[FOTO] Wie heeft hier een valk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:02

marjolein88 schreef:
Ik dacht zelf inderdaad ook aan bay dun

Het is wel grappig, want haar nakomelingen zijn tot nu toe alleen nog Palomino met strepen en valk met strepen.

[ Afbeelding ]
De linker is een valk uit een bruine merrie x Cremello. En de rechter is de valk met wildstrepen (dunskin) van de "valk" merrie x Cremello . Moet je kijken wat een kleur verschil!
Dornik is idd een fuchsfalbe

Het veulen van dit jaar is ook een dunskin ( van die strepen komen we bij deze merrie denk ik niet af )

huh mijn reacties is weg XD

Maar wat een geweldig plaatje, die twee veulens ! :D:D Echt cute!!

Special met het kleine meisje is ook te schattig :D:D!!

Heeft iemand foto's van geschoren valkjes? Ben wel erg benieuwd!!

Onder het mom, mooi rose/paars is niet lelijk (wintervacht wel natuurlijk) puppypony zijn eerste echte pony halster ;-) :
Afbeelding

Cynthia82

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:19

Puppypony is knap!!!

Fiore is gisteren op kamers gegaan. Ze doet het gelukkig supergoed!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:23

Cynthia82 schreef:
Puppypony is knap!!!

Fiore is gisteren op kamers gegaan. Ze doet het gelukkig supergoed!

Aawwhh dat zal wel raar zijn voor jou :D:D Je mist haar vast al ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:08

Toydoll: paars staat haar mooi zeg!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:32

Voor foto's van (nog) een geschoren valk moet je nog even wachten.
Jou-Jou moet er woensdag aan geloven... Ben zeer benieuwd! Zal foto's maken en ze hier plaatsen
( als ik zelf niet al te zeer geschrokken ben van de kleur die er onder zijn valkwintervacht vandaan gaat komen...)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:08

Spannend! Ben benieuwd naar fotos !

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:50

Ik heb ooit mijn (nu) 2-jarige Memory geschoren (halfzus van de nieuwe hengst van Friese_menner en dochter van zijn hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman) en dat was géén succes.... :oo

Ze zag er niet uit, je ziet dan hoe de ondervacht is (heel donker) en tussen de happen door was het best een mooie kleur, maar ik zie haar liever zoals ze is en ook blijft een koperen valk! Ik scheer nooit meer!

Afbeelding
Ja.... als jaarling en heel slecht geschoren, ze was er zelf ook niet zó blij mee :n

Afbeelding
En als 2-jarige op de keuring in Houten :D Veel beter!
Laatst bijgewerkt door abba op 22-10-13 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:54

Post gelijk even nog een foto van Oostdijk's Ceridwen Caerwyn als veulen (is nu één jaar, maar niet meer in mijn bezit)

Afbeelding
Twisthoeve's (G) Rhydaman x Vechtzicht's Cascade

Dat vond ik een prachtige kleur valk (hij is nog steeds dezelfde kleur, wordt in de winter wél lichter en in de zon ook), ik krijg volgend voorjaar een volle broer of zus van deze jongen (ik hoop op een zusje _/-\o_ )

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:59

Mijn valkje krijgt altijd een wasbeersnoet in de winter :')
Waarschijnlijk een soort sooty, z'n mams heeft dit ook :)
Afbeelding
Afbeelding

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:50

Zal zondag eens een nieuwe foto van dream maken want op de foto lijkt hij echt grijs maar hy is meer geelig..
Paars/roze is voor de echte mannen!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:35

Ok, zoals beloofd foto's van een geschoren Jou-Jou. De voor foto's zijn niet goed gelukt ( te wazig/korrelig en hij staat er op als een ezel) dus die doen we maar niet. In plaats daarvan een foto van 2 jaar geleden, waarop goed te zien is hoe zijn wintervacht is:

Afbeelding

En zo ziet hij er nu ná zijn scheerbeurt uit. Op de foto's lijkt het wat witter dan het in werkelijkheid is. Hij is duidelijk wel veel lichter, maar je kunt nog wel zien dat het een valk is:
(En ja: na het scheren heeft hij zichzelf inderdaad intensief bestudeerd :D )

Afbeelding

Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:27

leuke fotos weer. vind licht zo mooi! ice is gelukkig in de zomer echt perfect en nu krijgt ze weer heel veel scooty erdoorheen en echt zon maskertje op het gezicht wel schattig

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:31

abba schreef:
Ik heb ooit mijn (nu) 2-jarige Memory geschoren (halfzus van de nieuwe hengst van Friese_menner en dochter van zijn hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman) en dat was géén succes.... :oo

Ze zag er niet uit, je ziet dan hoe de ondervacht is (heel donker) en tussen de happen door was het best een mooie kleur, maar ik zie haar liever zoals ze is en ook blijft een koperen valk! Ik scheer nooit meer!

[ Afbeelding ]
Ja.... als jaarling en heel slecht geschoren, ze was er zelf ook niet zó blij mee :n

[ Afbeelding ]
En als 2-jarige op de keuring in Houten :D Veel beter!

dat is lichtbruin .. mijn mini paardje is ook zo en als hij geschoren is grijs. maar wel een mooie pony hoor! vind het een mooie kleur in ieder geval

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:25

@stalmilagro - Sorry maar onze Memory is écht valk :D Haar moeder is bruin, haar vader is valk (zie foto's hieronder) :j

Afbeelding
Moeders met haar volle broer in 2012 (PK's Ceridwen Mabel en Oostdijk's Ceridwen Merlin a.k.a. J'Adore)

Afbeelding
Vaders (Twisthoeve's (G) Rhydaman)

Afbeelding
Dochter met haar oma en halfbroertje 2012 (Vechtzicht's Cascade, bruin - Oostdijk's Ceri Caerwyn, 2012 - Oostdijk's Ceridwen Memory)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:29

En sorry kan het niet laten...... ik was nu toch foto's aan het zoeken :D
Afbeelding
Keuring Houten 1e premie + C.M.K.

Maar om niet off-topic te gaan, er zijn veel mensen die deze merrie al 'in levende lijve' gezien hebben en in de zomer lijkt ze heel licht goudbruin, in de winter is ze karamel met appeltjes en als ze geschoren is lijkt ze bruin/grijs met appels erdoor. Maar ze is toch écht valk <3

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:32

@Punz, scheer jij iedere winter? Is dekens niet veel handiger? Ik heb er geen ervaring mee, ik heb éénmaal geschoren en had bij de eerste streek als spijt, maar ja.... dan moet je door! Maar ik heb het idee dat mijn valkjes én palomino het sneller koud hebben dan de donkere (lees bruine) pony's, vandaar mijn vraag.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:33

Dit is de eerste winter dat ik scheer. Vorige 2 winters niet geschoren,wel onder dekens, maar dat was eigenlijk geen doen. Hij krijgt echt enorm veel vacht, ook als ik al vroeg begin met hem onder de deken te zetten. Nu ik nóg intensiever met hem werk, wil ik het hem niet aandoen om met volle wintervacht te moeten werken. Met wintervacht loopt hij in het werk al heel snel te hijgen en puffen, zo warm heeft hij het dan en 4 a 5 keer in de week intensief dressuur is dan geen lolletje. Hij wordt al na een minuut of tien echt drijf en drijfnat, loopt dan letterlijk te puffen van de warmte. ( en praktischer: heeft ook weer ruim twee uur nodig om weer droog te worden..). Natuurlijk is de kleur nu minder mooi, maar dat mag voor mij toch geen reden zijn om niet te scheren. Ik vraag het nodige van hem, dus het is ook mijn taak om het zo comfortabel mogelijk te maken voor hem.

Ik heb verder natuurlijk nu behoorlijk geinvesteerd in dekens, kan de dikte in stappen van 100gram varieren ( van nul gram tot 500gram) dus koud gaat hij het niet krijgen.

En kleur heeft mi niets te makken met al dan niet sneller koud hebben, dat is veel meer per individu ( oa snelheid verbranding, vetpercentage enz enz) varierend dan per kleur....

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:27

Ik hoop volgend jaar een valk veulentje te krijgen...mijn New Forest merrie Greenfield Beau Chance (Burley Phantom x Brummerhoeve Boss) is drachtig van de valkhengst Sulaatik's Versace (ook NF). De kans op valk is er, maar het kan natuurlijk net zo makkelijk een gewone bruine worden. In de voorouders van Beau Chance komt de valkkleur voor, zelf is ze donkerbruin (kopersnuit-achtig). Mijn duimen draaien overuren, ik vind valk een van de mooiste kleuren :j

Beau Chance:

Afbeelding

Sulaatik's Versace:

Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:48

abba schreef:
En sorry kan het niet laten...... ik was nu toch foto's aan het zoeken :D
[ Afbeelding ]
Keuring Houten 1e premie + C.M.K.

Maar om niet off-topic te gaan, er zijn veel mensen die deze merrie al 'in levende lijve' gezien hebben en in de zomer lijkt ze heel licht goudbruin, in de winter is ze karamel met appeltjes en als ze geschoren is lijkt ze bruin/grijs met appels erdoor. Maar ze is toch écht valk <3

Heb je een winter foto ben wel benieuwd

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:04

Abba, heb je nog een close up van haar broer van 2012? Wat een fantastische bles!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:26

Punz schreef:
Ok, zoals beloofd foto's van een geschoren Jou-Jou. De voor foto's zijn niet goed gelukt ( te wazig/korrelig en hij staat er op als een ezel) dus die doen we maar niet. In plaats daarvan een foto van 2 jaar geleden, waarop goed te zien is hoe zijn wintervacht is:

[ Afbeelding ]

En zo ziet hij er nu ná zijn scheerbeurt uit. Op de foto's lijkt het wat witter dan het in werkelijkheid is. Hij is duidelijk wel veel lichter, maar je kunt nog wel zien dat het een valk is:
(En ja: na het scheren heeft hij zichzelf inderdaad intensief bestudeerd :D )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Afbeelding

Deze foto denk ik Oh leuk kleurtje lijkt net zilver! En die die foto erna denk ik echt NOOO ik wil Special niet scheren :') Ik durf het niet _O-

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:34

Veel paarden worden qua kleur er niet mooier op na een scheerbeurt.....maar als het goed is doe je het daar ook niet voor ;)
Gelukkig heb ik een schimmel....die blijft gewoon wit :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:08

Hij lijkt irl inderdaad zilverachtig nu.
Maar klopt: scheren doe ik niet voor zijn kleur, maar vanwege het feit dat het anders echt niet eerlijk is om echt werk van hem te vragen ( in zijn dikke wintervacht).

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:57

Moratoetje schreef:
Veel paarden worden qua kleur er niet mooier op na een scheerbeurt.....maar als het goed is doe je het daar ook niet voor ;)
Gelukkig heb ik een schimmel....die blijft gewoon wit :D

De mijne wel, die gaat van bruin naar muisgrijs en ik vind het prachtig :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:55

ice weer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding