Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Jorex schreef:Ik ken zwarte shetlanders die flaxen dragen en ook waren geboren met een lichte staart en manen. Later werden deze dan volledig zwart. Heb je een foto, want ik vermoed dat het gewoon vossen zijn alleen dan koffievos. Vossen kunnen heel donker zijn. Maar ik geloof niet dat haflingers zilver dragen, tenzij je haflinger niet raszuiver is. Net als dat shetlanders dit gen ook niet hebben, tenzij het een Amerikaanse is. Een veulen wat vos geboren is, kan geen zwarte zijn overigens.
Phen schreef:Heb je toevallig foto’s van alle paarden waar je nu over spreekt?
Er is een mogelijkheid dat haflingers Silver dragen. Helaas toont Silver niet op vos en kam het dus goed verborgen zijn tussen de haflingers. Omdat alle haflingers vos zijn en er ook geen andere kleur in het ras geboren word is testen op kleur niet interessant en word het dus ook niet gedaan. Enige manier om daadwerkelijk te weten of de haflinger Silver draagt is door te testen (of volledige testresultaten van de veulens te hebben maar dat zegt nog niks over de merrie eigenlijk).
Een ding kan ik je wel vertellen. Je merrie is vos. Er is geen andere naam
Melissa1996 schreef:Phen schreef:Heb je toevallig foto’s van alle paarden waar je nu over spreekt?
Er is een mogelijkheid dat haflingers Silver dragen. Helaas toont Silver niet op vos en kam het dus goed verborgen zijn tussen de haflingers. Omdat alle haflingers vos zijn en er ook geen andere kleur in het ras geboren word is testen op kleur niet interessant en word het dus ook niet gedaan. Enige manier om daadwerkelijk te weten of de haflinger Silver draagt is door te testen (of volledige testresultaten van de veulens te hebben maar dat zegt nog niks over de merrie eigenlijk).
Er is een zwarte basis, veulen 2 is zelfs zwart getest. Kan dus met geen mogelijkheid vos zijn.
Iets bij de haflinger zorgt voor het zachte verloop van het wit naar het onderbeen toe. Typisch is dat als je kruist je eigenlijk altijd een rechte aftekening krijg op het been, zonder verloop. Ook best apart
Phen schreef:Phen schreef:Heb je toevallig foto’s van alle paarden waar je nu over spreekt?
Je beantwoord mijn eerste vraag niet en daarnaast heb ik niks gezegd over zwart?
Jouw vraag is of haflingers Silver dragen en daar antwoord ik op. Ik heb het niet over de veulens aangezien ik daar te weinig informatie over heb gekregen.
Het witte verloop bij haflingers heet mealy. Een wit-gen zorgt er voor dat haflingers vaak een bles en/of witte aftekeningen op de benen krijgen.
Mijn vraag is echt of je fotos hebt. Van moeder, vaders en veulens. Vaak word er gedacht dat er een bijzonder kleurtje is terwijl hier geen sprake van hoeft te zijn. Daarnaast dragen tinkers meerdere kleuren (2x vader van veulens) dan haflingers en kan je daar dus veel informatie uithalen. Daarnaast kan ook een wit-gen zorgen voor een lichte staart bij een donkere kleur.
NadjaNadja schreef:Ik lees eigenlijk meerdere vragen in je openingspost en ik kan er eerlijk gezegd moeilijk uit halen wat nu effectief je vraag is. Je openingspost lijkt vooral te leiden naar de vraag: welke kleur heeft mijn paard? Klopt dat?
Als dat inderdaad je vraag is, dan lijkt het me handig om foto's te plaatsen, zoals hierboven ook aangegeven is. Het is op basis van beeld (foto) vaak al best moeilijk om iets over kleur te zeggen, maar dat is op basis van tekst eigenlijk vrijwel onmogelijk.
Als dat niet je vraag is, dan zou ik graag horen wat het dan wel precies is!
RianneH schreef:Zou kunnen, maar is ook niet direct heel waarschijnlijk lijkt mij? Wat is de afstamming van de merrie, is daar iets over bekend? Verdunningen bij je meer bij Tinkers natuurlijk, maar de foto lijkt het zwart wel echt zwart (ja ik weet, smockey black toont niet altijd zeker niet op foto).
Het kleurtje van het veulen blijft interessant, hoewel ik de uitleg van Xyris wel volg. Kan ook niet echt voorbeelden van een bruin (zwart + agouti) vinden met flaxen..
Gebruikers op dit forum: Adrija, Anouk_H, AnsoDM, Binau, lazy, misami, RenskeFrea, xKatinkii en 9 bezoekers