Ik ben al 4 jaar eigenaar van een hele toffe 9 jarige shetlander x mini ruin.
Nu begin ik me wel steeds meer vragen te stellen over de kleur. Voor de fok doet dit er natuurlijk niet meer toe maar ik zou het toch wel erg graag weten!

In zijn paspoort staat als kleur zwart, en in de winter is hij wel echt zwart maar in de zomer wordt hij wat bruiner. Met dat 'verbruinen' komen er ook een heleboel witte haren mee. De eerste 2 zomers dat ik hem had viel dit totaal niet op en waren er enkel op z'n kont wat witte haren te vinden. Vorig jaar waren er opeens wat meer maar dit jaar zijn er toch echt een aantal bijgekomen. Nu zijn ze te vinden op z'n kont, aan de zijkant van de billen, een klein aantal in de nek wat zelfs lijkt op een wit stipje en zelfs wat witte haren in de manen en voorpluk. Ik moet wel zeggen dat het op de foto's wat minder lijkt dan het echt is, dus hopelijk valt er toch nog wat te zien.
Zijn vader is een zwart panterbont mini hengstje en moeder is een bruine shetlander.
Zelf dacht ik aan stekelharig maar snap niet van waar hij dat zou kunnen halen dan.
Wintervacht 2020 en zomervacht juli 2022

Witte haren 2021 (augustus):

En dit jaar (2 dagen geleden):

Hopelijk kunnen jullie ons helpen!