Overigens lijkt ze op de eerste foto nog in de wintervacht te zitten en de onderste niet meer. Dát kan ook al een verschil maken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:ik heb wel een stekelharige die in de winter bijna geen witte haren heeft en in de zomer een hele witte kont heeft.maar ik vind je vraag wel goed ik zou het niet weten dus ben erg benieuwd wat andere zeggenDie van mij heel duidelijk wel, ja. (valk)
Ik kan wel even kijken of ik foto's kan vinden.
Nog een leuk vraagje voor de kenners. Ik denk het antwoord wel te weten, maar wil het graag even checken.
Kan een paard of pony roan zijn, en daarnaast grey. Dus een roan die gaat schimmelen? Of liggen die genen op de een of andere manier zodanig dat het niet naast elkaar kan?
Ik kom op deze vraag vanwege een topic hier op bokt, waar men het over de kleur van een hengstje heeft. Een aantal mensen geven aan "He, leuk, een roan." Op foto''s waar het dier ouder is, en witter, wordt gereageerd: "he jammer, dus toch gewoon schimmel en geen roan."
Mij lijkt het dat dat prima samen kan gaan, maar ik weet het dus niet zeker. Vandaar eerst maar even hier de check...
pretty schreef:Interessant topic. Ik vind kleurtjesleer ook wel heel erg interessant,maar kan me absoluut geen kenner noemen.
Omdat ik hier lees over "maanogen" zonder wit ed. Hier heb ik ook wel een mooi voorbeeldje van lopen:
Ze heeft ook echt vage witte stekelharige vlekken hier en daar (in verzameling dus echt bepaalde vlekken en niet overal) en haar veulen had het ook.
Oh en blauw tandvlees hebben ze ook.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]