[FOTO] Wie heeft hier een valk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:44

Wauw dat lijkt precies een paintje qua bouw, wat een speciale mix :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:11

Mijn goudklompje, bijna 5 maanden oud:
Afbeelding

Check dat onderlippie <3
Afbeelding

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:39

Die bles maakt het helemaal af ! Maar ze heeft ook een prachtige valk kleur ! :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:06

dream word alweer grijs bij zijn oren, nek en schouders die van jullie ook?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:10

Ze begint ook steeds meer te glimmen cynthia!!

Grijs? Nou dat is niet te hopen haha.. Special heeft nu een ongevoerde regendeken op. Maar aankomend maandag moet weer flink warm weer worden dus dan gaat die weer af overdag :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:23

mmmm Jou-Jou is al weer een week of wat aan het verharen... en ja..lijkt dan schouders ed soms wat lichter / grijzig..

Altijd zo confronterend als het voor je gevoel nog zomer is ( paar weken geleden).. en je pony begint ivm aanmaak wintervacht al te verharen..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:55

Zondag nog een heel donker valkje op de foto gezet van kennissen van mij toen ik bij Elise Buiten was. :)

Afbeelding

Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:42

Dankje Chimello en Cynthia82!

Die van jouw glimt super mooi, en een lief hoofdje heeft ze Cynthia82.

Wauw Nicole die is mooi :~ .

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:43

FrieseMenner schreef:
Twisthoeve's (G) Rhydaman, een 5 jarige welsh mountain hengst.

[ Afbeelding ]

Wauww! <3

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:20

Die pony hierboven (Orchid's Rex) is een Orchid's Justin!
Hij is wel knap geworden :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:20

Sommige zullen deze foto al gezien hebben :) Mijn knapperd <3 Vakantie zit er weer op voor hem tijd om weer eens wat te gaan doen :))

Afbeelding

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:07

Pff wat een knappe foto's hier weer!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:17

Toydoll schreef:
Nicole schreef:

vlecht werk, mooi hoofdstel en paar knappe foto's doen veel

:')

haha true, maar hij lijkt op de foto's wel echt mooi? Mooi halsje, leuk koppie mooi kleurtje? De rest van de bouw is niet te beoordelen natuurlijk XD

Special is echt zo volwassen geworden, prachtig!!! Helemaal geen 'pony' meer maar hij oogt echt als een stoere wedstrijd hengst, mooi hoor :D

Kyaan zit al weer super lang in zijn vacht :( :( Dus dat is weer zeker een half jaar geen mooie foto's van puppy :(

Afbeelding

Special ontwikkeld zich echt met de week, nu heeft hij weer eens 3 weken niks gedaan (ook goed voor die jonkies) en zal weer ff oppakken.
Hij is de afgelopen 8 maanden bijna 4cm gegroeid! Gekocht als ukkie van 1.41-1.42 en afgelopen week gemeten op ruim 1.45.9 (-0.9 ijzers) dus 1.45 *\o/*

Ja maar de jouwe in nog een jonkie, krijg je van die schattige wolle bol pluisjes _O- vooral die welshjes kunnen echte beertjes worden :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:25

Cynthia dat blesje doet het echt helemaal voor me.
Wat een lekker ding.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:35

Dankje, chimello! Voor mij doet haar onderlipje het helemaal :D Het ding is iets te lang, zo schattig!

Ik vind die donkere valk heel mooi! Ik vind het alleen zonde van de frontriem..

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:19

Nicole schreef:
Sommige zullen deze foto al gezien hebben :) Mijn knapperd <3 Vakantie zit er weer op voor hem tijd om weer eens wat te gaan doen :))

[ Afbeelding ]

lief dat halster

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:47

Ik kom dit topic bij toeval tegen,valk is ook een mijn favoriete kleuren, mijn eerste pony was een valk nl. een kruising halve Fjord x Arabier. Nepal ox x Isabella fjord x arabier, en ja hoe komt een fokker daarop? Ze was erg koppig x snel, niet de beste combinatie als je graag buitenritten doet, maar goed, ze was mijn eerste pony, super snel, super lief en echt een mooie pony, maar helaas soms erg eigenwijs. Maar een fantastische kleur, helaas vanwege een brand geen foto's meer van in mijn bezit, maar voor de mensen die denken waarom valk? Nou.... dankzij mijn 1e <3 Patroeschka H11185 <3

Ik weet niet hoeveel foto's mogen dus ik ga gewoon van oudste naar jongste met naam en afstamming onder de foto's (of links).

Afbeelding
Oostdijk's Dancing Delyth, ster, rabicano valk, 2009, merrie (Griashall Kiwi x Stougjeshoeve Dancing Queen) - Welsh sectie B - aangehouden

Afbeelding
Oostdijk's Ceridwen Madoc, rabicano valk, 2009, hengst (Shore Brooks High Five x PK's Ceridwen Mabel) - Welsh sectie A

Afbeelding
Oostdijk's Ceridwen Mellow, rabicano valk, 2010, merrie (Shore Brooks High Five x PK's Ceridwen Mabel) - Welsh sectie A

Afbeelding
Oostdijk's Ceridwen Memory, valk, 2011, merrie (Twisthoeve's (G) Rhydaman x PK's Ceridwen Mabel) - Welsh sectie A - aangehouden

Afbeelding
Oostdijk's Ceridwen Merlin, valk, 2012, hengst (Twisthoeve's (G) Rhydaman x PK's Ceridwen Mabel) - Welsh sectie A

Afbeelding
Oostdijk's Ceri Caerwyn, valk, 2012, hengst (Twisthoeve's (G) Rhydaman x Vechtzicht's Cascade) - Welsh sectie A

Afbeelding
Oostdijk's D. Royal Nijinski, rabicano valk, hengst (Boston Bonaparte x Oostdijk's Dancing Delyth, ster) - Welsh sectie B - aangehouden

Volgend jaar hoop ik op weer 2 valken en een palomino (uit Mabel en Cascade x Twisthoeve's (G) Rhydaman en uit Delyth x Stougjeshoeve Escusdo)
Het wordt weer lekker druk op stal :D

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:58

Er lopen op dit topic trouwens heel wat knappe pony's rond en kwam ook nog een 'oude' bekende tegen :D Twisthoeve's (G) Rhydaman, één van mijn favoriete 'gekleurde' Welsh A hengsten.

Afbeelding

Ik ben erg blij dat ik afgelopen voorjaar de lange reis vanuit Zeeuws-Vlaanderen naar Friesland gemaakt hebt en hoop op volgend jaar wéér 2 toppertjes :j Tot nu toe heeft de combinatie met mijn merries hele mooie, heel goed bewegende veulens gegeven met een topkarakter! Ik kan bijna niet wachten tot komend voorjaar.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:02

Set, wat ben je weer intelligent ;) Dat was het eerste dat ik dacht toen ik het las :)
De kleur zal wel heel veel op valk hebben geleken. Je ziet het ook wel eens bij Fjord x Fries, die kunnen ook een kleur hebben waarvan veel mensen denken dat het valk is. Maar valk is een uiting van een crème-gen en dat komt bij Arabier en Fjord inderdaad niet voor :)
Neemt niet weg dat je nu onwijs knappe pony's laat zien! :D

En kijk wat ik net zag: Fiore's achterbenen hebben besloten toch voor de winter nog een extra stukje zwart te laten zien (bij haar spronggewricht) *\o/* *\o/* Het zal van het voorjaar wel mooi doorkleuren :)
Afbeelding

En is ze stoer, of is ze stoer? Voor het eerst zonder mama de wei af!
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:01

jeej we denken hetzelfde :D lekker Fiore nog een beetje zwart erbij! Mooie valk is ze toch, helemaal als ze straks haar witte babypluismanen helemaal kwijt is en zwarte benen heeft :D En ze is superstoer hoor!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:20

geduld is een schone zaak Cynthia hihi ... ik zat ook met smart te wachten op mooie zwarte benen
ice
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:29

Ice is ook zo'n plaatje, en een echte merrie qua uitstraling!

Dankje Cynthia, ik ga sowieso al blij zijn als er uberhaupt een gezond veulentje uitkomt :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:50

Prachtige dieren abba!!

Knappe Fi begint helemaal door te kleuren *\o/*

Ice is zoals altijd een lekker ding super lieve uitstraling!

Even 2 rij fototjes van Specia <3
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft 3 weken vakantie gehad, bollie.. Zie je ook best wel.. Maar ach zie ze liever zo dan te dun :) lekkere ronde bips <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:08

Ooowww Abba!!! Die mag je allemaal voor mijn deur zetten, strikje hoeft niet hoor!! Wat een geweldige verzameling! :D

Fiore is weer helemaal anders geworden he :D En toch nog steeds hetzelfde natuurlijk; heerlijk :D

Kyano heeft gister van een vriendin een kadootje gekregen, trots dat hij er mee was ;-) :
Afbeelding
Afbeelding

Hij zit al weer flink in wintervacht en die is helaas een stuk grauwer dan zijn mooie goude zomervacht :( Maar ach; hou toch wel van hem :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:13

Aah wat een poepke <3 Ik merk inderdaad dat nu snel gaat kwa dik worden van de haren :( en Special word inderdaad nu ook weer stuk lichter..