Smokey black schimmel

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fenny

Smokey black schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 06:07

Indien dit onder een ander topic valt hoor ik het graag, dan sluit ik dit topic.

Ik heb een 3-jarige welsh ruin, Senna's Magic Max. M zwart, MM vos, MMM vos, MV onbekende bonte pony, V cremello.
Max is zwart geboren, met een 'mooi' schimmel brilletje. We kwamen er toen achter dat zijn cremello vader schimmel dragend is.
Max werd redelijk snel, ging om maanden, (donker) grijs, daarna lichter grijs, toen weer donker enz.
Afgelopen winter was hij weer relatief donker (waarschijnlijk zijn wintervacht) en na een paar flinke poetsbeurten was hij in april behoorlijk wit met donkere plekken. Gistermiddag, half mei, was meneer weer donker grijs.
Toverbal Max blijft tijdens zijn verkleuringen zwarte manen houden.

Ik vraag mij eigenlijk af of de gen die voor de verdunning zorgt invloed heeft op de verkleuringen? Dat schimmels verkleuren weet ik, maar dat de kleur (bijna) wekelijks veranderd heb ik nog nooit gezien.

Foto's zal ik later plaatsen vanaf de laptop.

Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:05

Ik denk eerder dat dat aan het dieet ligt dan aan het cremegen.

Overigens is de vader, als die schimmeldragend is, dus gewoon een schimmel. Een paard kan geen schimmel dragen zonder een schimmel te zijn.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Iris82

Re: Smokey black schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:15

Jouw pony is dus een smokey black schimmel. Het crème gen en het schimmel gen staan los van elkaar en hebben geen extra interactie met elkaar.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:56

Is de vader toevallig Bungie? Die is namelijk schimmel, maar het is om en of andere reden slecht zichtbaar omdat hij cremello is.

Mijn pony's hebben nu ook pas hun zomervacht, dus misschien dat hij daarom nog van kleurt verandert. Mijn roan is van bruin in de winter, naar zeer licht gegaan en nu is hij uiteindelijk weer iets donkerder.Hij zal waarschijnlijk een soort van tussenvachtje gehad hebben.

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie