[FOTO] Wie heeft hier een valk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:46

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:09

Van de benen kun je volgens mij nog niet zo veel zeggen nu.
De benen van JouJou zijn overigens ( van dichtbij gezien) ook niet echt zwart- zwart... en schemert eigenlijk overal wel bruin/ valk doorheen. Daarbij lijkt het wel of ze de ene keer zwarter zijn dan de andere keer.

Veulenfoto:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:54

Cynthia82 schreef:
Vraagje aan degene die hun valkje al vanaf baby hebben:
Dit is Fiore vandaag, 4,5 maand oud. Zoals je op de foto kunt zien, zijn haar beentjes alweer zwarter geworden, maar niet pikzwart tot haar knieën, er it nog valkkleur-bruin doorheen. Komt dat nog (volgend voorjaar ofzo?) of zullen haar benen zo blijven?
[ Afbeelding ]

Pootjes :)
[ Afbeelding ]

Komt waarschijnlijk nog :)
Mijn paintje als veulen en als jaarling:

EDIT: als mini veulen:
Afbeelding
6maand:
Afbeelding
16maand:
Afbeelding
30maand:
Afbeelding

Ik hoop dat je zo wat gemakkelijker kan vergelijken :)

Maar mijn Paintje is ook niet zwart-zwart op z'n benen, van dicht zie je dat het gewoon donkerbruin is :)
Laatst bijgewerkt door 2a54z6e45r6r op 09-09-13 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

eline1991

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:06

Ik zal ook even foto's laten zien over de loop van de tijd.
Afbeelding
Dazzle een paar weken

Afbeelding
Dazzle een paar maanden

Afbeelding
Dazzle anderhalf

Afbeelding
Dazzle bijna 2

Bij haar was het dus bij anderhalf nog niet eens echt zwart.
Onderhand is dit wel zo.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:08

Bij mijn valkje heeft het ook 1.5 jaar geduurd voordat ze echt zwarte benen had, heeft heel wat verharingen gehad en is nu pas echt licht valk. Haar benen zijn nu helemaal zwart met aan de kroonrand nog wat bruinig haar. denk dat dat na de volgende verharing wel helemaal weg is. ze heeft volgens mij zat zwarte haren om te zien dat het zwart zal gaan worden, even afwachten hoe ze er na deze winter uitkomt ;)
die van mij was als 6 maanden oud veulen chocobruin met bruine benen:
Afbeelding
toen na de verharing nog donker valk met chocobruine benen:
Afbeelding
en als jaarling werd het langzaamaan zwart:
Afbeelding
en nu 1,5 jaar oud, pikzwart ( foto is van een maand geleden, nu echt pikzwart)
Afbeelding

er is nog hoop op zwarte benen ;) denk dat het wel goed zit.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:40

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er is hoop!! Bedankt mensen!!! :):)

Enne, StalMilagro, met ' lang' veulenhaar bedoel ik de echte babyvacht, die is wat langer dan het strakke zomerjasje.

Fiore als babybaby tot 4 maanden baby

Vijf dagen
Afbeelding

Twee en een halve maand (het zwarte schemert al door)
Afbeelding

Drie en een halve maand
Afbeelding

En gisteren, vier en een halve maand
Afbeelding

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:50

gezien de laatste foto denk ik dat ze 3 hoog zwarte benen krijgt ( tot aan de knie) en 1 achterbeen met alleen een zwarte hak ( waar ze het hoge witbeen heeft )
nog even geduld tot na deze winter, dan komen de echte kleuren er wat meer uit ;), wachten duurt lang helaas...
bij die van mij had ik ook niet verwacht dat er überhaupt een valkje verstopt zat onder haar dikke bruine jas ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:57

Volgens mij zijn al haar beentjes nu aan de buitenkant donkerder dan aan de binnenkant.
Op de foto van toen ze drie en een halve maand was, zie je dat de buitenkant van haar hoge witbeen zwarter is dan de binnenkant.

Wachten duurt zeker lang. Ik wacht bij mijn palomino (Fiore's twee jaar oudere broer) nu al twee jaar op een goud kleurtje, maar hij vind wit mooier. Deze zomer was hij wel wat gouder dan vorig jaar (klik maar eens op 'TiSento' in mijn onderschrift), maar hij geeft weer de voorkeur aan een witte winterjas, dus ik heb mijn hoop weer gevestigd op volgend jaar :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:23

Cynthia je valkje heeft ook redelijk lichte manen dus misschien zit er gewoon niet zoveel zwart in. Over palomino .. De mama van ice is op haar donkerst met vliegendeken op in de zomer :) en nu crème wn. Van de winter ook haast wit. Dus misschien vliegendeken idee voor volgend jaar?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:34

leuk om die verandereringen te zien!
ice ook maar
Afbeelding
1 dag
Afbeelding
4 weken
Afbeelding
3 maanden
Afbeelding
7 maanden
Afbeelding
11 maanden
Afbeelding
1 jaar
Afbeelding
14 maanden
Afbeelding
16 maanden
en voor Cynthia hier moeders zo'n beetje op haar donkerst
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door stalmilagro op 09-09-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:36

Haar manen zijn zwart. Er zitten alleen nog lichte haren in haar staart en manen (het bovenste laagje manen is nog blond). Dat hebben veel bruinen en valken, dat trekt vanzelf weg.

Haar manen nu
Afbeelding

En ja, ik zie mijn palomino graag goud, maar om hem alleen om die reden een vliegendeken om te doen :) Krijgt hij dan geen ruitjespatroon op zijn lijf? :+

Ice!!! <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:40

wat n schattig koppie heeft ze toch Cynthia .. had nog ff me bericht bijgewerkt met een foto van de moeder op haar donkerst (palomino)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:43

Palomino's en valkjes (en ook dubbel creme's) worden in de zomer vaak donkerder en in de winter lichter :j
En naarmate ze ouder worden kunnen ze ook steeds donkerder worden.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:04

Wat een leuke foto's weer, als ik het zo vergelijk heeft Royalty wel al snel zwarte benen :P Hij is er nu ok bijna 4 maanden, soms lijkt het idd of de benen de ene moment donkerder zijn dan de andere moment...
Toch leuk zo van die speciale kleurtjes en zeker als ze in de jaren nog zo kunnen veranderen :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:47

Idd, special word namelijk in de winter zeer waarschijnlijk heel licht (ook zo gekocht dat hij in dikke lichte wintervacht zat) en is nu echt goud van kleur, ga vroeg met dekens beginnen wil hem echt niet gaan scheren :))

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:54

Ik vind mijn ice in de winter niet echt licht .. Ja de valk haartjes, maar ze krijgt dan heel veel scooty en mijn palomino verschilt per donkerheid per jaar. Geloof er niet in dat ze elk jaar donkerder worden

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:08

Peterina hier op Bokt heeft me ooit verteld dat palomino's in de eerste jaren ieder jaar wat donkerder worden. Tot hun derde of vierde jaar. Tot nu toe klopt het bij Ti. Hij was deze zomer zeker donkerder dan vorig jaar. Ik mag alleen geen foto's van hem plaatsen in dit topic.

De moeder van Ice is echt heel mooi! Ti heeft in het najaar appeltjes als zijn vacht wat dikker wordt (nu dus).

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:28

Dankje. Ja ik denk dat t gewoon verschilt .. T ligt denk ik ook aan t weer en hoeveel de zon schijnt :) t klopt wel dat ze t ene jaar donkerder zijn dan t andere jaar

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:30

Ze veranderen inderdaad zeker in hun jonge jaren nog best veel. :j Toverballetjes :D

Die van mij is heel donker geworden (maar misschien niet helemaal eerlijk aangezien zij sooty heeft :P)
Goldy vroeger (als 3 en 6 jarige):
Afbeelding

En Goldy nu (19 jaar):
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:34

Die is zeker donker geworden! Mooi hoor! Wordt ze in de winter ook weer lichter?
Mijn Haf (vos dus) is juist in de winter een stuk donkerder dan in de zomer.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:12

Nicole schreef:
Wuah!! niet gespierd! check die gespierde kontje eens op foto 2! :)) ze ziet er erg goed uit nu!

Voor een vakantie vierend paard dat bijna niks doet valt het idd wel mee ja, haha. :D Nu dat pierenekje nog. :))

Wat een mooie voorpluk heeft Ice! Pfoe, ik vergaap me wel aan al die mooie volle bossen haar hier in het topic, dan mag mijn valkje lekker rastypisch een polletje piekhaar blijven. :Y)

Knappe Royalty. Wat een guitig ding en wat toont ie groot! Zie ik zijn moeder denk ik ooh is het een pony! :))

Mooi Lusitano meisje. Langgelijnd type zeg!

Jou-Jou's orenspel is zo leuk. Hele gave pony.

Houd hoop, Cynthia!
Mijn valkje had met 4,5 maand ook nog geen doorgekleurde benen. Met 3,5 maand waren de benen zelfs nog helemaal licht van kleur, wat bij jouw Fi niet het geval was, afgaand op de foto's. Het blijft afwachten hoe ze uiteindelijk zal doorkleuren en idd kunnen paarden hun hele leven zelfs nog doorkleuren o.a. onder invloed van sooty.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:26

Leuk die reacties over ice en dr mama
Wat n verschil faline is dat ook in t zelfde jaargetijde?

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:37

Hehe, ja, Royalty toont groot op foto, zit ook vaak op mijn knieën, misschien maakt dat het vertekende beeld wel :P Al bij al is hij wel nog klein in het echt.. 't is een stoer ventje :P

Wat is Goldy donker geworden seg, vind ze niet mis zo !

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:18

Ik heb al een hele tijd geen reacties meer gegeven maar wel trouw meegelezen... :D Vond net weer deze foto van een jaar terug, twee weken van nu :D Het blijven toverballetjes! Mijn merrie is de afgelopen zomer echt koper geweest (als een net geslagen munt) maar nu begint ze weer onderstaande kleur te krijgen :D

Afbeelding

Hebben jullie trouwens ook zoveel pb's met 'ik wil mijn port folio aanvullen met jou valk' waar je vervolgens nooit meer wat van hoort?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:08

Leuk paard .. En nee ik heb dat nog niet gehad