Ee = zwarte basiskleur aa = geen bruine kleur over de zwarte basiskleur TO/N = tobiano
Maar blauwe ogen worden veroorzaakt door een gen (of zelfs meerdere) die nog niet 100% zijn opgehelderd. Maar bijvoorbeeld splash en sabino zouden kans op blauwe ogen geven. Dit kan dus zeker. zeker als de eventuele bles dicht bij de ogen komt, komen blauwe ogen vaker voor.
Volgens deze test is het paardje een zwart tobiano (heterozygoot zwart, heterozygoot tobiano). De blauwe ogen die het paardje heeft word veroorzaakt door een ander gen. Inderdaad door SW1, SW2, SW3, Sabino, Frame (LWO)en nog niet ontdekte genen. Om te weten waar de blauwe ogen vandaag komen moet er ook getest worden voor de andere genen.
Heb je misschien een foto die je mag plaatsen?
MissDD
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-16 21:39
Ik heb even gevraagd en dat was prima, dit is Joenny
Bedankt voor de foto's! Als ik het zo zie draagt hij ook Frame(LWO). Als er mee gefokt word moet er dus wel uitgekeken worden ivm 25% kans op een lethal veulen bij FramexFrame.
Ik heb dit paardje volgens mij ook op facebook gezien en zou ook negatief op LWO getest zijn. Ik heb zelf ook een tobiano met blauw oog en negatief op Frame getest. Er zou nog getest kunnen worden op Splash Overo maar kan ook ergens anders vandaan komen wat nog niet te testen is. Ken er meer waarbij het niet te achterhalen is.
Fotsy
Geplaatst: 03-06-16 22:24
Is zwartbont, je moet het vaak niet zo ver gaan zoeken met blauwe ogen, gewoon bont geeft ook blauwe ogen en hoeft het wit zelfs niet over het oog te lopen. Heb ook zo eentje staan.