[FOTO] Wie heeft hier een valk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:39

JoSav schreef:
Dankje, Nicole. Ze is ook al goed afgevallen en ik vind haar nu mooi op gewicht.

Ze is van dit
[ Afbeelding ]

Naar dit gegaan:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Alleen dus misschien nog wat onbespierd, maar dat komt wel. :) Eerst zadel weer even laten nakijken en evt. aanpassen. Zien we dan wel weer verder.

Special kan wel echt zo in de Penny. Prachtige foto's, prachtige pony.

Ice ziet er ook goed uit.
De mijne heeft nauwelijks een voorpluk en inmiddels geen manen meer. Tja, dat hoort nu eenmaal bij het ras dus daar heb ik me bij neergelegd na alle goede zorg voor haar manen bleef er alsnog bijna niks van over.
Van vriendlief moet ik ze nu wel weer laten groeien dus we zullen zien of poging 3 (is al eens eerder geschoren geweest) wel succes oplevert. Ik vrees ervoor. Veel manen worden ze op de keuring zelfs op afgestraft dus echt erg kan ik het ook weer niet vinden natuurlijk. :))

Kan ik in dit topic me vergapen aan mooie valkjes met volle manen en maantop. :P

Mooie paint! Wordt vast heel vaak aangezien voor Quarter, of niet? (Door mij incluis) Is het een solid of zit er ergens nog een vlekje verstopt? :D

Wat ziet Kyano er goed uit! Hij glanst anders mooi op de onderste foto. Echt metallic blijft nu eenmaal voorbehouden aan AT en aanverwanten... Maakt hem zeker niet minder mooi. Idd een hele fijne uitstraling.

Wat leuk dat Special nu ook een beginnetje heeft gemaakt in een heus parcours! Oortjes erop en gaan, haha.

Wuah!! niet gespierd! check die gespierde kontje eens op foto 2! :)) ze ziet er erg goed uit nu!

Dream is gewoon een ondeugde knapperd! :)) Op de foto's is trouwens ook te zien dat special ongeveer 4/5de keer onder zadel springt :)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:40

Deze vind ik ook een kanjer !
Prachtige ogen, leuke bles ! ( doet me stiekem aan die van Royalty denken :D ).
Volgende keer als ik het topic open ga ik toch wel een emmer'tje bijhalen om de kwijl op te vangen...

A_man

Re: [FOTO] Wie heeft hier een valk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:45

Dream kan ook echt een ondeugend ettertje zijn hoor,
hij schrikt van dingen dat je denkt jahoor... en voor dingen dat je denkt dit moet die toch wel eng vinden doet hem niets, gister een bekertje dat weg waaide alle paarden schrokken en hij stond stil.

maar is het wel een toppertje.
Morgen gaat hij naar een nieuw stalletje en zullen we snel nieuwe fotos maken, hij heeft nu al 1m ( 2x sprongetje ) onder de man gesprongen en zie aan hem hoe hoger hoe leuker.. dressuur word die ook veel sterke, galop is niet meer zo slungelig..

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:47

JoSav schreef:
Dankje, Nicole. Ze is ook al goed afgevallen en ik vind haar nu mooi op gewicht.

Ze is van dit
[ Afbeelding ]

Naar dit gegaan:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Alleen dus misschien nog wat onbespierd, maar dat komt wel. :) Eerst zadel weer even laten nakijken en evt. aanpassen. Zien we dan wel weer verder.

Special kan wel echt zo in de Penny. Prachtige foto's, prachtige pony.

Ice ziet er ook goed uit.
De mijne heeft nauwelijks een voorpluk en inmiddels geen manen meer. Tja, dat hoort nu eenmaal bij het ras dus daar heb ik me bij neergelegd na alle goede zorg voor haar manen bleef er alsnog bijna niks van over.
Van vriendlief moet ik ze nu wel weer laten groeien dus we zullen zien of poging 3 (is al eens eerder geschoren geweest) wel succes oplevert. Ik vrees ervoor. Veel manen worden ze op de keuring zelfs op afgestraft dus echt erg kan ik het ook weer niet vinden natuurlijk. :))

Kan ik in dit topic me vergapen aan mooie valkjes met volle manen en maantop. :P

Mooie paint! Wordt vast heel vaak aangezien voor Quarter, of niet? (Door mij incluis) Is het een solid of zit er ergens nog een vlekje verstopt? :D

Wat ziet Kyano er goed uit! Hij glanst anders mooi op de onderste foto. Echt metallic blijft nu eenmaal voorbehouden aan AT en aanverwanten... Maakt hem zeker niet minder mooi. Idd een hele fijne uitstraling.

Wat leuk dat Special nu ook een beginnetje heeft gemaakt in een heus parcours! Oortjes erop en gaan, haha.

Ja :') Maar hij is echt paint hoor :D
Mams is quarter en paps is paint (homozygoot voor vlekken) en dan is hij vanzelf paint.
1 op de zoveel nakomelingen van een homozygoot heeft geen vlekken zoals je verwacht (typische koevlekken), enja mijne is zo eentje. Hij geeft vlekken door, ze zitten stiekem verstopt in z'n sokken :')

& inderdaad het is een buffel, hahaha :D
hij is nog maar 2 en nu al een dikbilrund :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:36

ice weer op de tel foto's lijkt ze donkerder
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:51

Prachtige foto's weer hier!

Kan het dan ook niet laten om weer eens wat van Jou-Jou te plaatsen. Dit keer in opperste concentratie tijdens een dressuurwedstrijd:

Afbeelding

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:52

die oortjes :o :+ <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:55

Yep! :D Standje "Opperste concentratie"

Lief hè...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:10

mijn merrie kennis laten maken met de hond, wel met een tijdelijk hekje ertussen omdat ik niet wist hoe ze reageerde en bang was voor naar voren meppen door de draden, maar dat ging prima, ze vonden elkaar zelfs reuze intressant. hond was er niet meer weg te slaan.
eindelijk ook de kleur goed op de foto gekregen, normaal lijkt ze heel donker, maar dat is ze dus niet :P
Afbeelding
en nog een mooie, maar dus wel weer waarop ze donker lijkt:
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:41

hier kan je ice dr voorpluk goed zien
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:47

Ik heb Sem maar eens op internet gezet, kijken wat er op af komt. Eigenlijk wil ik hem niet verkopen, maar wie weet kom ik een perfect baasje voor hem tegen. :j (En zo niet, dan blijft ie lekker staan :P)
Heb al wel 2 bezichtigingen staan voor deze week en al veel mails en telefoontjes gehad, dus dat loopt op zich wel snel. Maar veel mensen willen natuurlijk voor een duppie op de eerste rij zitten en daar begin ik niet aan :P Prijs is best onderhandelbaar voor het juiste plekje, maar alsnog gaat hij niet voor een vriendenprijsje weg.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:24

Sem is zoooo mooi! <3 Geen leuke opvolger voor Kharamel? :+

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:04

Hier mijn knappe man Royalty dan nog maar eens even, omdat ik het niet kan laten :')
Zaterdag komt hij eindelijk bij ons, kan hem niet meer uit mijn hoofd krijgen, zo spannend ! *\o/*

Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:15

inderdaad spannend. wat een stilte hier!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:05

Knappe Royalty! Veel plezier morgen met zijn komst :D

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:38

Dankjewel ! :D

Maar helaas, planning is veranderd, hij komt vandaag nog niet, hij liep met een snotneus rond en de fokker brengt liever een gezond veulen, waar ik hem uiteraard enorm dankbaar voor ben, dus nog even afwachten :-)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:22

Top van de fokker! Nu extra spannend nog even wachten :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:38

set_elkol schreef:

Wie weet houden we hem (voorlopig) ook wel hoor, eerst maar eens zien wat er qua kopers op af komt.
En hij zou zeker een leuke opvolger van Kharamel zijn, als hij niet familie was van bijna al mijn merries :+
Daarnaast is een hengst ook niet zomaar goedgekeurd, dus dat zou ook een gok zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:01

onze 2,5jr dunskin(valk kleur met wild kleur) lusitano merrie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:23

Faline schreef:
set_elkol schreef:

Wie weet houden we hem (voorlopig) ook wel hoor, eerst maar eens zien wat er qua kopers op af komt.
En hij zou zeker een leuke opvolger van Kharamel zijn, als hij niet familie was van bijna al mijn merries :+
Daarnaast is een hengst ook niet zomaar goedgekeurd, dus dat zou ook een gok zijn.

Ik snap het :) Snap dat laatste stukje natuurlijk wel, maar misschien groeit hij heeeel knap uit! Waar worden jouw veulens ingeschreven, NRPS?

Keona die van jou is ook knap.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:52

Ik twijfel er niet aan dat ie knap wordt :D daarom is hij ook alleen voor een goed tehuis te koop en anders blijft hij hier. Ik heb dan zeker wel ambities om hem te laten keuren :j Het is ook even afwachten hoe groot hij wordt, de lijn van zowel vader als moeder geven veel maat mee, er is kans dat hij ook net nog in de paardenmaat terecht kan komen. Wordt sowieso een flinke E pony. Ik zou maatje paard wel interessant vinden voor de fok, icm met groot fokkende sportmerries :j En Hij is idd ingeschreven bij het nrps.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:28

Vraagje aan degene die hun valkje al vanaf baby hebben:
Dit is Fiore vandaag, 4,5 maand oud. Zoals je op de foto kunt zien, zijn haar beentjes alweer zwarter geworden, maar niet pikzwart tot haar knieën, er it nog valkkleur-bruin doorheen. Komt dat nog (volgend voorjaar ofzo?) of zullen haar benen zo blijven?
Afbeelding

Pootjes :)
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:49

Volgens mij zijn de benen nog niet eens klaar met verharen. Bij ice waren ze volgens mij al redelijk zwart na t verharen en vooral met de wintervacht

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:04

Is normaal hoor, hier is het ook nog zo vervaagd zwart :) Wel een leuk veulentje !

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:18

Stalmilagro, haar benen zijn wel klaar met verharen, in de zin van dat alle babyhaar weg is en er geen langere haartjes meer tussen zitten.
Heb jij foto's van Ice van rond de vier maanden zodat ik kan vergelijken?

Chary, ik zag inderdaad dat Royalty ook nog wat valkkleur door zijn zwarte beentjes heeft :j
Enne, dankje! :D