

Klarinda schreef:
Maaaarije schreef:

Dit is wel een tof idee, alleen als ik dus zo'n gevulde speculaas maak, dan kan ik alleen platte cadeautjes kopen en geven, anders past het er niet in :+
Hoe bedoel je een bordje er onder? Wat voor bordje?

Zijn er nog meer ideeën voor een gevulde speculaas surprise? Zij houd ook erg van de New Yorker (winkel) en de Primark, misschien kan ik die na maken. Iemand daar nog ideeën over?

Gewoon een bord waar je normaal van eet, maar dan van stevig karton ofzo.
Als je het bord dan wat dikker maakt of er meer een schaal van maakt. Kan je daar onderin evt ook je cadeautje verstoppen

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:05

wie weet of je een gitaar kan maken voor surprise?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:07

spruitje12 schreef:
wie weet of je een gitaar kan maken voor surprise?

HEt kan! Zelf ooit gedaan. Je kan van karton de vormen maken, vastlijmen/tapen en heul veul verf erover :P
Dat uitsteeksel ding kan wel eventueel met stift versierd worden of met knopen en draad.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:26

Ja hoor, kan prima! Ik heb zelf een keer een aap als surprise gekregen en zelf een jaar later omgebouwd tot gitaar :')

Ik vind surprises maken zo leuk <3 helaas doen wij alleen cadeautjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:00

K ben bezig met een donald duck van papier mache! :-) cadeautjes liggen al te wachten tot hij klaar is!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:11

Ik wil graag een vleugel maken voor mijn pianospelende vriendin, en dan in de klep daarachter een soort van 'doolhof' maken waar d.m.v. een raadsel de cadeautjes gekregen kunnen worden :P