Vos? Koffievos? Levervos? Ik zie het niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:54

AlwaysH schreef:
Ben heel benieuwd, @Astorga!
Ook witte manen?

Nee, behalve wat grijs dan nu. Wel veel aftekeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:04

AlwaysH schreef:
Het lijkt ook inderdaad alsof juist oksels ed bij hem licht zijn en waar normaliter juist licht op valt dan donkerder is in pigment. Maar of het echt sooty genoemd kan worden?

Ja ik dacht, zijn net effe anders maar bijna hetzelfde. :D :+
Ik zie er niet echt sooty in eerlijk gezegd. Op de tweede foto lijkt het me eerder te maken hebben met hoe het licht erop valt en het feit dat hij zo glimt dan dat het echt zijn vachtkleur is. Op andere foto's is het namelijk wel "gewoon" bruin en lichte oksels is ook niet ongebruikelijk. Sowieso is een paard natuurlijk nooit overal helemaal egaal dezelfde kleur, er zit altijd wel wat kleurverschil in.

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 00:20

Hij ziet er ook in elk licht anders uit. Daarom ook zoveel foto’s bijgevoegd. En daarom vond ik het gissen.
Ik houd het op koffievos, wat dus een van de ‘50 shades of chestnut’ is :+ Genetisch gewoon ee. Of ‘t nou koffievos of roodvos is.
Maar hij heeft bijvoorbeeld wel een donkere neus, donkerdere schouders/billen/knieën. Dus ik snap dat iemand sooty zegt.

Op hamstergebied weet ik echt alles van genetica, maar hier gaat een wereld voor mij open!

Ik waardeer het trouwens hoe leuk er gereageerd wordt. Voelde me al zo’n ‘noob’ :')

Edit:
Nobli’s vader is bruin, zijn moeder is schimmel op basis van vos (yacht woman uit vos en schimmel)?

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Vos? Koffievos? Levervos? Ik zie het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:30

Ik heb een koffie gehad en mij werd uitgelegd dat een koffievos een donkere vos is met nog donkerder manen en staart. Jouw paard lijkt niet donkerder in manen en staart, dus zou voor mij gewoon donkere vos zijn. Maar zeker een mooie kleur!

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 00:35

vladimir1979 schreef:
Ik heb een koffie gehad en mij werd uitgelegd dat een koffievos een donkere vos is met nog donkerder manen en staart. Jouw paard lijkt niet donkerder in manen en staart, dus zou voor mij gewoon donkere vos zijn. Maar zeker een mooie kleur!


Die lijken absoluut wel donkerder in het echt. :o Alleen de haarpunten zijn licht (zoals uitgroei altijd je punten lichter maakt).

Afbeelding
Zie je het hier beter in de zon?

Dankjewel!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:44

AlwaysH schreef:
Hij ziet er ook in elk licht anders uit. Daarom ook zoveel foto’s bijgevoegd. En daarom vond ik het gissen.
Ik houd het op koffievos, wat dus een van de ‘50 shades of chestnut’ is :+ Genetisch gewoon ee. Of ‘t nou koffievos of roodvos is.
Maar hij heeft bijvoorbeeld wel een donkere neus, donkerdere schouders/billen/knieën. Dus ik snap dat iemand sooty zegt.

Op hamstergebied weet ik echt alles van genetica, maar hier gaat een wereld voor mij open!

Ik waardeer het trouwens hoe leuk er gereageerd wordt. Voelde me al zo’n ‘noob’ :')

Edit:
Nobli’s vader is bruin, zijn moeder is schimmel op basis van vos (yacht woman uit vos en schimmel)?
Ik weet niet welke kleur er bij Mizzen Mast onder het grijs zit, maar in theorie kunnen allebei zijn ouders bruin geweest zijn.

Edit: Mizzen Mast is bruin (of zwart, maar die kans is klein) geboren, dus Nobli's moeder kán een bruine zijn onder het grijs.

Kaatje_S

Berichten: 1006
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:48

Ik hou van vossen! Of ze zou bleek, rood of koffie zijn, liefst nog met een aftekening <3 jammer genoeg komen koffievossen niet heel veel voor bij ijslanders...

Heb zelf een leemvos, ofwel wildkleur vos, met oranje hoofd en benen, geel lichaam en 2 kleuren manen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 00:52

Mkango schreef:
AlwaysH schreef:
Hij ziet er ook in elk licht anders uit. Daarom ook zoveel foto’s bijgevoegd. En daarom vond ik het gissen.
Ik houd het op koffievos, wat dus een van de ‘50 shades of chestnut’ is :+ Genetisch gewoon ee. Of ‘t nou koffievos of roodvos is.
Maar hij heeft bijvoorbeeld wel een donkere neus, donkerdere schouders/billen/knieën. Dus ik snap dat iemand sooty zegt.

Op hamstergebied weet ik echt alles van genetica, maar hier gaat een wereld voor mij open!

Ik waardeer het trouwens hoe leuk er gereageerd wordt. Voelde me al zo’n ‘noob’ :')

Edit:
Nobli’s vader is bruin, zijn moeder is schimmel op basis van vos (yacht woman uit vos en schimmel)?
Ik weet niet welke kleur er bij Mizzen Mast onder het grijs zit, maar in theorie kunnen allebei zijn ouders bruin geweest zijn.

Edit: Mizzen Mast is bruin (of zwart, maar die kans is klein) geboren, dus Nobli's moeder kán een bruine zijn onder het grijs.


Ik las ergens ch r :) dacht dat dit red betekende? :+


Prachtig Kaatje_2, hier net zo gek op vossen hoor!’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:55

Bij Yacht Woman? "Ch r" zou dan eerder "chestnut roan" zijn (in de VS gooien ze schimmels en roan op één hoop als "grey or roan," maar in 99 van de 100 gevallen zijn het gewoon schimmels), dus dan zou ze een vosgeboren schimmel zijn. :j

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:58

Wat leuk om al die verschillende kleuren vos te zien. Mijne is in de zomer vrij oranje/rood en in de winter een stuk donkerder
Zomer:
Afbeelding
Winter
Afbeelding

Hij heeft ook een aalstreep.

Jorex

Berichten: 9971
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:10

Cozzene (Vader van Mizzen Mast) kan via 2 kanten vos gekregen hebben. Yacht club de moeder van Yacht Woman is ook een vos. Dus kan heel goed zijn dat Yacht Woman dan ook vos is. Ik zit op racingpost.com te kijken voor de kleuren, Cozzene was echt gaaf overigens, net als Sea Hero. Ik kom zoveel gave paarden tegen zo. Je paard heeft wel een leuke afstamming zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:14

Jorex schreef:
Cozzene (Vader van Mizzen Mast) kan via 2 kanten vos gekregen hebben. Yacht club de moeder van Yacht Woman is ook een vos. Dus kan heel goed zijn dat Yacht Woman dan ook vos is. Ik zit op racingpost.com te kijken voor de kleuren, Cozzene was echt gaaf overigens, net als Sea Hero. Ik kom zoveel gave paarden tegen zo. Je paard heeft wel een leuke afstamming zeg :D
Alleen heeft Mizzen Mast zelf in ieder geval één bruine nakomeling uit een vos gegeven, dus hij kan geen vos geweest zijn. ;) (Verder heb ik niet gezocht, want dit gaf al genoeg informatie.)