Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinniie schreef:Klopt het eigenlijk dat shetlanders nooit witte aftekeningen hebben, tenzij ze een of ander bontpatroon dragen?
Mijn veulen heeft namelijk een klein kolletje. Moeder is bay dun roan, zonder enige aftekening. Vader is een few spot appaloosa, maar heeft dit jaar ook enkele gevlekte nakomelingen gegeven...
Zetta schreef:Ik heb een rare vraag voor de kleurenkenners hier.
Er bestaan lichte vossen en hele donkere vossen (bv koffievos) en je laat zo'n paardje dekken door een hengst (palomino/cremello/perlino..) en er komt een palomino veulen uit. Kan er dan nog een verschil zijn in de tinten van het palomino als de moeder bv een lichte of een donkere vos is.
Bv donker vosse merrie = donkerder palomino en omgekeerd of maakt dat helemaal niet uit?
Ik vraag dit omdat ik een hengstje op het oog heb die mijn merrie goed aanvult maar er is 100% kans op een palomino veulen. Ik zou graag het veulen willen houden maar ik ben niet zo voor lichte palomino'smaar wel donkerdere. Anders zou ik 4 praktisch witte paardjes hebben.
keona schreef:Zetta schreef:Ik heb een rare vraag voor de kleurenkenners hier.
Er bestaan lichte vossen en hele donkere vossen (bv koffievos) en je laat zo'n paardje dekken door een hengst (palomino/cremello/perlino..) en er komt een palomino veulen uit. Kan er dan nog een verschil zijn in de tinten van het palomino als de moeder bv een lichte of een donkere vos is.
Bv donker vosse merrie = donkerder palomino en omgekeerd of maakt dat helemaal niet uit?
Ik vraag dit omdat ik een hengstje op het oog heb die mijn merrie goed aanvult maar er is 100% kans op een palomino veulen. Ik zou graag het veulen willen houden maar ik ben niet zo voor lichte palomino'smaar wel donkerdere. Anders zou ik 4 praktisch witte paardjes hebben.
Ik denk dat je dat niet kunt bepalen welke tint het veulen gaat krijgen.dus niet dat als je een donkere vos hebt je een donkere palomino krijgt.en je schrijft cremello/perlino/palomino,als jij een 100%palomino veulen wilt moet je een cremello nemen.neem je een perlino moet deze vos dragen en dan hoef je geen palomino te krijgen maar het kan wel
DubbelDun schreef:Voorbeeldje van sooty in palomino
http://i1042.photobucket.com/albums/b42 ... l/neth.jpg
Ik ben niet zo van de palo's maar deze mag zo zonder kadopapier op de stoep gezet worden
Zetta schreef:Ik heb een rare vraag voor de kleurenkenners hier.
amykimmie schreef:Edit; wie zou mij willen helpen? Ik snap het met bont niet helemaal...
Mama: vosbont (vosroan x vosbont)
Papa: zwartbont (? x ?)