Dus ik durf nog geen uitspraak te doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:Maar die vader is in mijn ogen geen dunalino die je merrie gedekt heeft
mooney schreef:Homo en heterozygoot maakt niet uit qua uiting, ik ken hele ingetogen homozygoten en uitgesproken heterozygote qua uiting.
Extension en KIT (waar dus veel van de witgenen liggen) zitten op hetzelfde chromosoom. Chromosomen willen echter nog weleens tegen elkaar gaan liggen en onderdelen uitwisselen. Dat noemen ze crossing over. Daarom kan je dus niet garanderen dat een vos nakomeling van een e - w20 en E - n hengst altijd dan die w20 mee krijgt.
Dat is verder ook niet te testen, je kan hooguit een hypothese opstellen op basis van nakomelingen als je paard heterozygoot is voor extension en een witgen
keona schreef:Maar die vader is in mijn ogen geen dunalino die je merrie gedekt heeft
Fotsy schreef:Maar wat je fenotypisch ziet is niet altijd wat het genotypisch is.
Deze is ook dunalino
[ [url=m/bgCYGX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb de indruk dat de dunkenmerken ook soms duidelijker zijn dan andere keren dus misschien afhankelijk ook van voeding, seizoen gezondheid paard?
Of palo is gewoon lastiger of crème in algemeen.
keona schreef:Fotsy schreef:Maar wat je fenotypisch ziet is niet altijd wat het genotypisch is.
Deze is ook dunalino
[ [url=m/bgCYGX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb de indruk dat de dunkenmerken ook soms duidelijker zijn dan andere keren dus misschien afhankelijk ook van voeding, seizoen gezondheid paard?
Of palo is gewoon lastiger of crème in algemeen.
Deze zie je het ook duidelijk toch maar dan nog heb je ook het non dun dat kan mee spelen
kyrkelover schreef:Dating Point zijn beide ouders dragen in ieder geval Dun/nd1/nd2 (iets van de 3). De kans dat Dating Point hier iets van meegekregen heeft is dus groot. Enkel testen zal dus uitsluitsel geven en dan weten we gelijk welk gen dan precies.
Femke_Tweety schreef:kyrkelover schreef:Dating Point zijn beide ouders dragen in ieder geval Dun/nd1/nd2 (iets van de 3). De kans dat Dating Point hier iets van meegekregen heeft is dus groot. Enkel testen zal dus uitsluitsel geven en dan weten we gelijk welk gen dan precies.
Ieder paard draagt er 2 van die 3, voor zover nu bekend.
Soms 2 dezelfde, soms 2 verschillende.