[FOTO] Wie heeft hier een valk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:45

Zo ice is al behoorlijk in de hoogte aan het groeien zeg!

Mijn ruby nog maar een keer 1 jaar en 4 maanden oud
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:56

Hihi ik schat haar zo'n 1.34 ofzo? Heb echt geen idee! Ze word rond 1.46.
Grappig bijna evenoud als ice.
Zij is 1 jaar en 5,5 maand ongeveer.
Wat heeft ruby trouwens een luxe hoofd voor een forrest

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:41

Hier even terug van weggeweest, druk gehad met school, maar deze moet ik toch even posten, omdat ik toch wel over mijn oren verliefd ben :D

Ga ook proberen terug te volgen! ;)

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:59

Wow wat gaat dat ineens snel!! Ik zie special witter en witter worden met de dag :(
ice maar 1.34 nu ik dacht serieus dat ze flink groter was!!! Wat een stelten!
Word ruby nu ook een stuk lichter dan de laatste keer?
Wauw kom die Royalty maar hier afleveren wat een plaaatje!! <3

Dit keer niet super goede foto's maar zeker waard om te laten zien <3 Een vriend van ons heeft een dochter van 2 die is gewoon helemaal
paardjes gestoord echt geweldig ze is helemaal verliefd op special en niet meer bij hem weg te krijgen :))

Afbeelding

Afbeelding

2 bewegings foto's maar werd nogal donker vond mijn iPhone minder leuk :P

Afbeelding

Afbeelding

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:39

Wat een leuke foto's weer Nicole, kan geloven dat het kindje er weg van is, wat een dier ook !
En dankjewel ! :) Al denk ik dat 'k Royalty wel hier hou :D

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:54

Ik schatte ice ook zeker een stuk groter, toont al een grote d zo op de foto! Ze staat mooi hoog op de benen.
Word special witter van de winternacht? Of in het algemeen een lichtere valk?
Ruby wordt inderdaad steeds lichter, op haar borst/schouders/liezen is ze al mooi licht
Momenteel zie ik langzaam de wintervacht weer komen bij al mijn ponys, dus ook bij ruby komt er nu weer een donker dek over haar rug, ben zo benieuwd hoe ze nu tevoorschijn komt uit haar winterharen :D
Krijg met mijn camera de kleur erg slecht op de foto, is jammer, als ik de kleur er goed opheb dan zijn de fotos erg blokkerig, misschien eens een echte camera aanschaffen, vind fotos maken heerlijk.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:55

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:55

denk dat fi ook alweer winterhaar aan het kweken is. die van mij heeft een groot aantal zwart/bruine haren over haar rug lopen nu en haar hoofd word ook grijsachtig en fluffy.
de valk merrie van mijn schoonvader ( inmiddels verkocht) werd helemaal grijs in de winter, heel raar gezicht.
dit was ze in de zomer:
Afbeelding
en in de winter:
Afbeelding

komt wel goed zodra ze weer verhaard is, kan niet snel genoeg gaan die winter ( niet alleen om weer mooie valkjes te hebben in de wei, maar ook omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb :P )

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:08

wat een verschil matasja.
ice word ook donkerder in de winter en haar palomino moeder juist zo licht dat ze bijna wit is.
en ja ze toont inderdaad erg groot hihi, maar het word gewoon een pony van 1.46m ongeveer :D
schattig Nicole met dat kindje
nieuw topic van ice
stalmilagro @ [ITP] valk Ice

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:49

matasja schreef:
denk dat fi ook alweer winterhaar aan het kweken is. die van mij heeft een groot aantal zwart/bruine haren over haar rug lopen nu en haar hoofd word ook grijsachtig en fluffy.
de valk merrie van mijn schoonvader ( inmiddels verkocht) werd helemaal grijs in de winter, heel raar gezicht.
dit was ze in de zomer:
[ Afbeelding ]
en in de winter:
[ Afbeelding ]

komt wel goed zodra ze weer verhaard is, kan niet snel genoeg gaan die winter ( niet alleen om weer mooie valkjes te hebben in de wei, maar ook omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb :P )

Wow dat is nogal een VERSCHIL! Normaal zie je dat type valkje namelijk veel lichter worden!!

Special word ook steeds lichter en inderdaad echt richting grijs/wit!

Nog 3 fotootjes van vandaag :)

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4893_n.jpg

A_man schreef:
Dream word ook steeds lichter.. maandag word die geschoren zal een voor en na foto maken ben benieuwd wat eronder vandaan komt qua kleur..

Oh ik wil Special echt niet scheren :)) zal echt mn best voor doen hahah.. Dan word ie helemaal grijs :)) Echt zo muisjes grijze kleur :P

stalmilagro schreef:
wat een verschil matasja.
ice word ook donkerder in de winter en haar palomino moeder juist zo licht dat ze bijna wit is.
en ja ze toont inderdaad erg groot hihi, maar het word gewoon een pony van 1.46m ongeveer :D
schattig Nicole met dat kindje
nieuw topic van ice
stalmilagro @ [ITP] hier valk Ice weer

Hoe ik ga gelijk kijken :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:07

Jij MOET je melden!! Vooral met die kleine man van dit jaar :D

Stoer doen op de wei (want ze is echt heus niet altijd een schattig roze meisje ;) )
Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:40

Hoe meer valkjes hoe beter toch? :D

Afbeelding

Afbeelding

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:59

Leuk!
Nou op dit moment hebben wij een valk merrie met een valk veulen!
De merrie heeft internationaal dressuur gelopen en wordt nu sinds enkele jaren ingezet voor de fokkerij.
Haar veulen van dit jaar houden we aan. Het is een Duitse rijpony hengstveulen met gruwelijke goede gangen. Hij ik dit jaar naar de Duitse veulen keuring geweest en was hier 1e geworden van de hengstveulens.
Hier ff wat foto's van het stel!

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 9326_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4294_o.jpg

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:13

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Fiore dr toekomstige liefde!! *\o/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:46

Na al die geweldige, spectaculaire en bijzonder mooie foto's nu eens een fotootje van een verzopen valkje... :-)

Afbeelding

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:28

marjolein88 schreef:
Leuk!
Nou op dit moment hebben wij een valk merrie met een valk veulen!
De merrie heeft internationaal dressuur gelopen en wordt nu sinds enkele jaren ingezet voor de fokkerij.
Haar veulen van dit jaar houden we aan. Het is een Duitse rijpony hengstveulen met gruwelijke goede gangen. Hij ik dit jaar naar de Duitse veulen keuring geweest en was hier 1e geworden van de hengstveulens.
Hier ff wat foto's van het stel!

[ Afbeelding ]

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 9326_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4294_o.jpg

Zo'n gaaf veulen! _/-\o_ Ik zou bijna nu al een dekking willen reserveren :D :+

Viel me laatst al op dat de moeder als valk staat, maar hoe kan dat? Bruin x vos is toch geen verdunning?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:28

Femke: goede reflectie hebben jullie aan!

Monique: dat klopt inderdaad. Ze is vroeger als valk geschetst, maar het zou denk ik best bay dun kunnen zijn. De vader van haar geeft wel vaker rare kleurtjes door

Afbeelding
Toch als je d'r ziet zeg je ... Dat valkje

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:25

Wat ziet Ice er leuk uit. Echt een dametje.
Net als Ruby trouwens. Echte dames pony'tjes om te zien!

Royalty lijkt nu alweer veel pony achtiger. Mooi, fijn hoofdje ook.

Grappig hoe verschillend de valken hier verkleuren in de winter. De mijne begint alweer helemaal wit te worden.
Het verzopen valkje is wel goed zichtbaar! :))
Fi ziet er top uit zeg! Ga straks als ik tijd heb even je nieuwe topic bekijken.

Marjolein, is de merrie voor het NRPS of voor DR geschetst? In het Duits wordt wildkleur geloof ik Falbe genoemd, wat heel vaak (foutief?) gebruikt wordt voor valk (ipv Braunisabell). Voor crème wordt officieel Isabell gebruikt, terwijl in Nederland isabel ook altijd gebruikt werd voor crème én wildkleur (Fjorden worden vaak isabel genoemd). Niet zo handig dus.

Als ik de merrie zo zie denk ik juist niet direct aan een valk. Gezien de kleur en aalstreep (als het een echte aalstreep is) zou ze wildkleur bruin kunnen zijn. Ik weet dat er wel mensen zijn die zeggen dat Dornik B Fuchsfalbe is ipv Fuchs, maar of dat waar is en waar die kleur dan vandaan moet komen? Zoveel weet ik natuurlijk niet van deze bloedlijnen, maar van het Arabische aandeel komt het natuurlijk niet.

Heeft het veulen ook een aalstreep (of countershading?) op de rug? Heb je daar ook eerdere foto's van? Vind hem nl. ook vrij bruinig tonen op de foto's, maar gezien zijn vader kán hij natuurlijk wel gewoon valk zijn. Hij lijkt iig sowieso wat lichter dan de moeder.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:14

Ik dacht zelf inderdaad ook aan bay dun

Het is wel grappig, want haar nakomelingen zijn tot nu toe alleen nog Palomino met strepen en valk met strepen.

Afbeelding
De linker is een valk uit een bruine merrie x Cremello. En de rechter is de valk met wildstrepen (dunskin) van de "valk" merrie x Cremello . Moet je kijken wat een kleur verschil!
Dornik is idd een fuchsfalbe

Het veulen van dit jaar is ook een dunskin ( van die strepen komen we bij deze merrie denk ik niet af )

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:19

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal offtopic reacties verwijderd. Dit is een foto-topic, dus offtopic geklets is niet de bedoeling.
Voor offtopic/gezellig geklets kunnen jullie eventueel een huiskamertopic openen. In een foto-topic is het enkel toegestaan om foto's te plaatsen en direct op een foto te reageren.

Een reactie als "Wow, wat ziet Pietje er goed uit zeg! Hij is echt heel erg opgeknapt sinds hij bij jullie staat! +:)+ " is een directe reactie op een foto, en dus toegestaan.

Een reactie naar aanleiding van een foto "Jee wat is Pietje veranderd. Hoe is hij ook maar weer bij jullie
gekomen? En wat heb je met hem gedaan?" is niet toegestaan. Door dit soort vragen 'lok' je andere off-topic reacties uit, daarnaast is
het niet een reactie óp de foto, maar naar aanleiding van de foto.

Ik wil jullie verzoeken om vanaf nu weer ontopic te blijven reageren.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:26

Dream is zondag geschoren en valt mij alles mee hoe grijs hij eronder vandaan is gekomen,

Gister wou mijn bijrijdster hem in een homo roze outfit steken,.. nou ga je gang, dus voortaan is dream Gordon dream
Afbeelding

esmeeetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:56

super mooie paardjes allemaal spirit's :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:33

Ik ben sinds vandaag echt valk-loos :( Sem is door de nieuwe eigenaresse opgehaald, krijgt gelukkig wel een erg goed plekje :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:32

Wat jammer, Faline. Wel een geruststelling dat je er een goed tehuis voor hebt gevonden.
Is de nieuwe eigenaresse ook een bokker of gaan we hem niet meer terugzien in het topic? Zou ik wel jammer vinden want ik vind het een heel mooi veulen, zou het leuk vinden een idee te hebben hoe ie uit gaat groeien.

Pfoe, wel even verwarrend van 796 reacties naar een stuk of 75 minder. Mod heeft het druk gehad. Minder off topic kletsen dus, dames! :D (Want een slotje zou natuurlijk erg jammer zijn).

Mijn merrie begint nu echt een aardige wintervacht te krijgen. We doen het deze winter rustig aan dus aan scheren begin ik sowieso niet. Het is wel apart hoe licht ze 's winters wordt. Ik zal me weer moeten opmaken voor "kijk het paard van Sinterklaas" opmerkingen op buitenrit.

Je merrie zal dan dus idd waarschijnlijk wildkleur bruin zijn, Marjolein. :j Schijnt bij dit bloed toch vaker voor te komen en ik weet uit ervaring bij de Tekes dat het zich ontzettend goed kan maskeren tot er dus ineens een overduidelijke wildkleur opduikt uit bijv. ogenschijnlijk valk ouderdieren. Jullie houden het valkje van dit jaar aan, toch? (Zo ja, plaats vooral vaker foto's, haha).

Dream is wel behoorlijk grijs nu hij geschoren is, maar vind het hem zeker niet misstaan. Net als het roze trouwens. Vind niet dat mensen zich zo druk moeten maken over onzin als "roze is voor meisjes of mietjes". :)) Zeker een licht valkje staat roze erg mooi weet ik inmiddels uit ervaring. :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:02

Echte mannen dragen roze