Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Moeder heeft met haar wit (hoogoplopend op achterbeen) het bontgen doorgegeven samen het haar Agouti (AA), vader heeft het zwart gegeven (Ee).
Het grijs zal mettertijd zwart kleuren en veel van het 'wit' zal lichtbruin worden.
Je hebt dus een bruin veulen met witte voeten/benen en misschien pangare/mealy, maar dat laat zich pas zien als de veulenverharing achter de rug is.
Waar dat witte streepje achter de schoft vandaan komt is even de vraag, grapje van moeder natuur
Femke_Tweety schreef:Moeders lijkt sowieso sabino.
Gezien lipvlek en hoog wit been.
Ik ben wel benieuwd hoe dit veulen opdroogt. Staart veulen deed mij ook even denken aan rabicano/coontail.
Merrie lijkt ook wat stekelharig te zijn?
Poosje81 schreef:DubbelFun schreef:Moeder heeft met haar wit (hoogoplopend op achterbeen) het bontgen doorgegeven samen het haar Agouti (AA), vader heeft het zwart gegeven (Ee).
Het grijs zal mettertijd zwart kleuren en veel van het 'wit' zal lichtbruin worden.
Je hebt dus een bruin veulen met witte voeten/benen en misschien pangare/mealy, maar dat laat zich pas zien als de veulenverharing achter de rug is.
Waar dat witte streepje achter de schoft vandaan komt is even de vraag, grapje van moeder natuur
Welk gen is in deze dan het bontgen? Want ik zit eigenlijk enkel in de tinkers en daar is bont = tobiano
en dat heeft moeder sowieso niet natuurlijk.Femke_Tweety schreef:Moeders lijkt sowieso sabino.
Gezien lipvlek en hoog wit been.
Ik ben wel benieuwd hoe dit veulen opdroogt. Staart veulen deed mij ook even denken aan rabicano/coontail.
Merrie lijkt ook wat stekelharig te zijn?
Maar Sabino is niet uit kleurtest gekomen, enkel W20 en Pattern, bij de moeder.... fenotype is inderdaad stekelharig.
Het is al met al grappig ding, ben benieuwd hoe ze opdroogt.