Champagne fanclub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amberhaike

Berichten: 137
Geregistreerd: 14-11-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:14

Oh wauw, heel mooi! Mega schattig met die krulletjes ook <3

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:10


Eindelijk een leuk filmpje vandaag gemaakt van mijn kudde met nieuwkomer mijn classic champagne merrie Latina, vandaag drachtig gescant van Perry! Je ziet wel hoe blij ze is ;)

Viljalover
Berichten: 59
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:56

Wat een heerlijk topic om te lezen en al die prachtige champies te zien.


Sinds kort ben ik eigenaar van een cruzado ruin, met wat ikzelf denk de kleur amber champagne.

Wat denken jullie? En wat zou ik moeten testen om het zeker te weten?

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:45

Met Iberische paarden is de kans op champagne eigenlijk niet aanwezig, tenzij je weet dat het bij een kruising vanuit een ander type komt.

Alle volle Spanjaarden die champagne lijken zijn pearls (enkel pearl met crème of homozygoot pearl).
Ik zou dus testen op pearl. En eventueel basiskleur als je dat interessant vindt. Tenzij je aanwijzingen hebt op champagne bloedlijnen buiten het iberische deel.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:40

Hoe is het met jullie paarden?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De krullenbol van de vorige pagina is inmiddels een prachtig hengstje aan het worden! Lekker speels en ondeugend <3

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:18

Ben erg benieuwd hoe het met jullie mooie champies gaat? Al een tijdje stil hier.

Gelijk even een vraagje, mijn champagne merrie is gedekt door Perry, heeft zelf paspoort van RBP.
Welk stamboek adviseren jullie mij om het veulen bij in te schrijven, eventueel welk stamboek voor al zou ik gaan fokken (bij homozygoot champagne wil ik het veulen waarschijnlijk houden) of bij verkoop.


Afbeelding

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:28

Ik zou inschrijven bij het rbp, daar is Perry ook gekeurd geloof ik.

Ik heb gister onze Enzo (homozygoot champagne) bij de hengstenhouder gebracht (Vink) die hem voor 2025 gaat klaarstomen voor de hengstenkeuring(en) Hij gaat eerst nog de zomer het land op daar, hij is er wat eerder naartoe gegaan omdat de opfok waar hij stond er mee op ging houden. Hengstenhouder was alvast positief over hem, dus dat geeft hoop voor de toekomst :D
Gaan hem aanbieden bij NRPS en Welsh zoals het nu staat. Hij lijkt een mooie grote D maat te worden. Perfect voor de pony fokkerij dus. *D