Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fotsy schreef:Ze heeft Nederlands stamboek, en papa was vos met witte manen en staart, grandioso v. Wegnam en mama Valetta L.H zwart, (geen foto te zien) grootvader langs papa zijde was Adam v. Spuitjesdom een donkerbruin met ook zwarte manen en staart en grootvader langs mama zijde is kismit v. Bunswaard, vos met witte manen en staart, kan je daar iets mee, van de anderen op haar stamboek krijg ik geen foto te zien.
Peterina schreef:Fotsy schreef:Ze heeft Nederlands stamboek, en papa was vos met witte manen en staart, grandioso v. Wegnam en mama Valetta L.H zwart, (geen foto te zien) grootvader langs papa zijde was Adam v. Spuitjesdom een donkerbruin met ook zwarte manen en staart en grootvader langs mama zijde is kismit v. Bunswaard, vos met witte manen en staart, kan je daar iets mee, van de anderen op haar stamboek krijg ik geen foto te zien.
Uit een vos x zwart kan nooit een valk/buckskin komen ... of de papa is de papa niet!!! Minstens een van de ouders moet creme dragen om een enkel verdunning, bijvoorbeeld valk, te geven.
Enige andere mogelijkheid in dit voorval is dat de moeder niet zwart is maar in feit een smokey black is ... maar hier ook hetzelfde redenering: een van haar ouders MOET dan creme dragen.
DubbelDun schreef:@jetta: Kan Olan Wonderful Luck of een papierloze zoon van hem zijn geweest.
Jetta schreef:DubbelDun schreef:@jetta: Kan Olan Wonderful Luck of een papierloze zoon van hem zijn geweest.
Ik weet het niet...mijn paard komt uit Brabant, zijn moeder was een paardenmelkerij merrie, die is opgehouden te bestaan, paarden verkocht en deze merrie was drachtig bij verkoop.
Daar is mijn knapperd uitgekomen. Hij heeft ook "mensenogen en strepen op de hoeven en stippels rond de geslachtsdelen en een paar stipjes bij de mond.. Gelukkig geen roze randjes langs zijn ogen. Dat vind ik zelf nl niet zo mooi.
De mensen van wie ik hem kocht, zeiden dat hij half Quarter was, maar met die stippen is hij toch meer half appaloosa
DubbelDun schreef:Mensen die niet zo'n verstand hebben van het western(paarden)wereldje gooien de verschillende rassen nogal eens door elkaar. Overigens zijn er zeer weinig pure Appaloosa's te vinden
Fotsy schreef:Peterina schreef:Uit een vos x zwart kan nooit een valk/buckskin komen ... of de papa is de papa niet!!! Minstens een van de ouders moet creme dragen om een enkel verdunning, bijvoorbeeld valk, te geven.
Enige andere mogelijkheid in dit voorval is dat de moeder niet zwart is maar in feit een smokey black is ... maar hier ook hetzelfde redenering: een van haar ouders MOET dan creme dragen.
Ze lijkt eigenlijk sprekend van kleur op haar grootvader is me opgevallen (donkerbruin maar geen kastanjebruin) zelfs nog iets bleker maar de vraag is nog steeds heeft ze sooty, denk je? Gaat ze zwart worden?
Uit wat valt dan een valk, ti's maar dat ik aan het proberen fokken ben met mijn ander paard, en die is toch volgens jullie valk met heel veel sooty en de hengst is dunskin, kzou er toch niet graag een vos zien uitkomen, (niet slecht bedoeld hoor).
Peterina schreef:DubbelDun schreef:Mensen die niet zo'n verstand hebben van het western(paarden)wereldje gooien de verschillende rassen nogal eens door elkaar. Overigens zijn er zeer weinig pure Appaloosa's te vinden
Omdat de Ras zeer beperkt vertegenwoordigt is in Europa, maar het kleur patroon wel in
verschillende rassen te vinden is.