Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Coloured schreef:Peterina schreef:Maar GEEN die volledig warmbloed gefokt zijn EN warmbloed ggk zijn.
Ik weet zelf van eentje die in Engeland staat en daar ggk in een Sport Register.
Als men heel veel geluk heeft dan zal er eentje beschikbaar zijn in 2015 die KWPN geregistreert is.
Welke heb je op het oog Peterina?
Peterina schreef:Maar die er is eentje in Engeland die ggk is bij S.S.H., komt uit Nederlandse KWPN bloedlijnen ... maar is niet erkend door KWPN.
De hengst die misschien beschikbaar komt in 2015 is KWPN geregistreerd uit A-register/Hoofd boek ouders. En hij staat in Nederland. Maar ik weet niet zeker (heb alleen van horen zeggen gehoord) of ze hem via KWPN of Duits gaan aanbieden. Verder gegevens kan ik niet geven omdat ik denk dat de eigenaren daar niet mee gediend zullen zijn.
Peterina schreef:Ik denk dat hij een achter-kleinzoon is van Aafke.
Peterina schreef:Die S.S.H. komt ook uit de Aafke lijn.
Peterina schreef:Ik denk ! (weet het niet 100% zeker) dat het deze is, wat betreft de 2015 beschikbare indien gekeurd:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1527393
Zilver hier komt via moederlijn via Waverveen.
Peterina schreef:Even een opmerking wat betreft hengsten gekeurd bij SSH:
deze zijn niet erkend bij KWPN en ook niet bij de meeste WB stamboeken. Bij SSH hebt je ook verschillende 'boeken' wat betreft ggk: Registered, Licensed en Approved, waarbij Registered het laagste is.
Mocht iemand deze hengsten willen gebruiken controleer eerst ivm welke stamboek papieren EN in welke boek je kan krijgen voor het veulen. EN geloof niet altijd wat de hengstenhouder je verteld !!!
Ik zoek nog achter die andere SSH hengst's naam ... ben het vergeten.