Ik dacht dat hij valk was, schaduw bij schoft, wat witte haren aan buitenkant manenkam, aalstreep of dan wel schaduwstreep?
Kwam 2 maanden geleden bij mij, toen was hij bijna door zijn wintervacht (zie eerste foto) en kreeg een prachtig diepgouden glanzende vacht, echter... nu al iets van 3 weken begint hij ineens vlekken te krijgen. Hij had een paar weken geleden een huidschimmel op zijn hoofd gehad waardoor hij kale plekjes kreeg, deze zijn behandeld en de haren zijn alweer terug, dus ik dacht oh nee niet daar ook schimmel.... maar de veearts verzekerde mij dat dit zeker geen huidschimmel was, geen korstjes, bultjes, jeuk of wat, dit moet genetisch zijn volgens hem.
De haren zijn niet spierwit maar beetje creme kleurig. Ook zie je onder de rest van zijn vacht nu een lichtere gloed ontstaan.
Vond toen hij helemaal goudkleurig was dit heel mooi, maar dit is ook wel grappig, maar ben toch benieuwd wat het is.
Wie weet het?

deze foto is gisteren genomen, wat je bovenop ziet is zand, de vlekjes zie je niet maar je ziet wel dat hij wat lichtere ondervacht begint te krijgen.