Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LukieBradley schreef:Ik heb er ook eentje.
Zwart bonte ouders en een donkerbruin veulen met zwarte manen en uit mijn hoofd even .. 1 witte sok
qua kleur bedoel ik dan. Uit 2x zwart kan geen bruin komen. Dan is een van de ouders bruin of de nakomeling zwart (eventueel in de zomer bruinige gloed, maar blijft basiskleur zwart). Dennis schreef:Zo heb ik geprobeerd een schimmel te fokken, schimmel x schimmel en ik kreeg een zwarte (zelfde verhaal als bij bont, de mijne zat bij die 25% ipv de 75% die wel wit word).
), maar is door een eigenwijze chipper als zwartbruin bont geschetst.
.
).

Citaat:Yep, die ken ik hier ook eentje![]()
Zo'n effe gekleurd paard uit bonte ouders noem je gewoon een-kleur bont (als variatie op drie-kleur bont)![]()
Want, ja, wat voor paard je met zo'n paard kruist, er zit een bontfactor in de genen, dus er KAN weer een bont paard uit komen.
Niet alles is wat het lijkt... ikke schreef:Dennis schreef:Zo heb ik geprobeerd een schimmel te fokken, schimmel x schimmel en ik kreeg een zwarte (zelfde verhaal als bij bont, de mijne zat bij die 25% ipv de 75% die wel wit word).
Yep, die ken ik hier ook eentje![]()
Zo'n effe gekleurd paard uit bonte ouders noem je gewoon een-kleur bont (als variatie op drie-kleur bont)![]()
Want, ja, wat voor paard je met zo'n paard kruist, er zit een bontfactor in de genen, dus er KAN weer een bont paard uit komen.