Indien dit onder een ander topic valt hoor ik het graag, dan sluit ik dit topic.
Ik heb een 3-jarige welsh ruin, Senna's Magic Max. M zwart, MM vos, MMM vos, MV onbekende bonte pony, V cremello.
Max is zwart geboren, met een 'mooi' schimmel brilletje. We kwamen er toen achter dat zijn cremello vader schimmel dragend is.
Max werd redelijk snel, ging om maanden, (donker) grijs, daarna lichter grijs, toen weer donker enz.
Afgelopen winter was hij weer relatief donker (waarschijnlijk zijn wintervacht) en na een paar flinke poetsbeurten was hij in april behoorlijk wit met donkere plekken. Gistermiddag, half mei, was meneer weer donker grijs.
Toverbal Max blijft tijdens zijn verkleuringen zwarte manen houden.
Ik vraag mij eigenlijk af of de gen die voor de verdunning zorgt invloed heeft op de verkleuringen? Dat schimmels verkleuren weet ik, maar dat de kleur (bijna) wekelijks veranderd heb ik nog nooit gezien.
Foto's zal ik later plaatsen vanaf de laptop.
Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony