Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Denise_ schreef:Ze lijkt me genetisch zwart. Al kan een smokey black er fenotypisch net zo uit zien als een genetisch zwarte als ik het goed begrijp. Dan zou je de kleur van de ouders moeten weten.
JanaB1202 schreef:Ja ze verkleurt idd zoals een Fries. We hebben geen foto als veulen zijnde want weet dat een smokey black grijs uitvalt hoewel ze dit in de winter wel wat toont. Zijn er hengsten die jullie aanraden met een ‘champagne’ gen? We willen graag een speciaal kleurtje uit der fokken. Mag bont inzitten een painthengst/quarter ofzo
DeMolenhoek schreef:JanaB1202 schreef:Ja ze verkleurt idd zoals een Fries. We hebben geen foto als veulen zijnde want weet dat een smokey black grijs uitvalt hoewel ze dit in de winter wel wat toont. Zijn er hengsten die jullie aanraden met een ‘champagne’ gen? We willen graag een speciaal kleurtje uit der fokken. Mag bont inzitten een painthengst/quarter ofzo
Is de merrie nog steeds in de huidige conditie zoals op de foto? Zo ja, dan moet daar momenteel niet mee gefokt worden.
JanaB1202 schreef:We willen niet constant met der fokken maar gewoon 1 veulentje van der. De DA zei dat ze ‘groot geschapen’ was daarze zei dat er met een hogere hengst gedekt mag worden & geen problemen mag geven. Buiten dat zoek ik ook een allround hengst voor het paardje van mijn stiefmama dus het is niet dat er niet nagedacht wordt over de keuze enzo, heb graag extra mening en eventueel aanrandingen van hengsten. We zoeken wel specifiek een speciaal kleurtje omdat dit altijd leuk is
DeMolenhoek schreef:Het gaat mij niet om de hengst. Je kunt ribben tellen bij jou merrie. Dus tenzij er nu meer kilo’s aanhangen zou ik daar niet mee fokken
JanaB1202 schreef:DeMolenhoek schreef:Het gaat mij niet om de hengst. Je kunt ribben tellen bij jou merrie. Dus tenzij er nu meer kilo’s aanhangen zou ik daar niet mee fokken
Ja zijn we mee bezig. Ze heeft nu aangepaste voeding daarvoor omdat ze blijft hangen op der gewicht. We gaan sws pas beginnen als ze goed aangekomen is natuurlijk maar ik vind het jammer dat ik hier overal zo veel uitleg voor moet geven terwijl ik helemaal niet zo veel vraag. De plekjes die je ziet op haar buik is haar brandmerk. Dit is altijd al zo geweest
[ [url=m/qYd49n.jpg]Afbeelding[/url] ]
noviceh schreef:Je hebt een ijslander merrie en wilt daar een painthengst/quarter ofzo opzetten voor een leuk kleurtje? Kijk eerst naar de merrie welke punten je bij haar zou willen verbeteren en zoek daar passende hengsten bij. Met een beetje mazzel zit daar een speciaal kleurtje bij die deze vererfd.
Goudhaan1 schreef:Waar zie jij trouwens dat het om een IJslander gaat? Ik ben echt oprecht benieuwd
JanaB1202 schreef:Hallo, ik zit met een vraagje. Ik ben met een IJslander D pony aan het rijden met een 17,5 inch zadel dat wat te groot is. Zou een 17 inch wel passen of toch beter naar een 16,5 zoeken? Alvast bedankt![]()
Op onderstaande foto zie je haar met haar huidige zadel
noviceh schreef:Goudhaan1 schreef:Waar zie jij trouwens dat het om een IJslander gaat? Ik ben echt oprecht benieuwd
In een ander topic, inclusief foto van dezelfde merrie:JanaB1202 schreef:Hallo, ik zit met een vraagje. Ik ben met een IJslander D pony aan het rijden met een 17,5 inch zadel dat wat te groot is. Zou een 17 inch wel passen of toch beter naar een 16,5 zoeken? Alvast bedankt![]()
Op onderstaande foto zie je haar met haar huidige zadel